2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(ראובן שוורץ)
פרסום ראשון. לא רגוע בנבחרת ישראל. כוכב הנבחרת, ערן זהבי, שלא היה שותף בשני משחקי ההכנה, מול גרמניה ורומניה, ביקש כבר אתמול משחקי הנבחרת לגנות את הפיגוע הרצחני שהיה בבני ברק, אך כשהדבר לא קרה על ידם, העביר החלוץ הודעת וואטסאפ זועמת שמכוונת לעבר שחקני המגזר.
תחילה, זהבי כתב לשחקנים בוואטסאפ הקבוצתי של הנבחרת: “היי חברים. אחרי שני משחקים ואחרי שסיימנו את הצד המקצועי, אני מבקש ומצפה מכל השחקנים ללא יוצא מן הכלל, ערבים ויהודים, לגנות את הטרור במדינת ישראל. יש לנו כוח ברשתות החברתיות ואנחנו צריכים לקרוא לשקט ולעזור גם אם זה באחוזים הכי קטנים. לכל אחד מאיתנו יש השפעה, לא להיסחף להסתה ולדברים פוליטיים כאלה ואחרים. תודה רבה, שנדע ימים שקטים יותר. ניפגש ביוני. אוהב אתכם”.
לאחר מכן, כאשר לא נשמע גינוי מצד השחקנים מהמגזר, כתב זהבי בוואטסאפ הקבוצתי של הנבחרת: “בוקר טוב חברים. קודם כל תודה לכל מי שהעלה ברשתות החברתיות גינויי טרור והשתתפות בכאב המשפחות, כואב לראות שאף אחד מהשחקנים הערבים לא העלה שום דבר. כל אחד מהסיבות שלו. מה זה אומר עלינו כנבחרת? אני לא יודע, האמת שאני התאכזבתי מאוד. אולי מפחדים? אם אבו מאזן מגנה את זה, נראה לי שהייתה לכם פה הזדמנות להראות מחויבות ואחדות סביב הנבחרת ומדינת ישראל. הטרור לא מבדיל בין דתות וכל אחד יכול להיקלע לסיטואציה כזו (תשאלו את סארי פלאח). מצד אחד מאכזב, מצד שני מעריך את זה שאתם לא עושים אחד בפה ואחד בלב. יום טוב לכולם”.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(ראובן שוורץ)
השחקנים עצמם בקבוצת הוואטסאפ העדיפו בשלב זה שלא להגיב לדברים של זהבי. אחד מהם אמר: “כל מה שקורה זה לא מצב פשוט. יש כאן שחקנים מהמגזר שכן אוהבים את הנבחרת. ובטוח שגם מגנים את מה שקרה, אבל העדיפו שלא להעלות בסטורי גינוי למקרה מטעמים שלהם. אין ספק שזה לא מוסיף לאווירה הכללית”. יש לציין כי בכל התכנסות מחדש ישנה קבוצת וואטסאפ חדשה בהתאם לשחקנים שזומנו לסגל הנבחרת, ואתמול צירפו במיוחד את זהבי לאותה קבוצה על אף שלא נכח בחלון הנוכחי.
כזכור, לאחר הפיגוע בחדרה כתב זהבי: “אולי נתעורר כבר? אולי נחמיר את העונשים נגד מחבלים? אולי נרים את הכפפה וננקה את כל הנשק שמסתובב ברחובות? אולי עונשים קולקטיביים למקום מהם יוצאים מחבלים? דבר אחד ברור ככה זה לא יכול להימשך! חיות אדם!”.
זהבי לא נרגע והמשיך לתקוף בסטורי נוסף: “רואה חדשות בכל הערוצים. דואגים להזכיר פעם אחרי פעם שהמחבלים פעילי דעאש והפיגוע בחסות דאעש ובלה בלה בלה! חבר’ה תתעוררו ואל תנסו לייפות את הדברים. אלו ערבים ישראלים מאום אל פאחם! תפסיקו להטעות את הציבור בבקשה, תודה!”.