2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א באימון
שחקני מכבי ת"א באימון
שחקני מכבי ת"א באימון
(שחר גרוס)
מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי, 19:00) באתונה למשחק מול פנאתינייקוס במסגרת משחק השלמה מהמחזור ה-21 של היורוליג. קבוצתו של אבי אבן תחסר את קיירי תומאס שלא היה רשום עדין ליורוליג במועד המשחק המקורי. אלופת המדינה שסיימה את שבוע המשחקים הכפול הקודם עם צמד ניצחונות נמצאת בפתחו של שבוע משחקים כפול נוסף כאשר בחמישי וילרבאן תגיע להיכל מנורה מבטחים.
שבוע המשחקים הנוכחי קריטי במאבק על פלייאוף היורוליג, למעשה אפילו המאבק על הביתיות פתוח לרווחה כאשר מכבי תל אביב בתרחיש מסוים יכולה לסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי. לשם כך היא כמובן תצטרך לנצח את ארבעת המשחקים שנותרו לה, בשילוב עם הפסדים של יריבותיה. כזכור, אלופת המדינה מחזיקה ביתרון פנימי על מילאנו במפגשים ביניהן.
הערב יערכו מספר משחקי השלמה נוספים, כאשר אלבה ברלין תפגוש את פנרבחצ’ה ומילאנו תפגוש את באיירן מינכן. מכבי ת”א תקווה כמובן להפסד של פנרבחצ’ה ושל באיירן מינכן, אך יחד עם זאת הפסד של הבווארים יחסל את הסיכוי למקום הרביעי. בסביבת הקבוצה בטוחים ביכולת השחקנים לסיים את שבוע המשחקים הכפול הנוכחי עם שני ניצחונות, וכבר עכשיו הדריכות נמצאת בשיאה לקראת צמד מפגשים שהם לא פחות ממוקש פוטנציאלי.
ג׳ון דיברתולומאו אמר לקראת המשחק: ״זה אתגר שונה, בבית יש לנו את האוהדים שלנו והאווירה מדהימה, אבל היה לנו שבוע טוב, אנחנו במומנטום טוב והדברים ההגנתיים עליהם אנחנו עובדים צריכים להפוך להרגל וזה יהיה מבחן טוב עבורנו. יש להם מספר כלי נשק, נדוביץ׳ ללא ספק יש את היכולת לקלוע, פאפאטרו חזר, אנחנו נצטרך להתמקד בכולם, כי כולם יכולים לקלוע ולעזור לקבוצה שלהם לנצח וזה יהיה מפתח גדול עבורנו. כל משחק חשוב וכל משחק ביורוליג הוא אתגר במיוחד בחוץ ואנחנו מצפים לו״.
ג׳יילן ריינולדס הוסיף: "פנאתינייקוס קבוצה טובה, אנחנו צריכים להיות מוכנים מנטלית ופיזית להילחם במשך 40 דקות. אנחנו צריכים להתמקד בכל פעם במהלך הקרוב ולחזור על היכולת טובה שלנו בהגנה. זו עונה ארוכה וכל משחק חשוב. אנחנו חייבים להישאר ביחד, להאמין ולהמשיך להתחרות".
בתוך כך, הבוקר נערך טקס הנחת זרים רשמי באנדרטת השואה הלאומית באתונה המנציחה את עשרות אלפי יהודי יוון שנרצחו בשואה. האירוע התקיים במסגרת פרויקט "קבוצה אחת – עם אחד" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי, המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית ומועדון הכדורסל מכבי תל אביב, הפועלים יחד לחיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, ולקידום ערכי הספורט ככלי למאבק בשנאה ובאנטישמיות, דרך משחקיה של מכבי תל אביב ביורוליג.
2 צפייה בגלריה
אנשי מכבי ת"א באתונה
אנשי מכבי ת"א באתונה
אנשי מכבי ת"א באתונה
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
במעמד נכחו מנכ"לית הקהילה היהודית של אתונה, טלי מאיר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי, רוברט זינגר, מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, עדלי מרכוס, ח"כ סימון דוידסון, ואגדות הכדורסל, דורון ג'מצ'י ואולסי פרי. לטקס קדם מפגש ושיח בתיכון האמריקאי ביוון, בנושא ספורט ואנטישמיות בעידן המודרני, בו השתתפו למעלה מ-100 בני נוער יוונים בין הגילאים 15-17, יהודים ונוצרים. שמעון מזרחי, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, אמר: "קהילת יהודי יוון היא מהקהילות העתיקות בעולם. כשאנחנו מנציחים את זכר שואת יהודי יוון, אנחנו כמובן נזכור את יהודי קהילת סלוניקי, שהייתה הקהילה היהודית הגדולה ביותר ביוון, כאשר כשלושה רבעים ממנה נרצחו בשואה. רבים מבניה ששרדו, עלו ארצה והשתקעו במרכז המסחרי הישן של ת"א והיו מפועלי הנמל הראשונים של העיר. אנחנו עומדים כאן על מנת לזכור ולא לשכוח, כפי שעמדנו לא מזמן במילאנו, בברלין ובבלגרד".
ח״כ סימון דוידסון, יו"ר שדולת ועדת הספורט בכנסת, הוסיף: "אני נרגש להיות חלק מהפרויקט המעצים: קבוצה אחת - עם אחד, שיתוף פעולה בין המחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, מכבי ת״א והמרכז לאימפקט יהודי. כבן לניצולי שואה שנולד בליטא וכיום יו״ר שדולת וועדת הספורט בכנסת אני רואה חשיבות גדולה לפרויקט הזה. תודה גדולה לשרית הנדקנופף, מנכ״לית המחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי והנהלת מכבי ת״א אשר מובילים יחד את הפרויקט החשוב. נמשיך ונפעל למיגור האנטישמיות וזכר השואה בעולם”.
גם טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמרה: "ענף הספורט הינו פלטפורמה שיכולה לאחד, לשבור מחיצות בין אנשים, להפחית סטיגמות ולחבר בין עמים. אנו שמחים לקחת חלק בפרויקט שעושה זאת בצורה הטובה ביותר ועם שותפים שנאמנים לקידום ערכי הסובלנות, שמירה על זכרון השואה לטובת עתיד טוב יותר".