1 צפייה בגלריה
קייל לארין חוגג
קייל לארין חוגג
קייל לארין חוגג
(רויטרס)
בפעם השנייה בתולדותיה והראשונה מזה 36 שנים, נבחרת קנדה הבטיחה אמש (ראשון) את השתתפותה במונדיאל לאחר שהביסה 0:4 את ג'מייקה לעיני הקהל הביתי. הנבחרת מצפון אמריקה רושמת קמפיין סופר מוצלח מבחינתה כשהיא הפסידה פעם אחת בלבד לאורך כל שלב המוקדמות.
האדומים מארץ המייפל לא התקשו למרות חסרונו של הכוכב הבולט, אלפונסו דייויס, שמחלים מפציעה ובאמתחתו חמישה שערים עד כה במוקדמות. קייל לארין כבש את שערו ה-13 במוקדמות כבר בדקה ה-13 והוא מלך השערים של הבית הצפון אמריקאי במוקדמות. טאיון בוכנן הכפיל דקה לפני הירידה להפסקה. בדקה ה-82 ג’וניור הוילט נעץ את השלישי, כשהחותמת הסופית הגיעה בדקה ה-88 משער עצמי של אדריאן מאריאמפה שקבע 0:4.
קנדה היא הנבחרת ה-20 שמבטיחה את מקומה בקטאר. כעת נותרו עוד 12 כרטיסים: חמישה מאפריקה, שלושה מאירופה, שניים מצפון ומרכז אמריקה ושניים נוספים מהפלייאוף הבין יבשתי. המאבק בבית הצפון אמריקאי בעיצומו. ארה”ב, מקסיקו וקוסטה ריקה יתמודדו על שני הכרטיסים הנותרים כאשר נותר עוד משחק אחד.
במהלך הלילה, ארצות הברית הביסה 1:5 את פנמה עם שלושער של כריסטיאן פוליסיק מצל’סי, כאשר פול אריולה וחסוס פריירה הוסיפו בחגיגה לעיני הקהל הביתי באורלנדו. אדסון אלברס הוביל את מקסיקו ל-0:1 חשוב בחוץ על הונדורס עם שער ניצחון בדקה ה-78, וכעת יש להם 25 נקודות, בדיוק כמו לאמריקאים שנמצאים מעליהם בטבלה עם הפרש שערים עדיף.
אולם, קוסטה ריקה לא ויתרה עדיין על הכרטיס הנחשק ועם ניצחון 1:2 על אל סלבדור בחוץ, עלתה ל-22 נקודות. במחזור הנעילה בעוד שלושה ימים היא תארח את ארה”ב.