2 צפייה בגלריה
מרכוס רשפורד
מרכוס רשפורד
מרכוס רשפורד
(רויטרס)
הפסדה של נבחרת אנגליה לאיטליה בגמר היורו אחרי דו-קרב פנדלים, גרר לא מעט תגובות בקרב אוהדי נבחרת שלושת האריות, כשחלק מהם בחרו להתבטא בצורה גזענית כלפי מרקוס רשפורד ובוקאיו סאקה, שהחמיצו את בעיטות ההכרעה שלהם. היום (רביעי), מדווח בממלכה כי נער אנגלי בשם ג’סטין לי, שהתבטא בצורה גזענית כלפי כוכב מנצ’סטר יונייטד, נידון לשישה שבועות בכלא.
לאחר הציוץ הגזעני שפרסם בטוויטר כנגד רשפורד, לי החליף את שם המשתמש שלו כדי שהמשטרה תתקשה למצוא אותו, אך לבסוף החליט להסגיר את עצמו לרשויות והודה באשמה.
עורך דינו של בן ה-19, מארק ג’ונסון, אמר בבית המשפט כי אכן הציוץ כוון לכדורגלן על סמך צבע עורו, והודה שהפעולה של לי הייתה גזענית והיוותה פשע של שנאת חינם. הוא הוסיף כי מרשו חש מבויש ונבוך ממעשיו, מקבל את האחריות, יודע שהמעשה היה שגוי והתחרט על כך ברגע שהציוץ עלה.
2 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
(רויטרס)
השופט המחוזי, איאן סטרונגמן, אמר שהוא צמצם את תקופת המאסר בגלל שהנער הודה באשמה, אבל הוא לא יכול היה למחול לו לגמרי בגלל האופי הגזעני של הציוץ. לי גם נקנס ב-128 פאונד ואף קיבל צו שמונע ממנו ליצור כל קשר עם רשפורד במשך חמש שנים, הן במציאות והן ברשתות החברתיות.