9 צפייה בגלריה
איזי שרצקי וסלובודאן דראפיץ'
איזי שרצקי וסלובודאן דראפיץ'
איזי שרצקי וסלובודאן דראפיץ'
(עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)
לראשונה מאז הפיצוץ ביניהם לאור דבריו של הבעלים, איזי שרצקי עלה היום (שני) לשידור בתוכנית הספורט של ישראל והתייחס לשיחת הפיוס שלו עם סלובודאן דראפיץ’. בנוסף, גם דיבר על מי שעתיד להיות המאמן הבא של עירוני קריית שמונה, מנחם קורצקי.
איך היית מגדיר את המצב החדש שנקלעה אליו מדינת ישראל? בשבוע שעבר פיגוע על-ידי מחבל שבא מחורה, יוצא דעאש, והיום הובאו למנוחות שני חיילים שהובאו למנוחות אחרי שנרצחו על-ידי שני מחבלים עם תעודת זהות כחולה “בחורה לא היינו יכולים לעלות על זה. על חדרה היו חייבים לעלות השב”כ. כי אין פה מיליונים שקשורים לדעאש. היו צריכים לעלות על זה וזו פאשלה”.
אתה מודאג? “אני לא מודאג. יהיה בסדר”.
9 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(נעם מורנו)
מה זאת אומרת? מאיפה הביטחון? “כל זמן שזה בישראל ולא בא מפלסטין, יהיה בסדר. זו ההערכה שלי, אני לא מומחה גדול. השב”כ יעבוד יותר טוב, ויהיה בסדר. אתם יודעים שעומר בר לב הקים את איתוראן”.
אתה סומך עליו? “כן”.
כשאתה רואה את הכניסות המביכות של איתמר בן גביר בו, מה אתה חושב? “הוא טעה בגדול, הוא והיועץ שלו. ברור שזו טעות, אבל אנחנו בני אדם כולם”.
אתה בקשר איתו? “עכשיו לא, הייתי איתו בקשר”.
9 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(רדאד ג'בארה)
תושבי המדינה יכולים לסמוך עליו שהוא שר לביטחון פנים טוב, חזק, איתן? “ראש הממשלה שלנו היה קצין זוטר בסיירת מטכ”ל, והוא היה מפקד סיירת מטכ”ל. הוא עושה הרבה עבודה, תופסים הרבה נשק, עוצרים הרבה אנשים. זה לא אותו דבר כמו שהיה. גם בנגב”.
מה דעתך על מה שעובר על עמר בר לב, שאתה מכיר אותו היטב, עם כל הפליטות? “הוא יעבוד קשה ויסתדר עם זה. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים להסתדר עם זה”.
ניתן את הכבוד הראוי לאיזי שרצקי, מקבל פרס מפעל חיים. “כולם אומרים לי שהפרס מגיע לאשתי אחרי 55 שנה”.
נכון, מאחורי גבר מצליח עומדת אישה חזקה, מכבדת תומכת. “בטח, בקריית שמונה היא עומדת מאחוריי”.
9 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(אחמד מוררה)
איזי אנחנו שנים אומרים לפחות כאן בתוכנית שמגיע לך באמת פרס ישראל. והנה הגיע הרגע ונתנו לך פרס מפעל חיים – ועדיין מגיע לך פרס ישראל. תביא אותי לרגע שמודיעים לך שאתה מקבל את הפרס הזה. “מאוד מרגש. יש לי את הפרס הזה בלב כבר 24 שנים כל שנה. שאני כל שנה יודע שמגיעים מאות אנשים אלינו לבית תמחוי, זה הפרס שלי”.
אבל בכל זאת, שמעריכים אותך ומודים לך, זה מרגש אותך? “ברור שזה מרגש”.
ציפית וחיכית לזה? “לא ידעתי בכלל שיש כזה פרס. צלצל אליי בבוקר זה שהיה מנכ”ל בנק הפועלים אריק פינטו ואמר לי, לא ידעתי שיש כזה פרס”.
הוא יו”ר המועצה הלאומית לספורט. “אני מכיר אותו מהבנק, הוא אדם מאוד נחמד, וכך גם חילי טרופר”.
אם הייתי נותנת לך את האפשרות להעניק לעוד שני אנשים את הפרס הזה, למי היית מעניק? “מה שיענקל’ה שחר עשה בחיפה עם כל הדברים חוץ מהכדורגל זה הרבה. כבר 30 שנה. מי עוד בספורט? מיקי ברקוביץ’ זה ברור”.
9 צפייה בגלריה
איזי שירצקי
איזי שירצקי
איזי שירצקי
(חגי מיכאלי)
מה איתך? יש לך מאמן חדש לעונה הבאה, אם לא תשנה את דעתך עוד שבועיים. “אני לא פיטרתי, דראפיץ’ ממשיך עד סוף השנה. הכי פחות מאמנים עברו בקריית שמונה ב-24 שנים שאני פה. בני טבק שנתיים, רן בן שמעון 6 שנים, ברק בכר 4 שנים, קובי רפואה שנתיים, לפניו חיים סילבס שנה ושמונה חודשים. באמצע היו כמה שפיטרתי”.
אתה פחות כועס על דראפיץ’? “סלחתי לו היום. הוא התקשר להגיד מזל טוב על הפרס. אמרתי לו שהוא מאמן טוב, אדם טוב וחכם”.
ענית לו לטלפון? פעם ראשונה מאז הפיצוץ? “כן”.
מאוד יפה וג’נטלמני מצידו לצלצל ולומר מברוק, וגם אתה שאמרת לו שהוא אדם טוב. “ברור, אמרתי לו שהוא מאמן טוב ואדם טוב. אני מאמין בזה. אבל הוא לא ימשיך, אני עם אדם שאומר לי ‘לא תקבע לי שום דבר’, לא יכול לעבוד. אני כל-כך כעסתי, אם מיד היה אומר ‘טעיתי’, זה הגיוני, מותר לו לחשוב אחרת. מה ביקשתי, לא שישים שחקן כזה או אחר, אחרי שארבעה משחקים לא הייתה בעיטה לשער, אמרתי לו שנשחק שלושה חלוצים, לא שמות ולא כלום. פגעתי בנכד שלי כי הוא קשר”.
9 צפייה בגלריה
סלובודאן דראפיץ' ואיזי שרצקי
סלובודאן דראפיץ' ואיזי שרצקי
סלובודאן דראפיץ' ואיזי שרצקי
(מרטין גוטדאמק, ניסן עייש)
מה עוד היה בשיחה ביניכם? אתם מדברים עוד על כדורגל? “אמרתי לו שהוא מאמן טוב ובנאדם טוב. לא דיברנו על כדורגל”.
מה אתה יכול להגיד על המאמן החדש שלך, מנחם קורצקי? “בוא נחתום שבוע הבא. עם כל מאמן אני מאמין שאני אצליח. אני חושב שאצליח איתו”.
מה הציפיות? “לשחק התקפי. יש שני דברים שאני רוצה: ששחקנים שגדלו בקריית שמונה ישחקו, ולשחק התקפי. זה שני הדברים שאני מחפש ממאמן”.
קורצקי בחדרה לא תמיד שיחק התקפי. “כשהיה לו את גוסטבו מרמנטיני הוא שיחק התקפי. גם במשחק האחרון שיחק התקפי. ואצלי הוא ישחק התקפי. כשיוסי סגר עם סלובו הוא לא סיכם איתו שישחק התקפי”.
9 צפייה בגלריה
מנחם קורצקי
מנחם קורצקי
מנחם קורצקי
(עמרי שטיין)
אז כשיוסי הלך לסגור עם סלובו לא אמרת לו איזה מערך? “אני השנה הייתי הרבה בחופש”.
סיימת את החופשה? “אני מקווה. אם הוא מצליח. סתם, תמיד אני אשם”.
איזי, אחרי שתקבל מפעל פרס חיים תודיע באותו מעמד – ‘יאללה ביי’? “מה פתאום, במעמד הזה. אופירה אני כל-כך הרבה רוצה לעשות את זה ולא עושה כי אני לא יכול. זה לא פשוט להגיד לכל הילדים האלה לכו הביתה, לכל המועדון הזה. 24 שנים. ברגע שאני הולך הכל יתמוטט. כשהגעתי אמרתי להם שתוך 5 שנים אני בליגה הראשונה וזוכה באליפות. אליפות לקח לי 6 שנים. הייתי באירופה, לקחתי גביע ואליפות. אני לא יכול להגיד להם ללכת”.
יש לו את המוטיבציה, את המרץ. נדלקת מחדש “אני לא אקח אליפות הפעם, כי מכבי חיפה ומכבי ת”א, יש להם הכנסה רק ממינויים של 40 מיליון ש”ח”.
אתה בכל השנים לא מגיע לחצי מיליון “ב-24 שנים לא היה לי מנויים כמו שיש להם בשנה”.
9 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(שחר גרוס)
כמה כרטיסים אתם מוכרים בשנה? “בכמה עשרות אלפי שקלים”.
איזי, הבלם דהן חוזר אליך? “מה פתאום, הוא שייך למכבי חיפה”.
רואים כמה הוא משחק. “בעיה שלו. הוא שייך חצי לי וחצי לחיפה”.
אבל הוא לא משחק, איפה שמירת הערך? “זה בעיה שלו. חבשי הוא הבלם הכי טוב בארץ לדעתי. מגיע לו להיות בנבחרת, אין לי ספק בכלל. אין לי בכלל סימן שאלה לגבי זה”.
9 צפייה בגלריה
אורי דהן
אורי דהן
אורי דהן
(עמרי שטיין)
למה הוא לא בנבחרת? “שאל את המאמנים. בלבול ראה אותו ואהב אותו מאוד”.
הוא התחיל לא טוב והשתפר מאוד. “מאוד. היום הוא הכי טוב בקבוצה. הוא רוצה להגיע לנבחרת, להצליח”.
לגבי קורצקי, איזה תקציב תעמיד לו? להתחרות בצמרת? י”היה בסדר. אני לא יכול להביא תקציב של חיפה, מכבי וב”ש. יהיה תקציב בסדר, כמה שנצטרך”.
מי ירדו ליגה בסיום העונה? “קשה לדעת”.
נרגעת קצת “אני רגוע, בהחלט”.
למה אתה מתעצבן, מה יוצא מזה? “עם הממשלה החדשה אני יותר רגוע ושקט כי אין לי את ביבי על הראש. זהו, זה בסדר”.
אני רוצה לומר לך, אני אמנם לא תושבת העיר קריית שמונה אלא מקבילה שלה, דימונה. שם נולדתי ושם גדלתי. אני רוצה לומר לך שאם היה לנו איזי שרצקי בדימונה היינו מודים לך ומעניקים לך פרס מפעל חיים בתחילת כל שנה. “ניסיתי בעבר להביא ספונסר כזה לכל עיר. אבל זה לא פשוט למצוא איזי שרצקי”.
אתה איש מדהים, כל הכבוד לך על כל מה שעשית ואתה עושה ותעשה. אין הרבה אנשים כמוך. וכל העצבים שאתה עושה הכל נמחל ובטל מיד. שתהיה לנו בריא. “תודה רבה”.