4 צפייה בגלריה
עמית שמחון בטירוף
עמית שמחון בטירוף
עמית שמחון בטירוף
(עמרי שטיין)
המחזור ה-16 בליגת ווינר סל נמשך הערב (רביעי) עם שני מפגשים חשובים, כשבני הרצליה גברה 65:75 על הפועל באר שבע בחוץ והתבססה בצמרת הגבוהה, בעוד הפועל חיפה דרסה 57:88 את עירוני נס ציונה והבטיחה את מקומה בבית העליון.

הפועל חיפה – עירוני נס ציונה 57:88

לא בכל יום אנחנו מקבלים כזאת תוצאה בליגת ווינר סל, אך סקוטי ג’יימס, עמית שמחון וג’יימס דיקי נתנו ללבנים-אדומים את המקום בבית על העליון עם הניצחון המשכנע על חניכיו של ליאור ליובין שפשוט לא הגיעו לרוממה. כבר מתחילת ההתמודדות המארחת פתחה פער דו ספרתי שעליו שמרה לאורך כל ההתמודדות והציתה לקהל הביתי את הדמיון לקראת הפלייאוף. ג’יימס הצטיין עם 23 נקודות, כששמחון הוסיף 17 משלו.
קלעו להפועל חיפה: סקוטי ג’יימס 23 נקודות, עמית שמחון 17, קאדים אלן 16, ג'יימס דיקי 12, גרגורי ורגאס 7, וויל ריימן 6, ספנסר וייס 4 ואופק אביטל 3.
קלעו לעירוני נס ציונה: פרנק בארטלי 11 נקודות, גולן גוט 10, טים סוארס 8, תומר לוינסון 6, טל דן 5, נימרוד טישמן וסימיסולה שיטו 4 כ”א, דיאנטה גארט ולהב אקרמן 2 כ”א ותומר זלמנסון 1.
4 צפייה בגלריה
עמית שמחון בטירוף
עמית שמחון בטירוף
עמית שמחון בטירוף
(עמרי שטיין)
מחצית ראשונה 28:50 להפועל חיפה
חמישיית הפועל חיפה: קאדים אלן, עמית שמחון, גרגורי ורגאס, ג'יימס דיקי וסקוטי ג'יימס.
חמישיית עירוני נס ציונה: דיאנטה גארט, גולן גוט, טים סוארס, טל דן ופראנק בארטלי.
קאדים אלן, ג'יימס דיקי וסקוטי ג'יימס נתנו למארחת יתרון 0:7 בפתיחה. טים סוארס וטל דן העלו את האורחת על לוח התוצאות, אך שתי שלשות של עמית שמחון נתנו לקבוצה מהכרמל יתרון שבע. דיקי העניש את האורחת על ההחטאות הלא פוסקות שלה והוריד את קבוצתו להפסקה בין הרבעים ביתרון 13. פרנק בארטלי ניסה לצמק לחד ספרתי ברבע השני, אך לא היה מי שיעזור לו והקבוצה מהכרמל המשיכה להוביל בבטחה כשירדה להפסקה ביתרון 22.
4 צפייה בגלריה
גרגורי ורגאס
גרגורי ורגאס
גרגורי ורגאס
(עמרי שטיין)
מחצית שנייה: ג’יימס, דיקו וקאדים אלן המשיכו להתעלל בהגנה של חניכיו של ליאור ליובין והביאו את קבוצתם ל-70 נקודות שתי דקות לסיום הרבע השלישי. ורגאס דייק מחוץ לקשת וקבע 37:73. כמו בחלק ההתקפי, גם בהגנה החבורה של אלעד חסין עמדה טוב וגרמה לכתומים לאבד כדורים ולמשוך את ההתקפות שלהם עד סוף שעון ה-24. בארטלי היה היחיד שהגיע בשורות האורחת למשחק, אך גם אותו הצליחו הביתיים לעצור ולשמור על היתרון המבטיח עד סיום 40 הדקות.
על הרצפה: 57:88 להפועל חיפה על נס ציונה

הפועל ב”ש – בני הרצליה 65:75

המארחת כבר הוכיחה העונה לכל הקבוצות בליגה שכדאי להן לספור אותה, בטח כשהן מגיעות לקונכייה. זה בדיוק מה שמחזיקת הגביע עשתה, כשהגיעה מוכנה לבירת הנגב ויצאה עם ידה על העליונה בניצחון משכנע. כבר מהפתיחה הרצליה הייתה דומיננטית יותר, בעוד המארחת הרבתה להחטיא ולאבד כדורים, יכולת טובה של כריס באב וצ’ינאנו אונואקו נתנה לכחולים יתרון 18 במחצית הראשונה.
אחרי ההפסקה האדומים-לבנים עלו חדים והצליחו להוריד את ההפרש חזרה לחד ספרתי בעזרת יכולת טובה של דרק פארדון וקודי דמפס, אך זה לא הספיק עבור הדרומיים שהתעייפו, והכחולים חזרו להוביל בבטחה עד הסיום. די ג’יי קופר סיים את המשחק עם לא פחות מ-14 אסיסטים, כשאת רובם הוא חילק לאונואקו ובאב שסיימו עם 21 נקודות כ”א.
קלעו להפועל באר שבע: קודי דמפס 21 נקודות, דרק פארדון, ג'וניור איטו ונטע סגל 10 כ”א, אמיר בל 8 ועמית זיס 6.
קלעו לבני הרצליה: כריס באב וצ'ינאנו אונואקו 21 נקודות כ”א, אלכסנדר זצ'ביץ' 9, סנדי כהן 7, די ג’יי קופר 6, דורי סהר 5, מוריס קאמפ 4 ויאיר קרביץ 2.
4 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו
(לילך וויס-רוזנברג)
מחצית ראשונה 29:46 לבני הרצליה חמישיית הפועל ב”ש: דרק פארדון, ג'וניור איטו, אמיר בל, עמית זיס וקודי דמפס.
חמישיית בני הרצליה: די ג'יי קופר, סנדי כהן, מוריס קמפ, כריס באב וצ'ינאנו אונואקו.
ההתמודדות נפתחה עם סל של קודי דמפס ושלשה של אמיר בל, אך צ’ינאנו אונואקו וכריס באב ענו עם סל ושלשה בצד השני וקבעו 5:5. סנדי כהן קלע גם הוא מחוץ לקשת, ויחד עם אונואקו ובאב נתנו לאורחת יתרון של 7:16 שלא הותיר ברירה לכריסטופורוס ליביאדוטיס אלא להזעיק פסק זמן. בחזרה מפסק הזמן בל קלע את השלשה השנייה שלו במשחק וצימצם את ההפרש לשש בלבד. המארחת הרבתה לאבד כדורים ונענשה בסלים של אונואקו, כשבאב קלע שלשה מטר וחצי חוץ לקשת וקבע 14:27. דרק פארדון צימק בדאנק ענק שגרם לאורן אהרוני לקחת פסק זמן, מיד אחריו דמפס הוסיף שלשה שקבעה 19:30 לאורחת. דורי סהר ודי ג'יי קופר הצטרפו לחגיגה בכחול וקבעו יתרון 18 לקבוצתם.
4 צפייה בגלריה
אמיר בל ודרק פארדון
אמיר בל ודרק פארדון
אמיר בל ודרק פארדון
(איציק בלניצקי)
מחצית שנייה 65:75 לבני הרצליה פארדון ואיטו עלו לחדים ל-20 הדקות האחרונות, ומהלכים טובים שלהם צימקו את ההפרש ל-11 באמצע הרבע השלישי, כשסלים של בל ונטע סגל הורידו את הפער לשבע נקודות בלבד. יכולת טובה של קופר ואונואקו החזירה את ההפרש לדו ספרתי, ושוב ב”ש הזעיקה פסק זמן. אסיסיט מספר 13 של קופר השאיר את אונואקו לבד מול הסל כדי לקבוע 51:65 לאורחת. זצ'ביץ' הצטרף לחגיגה של אונואקו ובאב, ומהשלב הזה הביתיים כבר התקשו לחזור, כשחניכיו של אורן אהרוני קבעו 65:75 משכנע בסיום.
65:75 לבני הרצליה שמנצחת את הפועל ב"ש