2 צפייה בגלריה
התמונה שעוררה את הסערה
התמונה שעוררה את הסערה
התמונה שעוררה את הסערה
(אינסטגרם)
בעוד המלחמה עדיין משתוללת באוקראינה, מיני סערה נוספת התפתחה בעולם השחייה, כאשר ויקטוריה זיינפ, השחיינית הטורקית ממוצא אוקראיני, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה בו היא דורכת על דגל רוסיה. התמונה, שכבר הוסרה מהעמוד של זיינפ, עוררה זעם רב בקרב שחיינים רוסים ובעיקר מצידו של שר הספורט דמיטרי שבישב.
שבישב ראה בכך פרובוקציה וזעם: “זה ממש מגעיל. אני רוצה להאמין שהתאחדות השחייה הבינלאומית, כמו ארגונים רלוונטיים אחרים הולכים להעניש את השחיינית על ההתנהגות הזו. הספורטאים שלנו נענשו על עמדותיהם. על פרובוקציות כאלה חייבים להיענש ללא קשר למדינה אליה הן מכוונות ולמדינה שהספורטאי המבצע אותן מייצג. האיגוד שלנו צריך לפנות ל-FINA כדי שיחקרו את האירוע לעומק”.
2 צפייה בגלריה
ויקטוריה זיינפ
ויקטוריה זיינפ
ויקטוריה זיינפ
(רויטרס)
זיינפ נחשבה לאחת ההבטחות הגדולות בענף השחייה האוקראיני וב-2013, בגיל 15 בלבד, זכתה בשלוש מדליות באליפות העולם לנוער בדובאי. שנה לאחר מכן היא נאלצה לנטוש את ארצה בעקבות הפלישה הרוסית לחצי האי קרים. “כשהרוסים הגיעו היינו בחרדה גדולה וברחנו מקרים, בתוך שלושה ימים עברנו לאיסטנבול כדי להתחיל חיים חדשים”, סיפרה על החוויה הטראומטית, שללא ספק השפיעה על פרסום התמונה האחרונה.