2 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(שחר גרוס)
הפועל ב"ש אמורה לשלם למס הכנסה כ-800 אלף שקלים בגין שומת המס שנקבעה עבור התקופה בה שיחק מאור בוזגלו בקבוצה. מס הכנסה לא מכיר בהסדר שהקבוצה ערכה בזמנו עם שחקניה כאשר היא שילמה לשחקניה במסגרת הסכם למכירת זכויות ספורטיביות.
כפי שפרסמנו, בית המשפט המחוזי בחיפה דחה ערעור שהגיש בנושא אליניב ברדה על שומות מס שהוטלו עליו לשנים 2013-2015. השחקן לשעבר, שהחזיק בכרטיס השחקן שלו ומכר אותו להפועל ב"ש, טען בערעור כי "הזכויות הספורטיביות" מהוות "נכס" מחיר בידו, ועל כן התקבול שקיבל בגין העברתו לב"ש, בסך 3.6 מיליון שקל, היווה לטענתו הכנסה הונית.
המדינה טענה מנגד כי התקבול המוגבר היה בגדר עבודה לפי פקודת מס הכנסה, בהיותו נובע מיחסי עובד-מעביד בינו לבין המועדון ולמעשה מהווה חלק משכרו. לכן, הפיצול של הכנסה זו מהסכם ההעסקה של ברדה מול הקבוצה מבירת הנגב, היווה לטענת הפרקליטות עסקה מלאכותית והיווה תכנון מס בלתי לגיטימי.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(שחר גרוס)
בפסק הדין דחה בית המשפט את הערעור וקבע כי "מנקודת מבטם של דיני המס, השואפים תמיד למסות עסקה על פי מהותה הכלכלית האמתית, יש לראות בהסכם הזכויות בין השחקן לקבוצה, המעגן את 'מכירת' כרטיס השחקן על ידו, כחלק ממכלול הסכמי העבודה בין הצדדים, ואין לייחס משמעות לפיצול ההסכמים".
ב"ש הגיעה להסכם פשרה עם בוזגלו לפיו הקבוצה תשלם כ-75% משומת המס שנקבעה והוא ישלם את 25% הנותרים. הקבוצה הגישה ערעור בעניין לבית המשפט העליון. אם הערעור יתקבל, אז הצדדים קבעו מנגנון לחלוקת הכסף ששולם למס הכנסה. גורמים הבקיעים בדיני המס נותנים סיכויים נמוכים לקבלת הערעור.
יש לציין כי ב"ש עוד צריכה להגיע לפתרון גם עם בן שהר, שנדרש לשלם למס הכנסה הפרשי מס בסך של כ-2 מיליון שקלים בגין אותו עניין. גם שהר מכר לב"ש את הזכויות הספורטיביות שלו. בשורה התחתונה, בסופו של דבר ב"ש צריכה לשלם עוד מיליוני שקלים בגלל ההסדר מול שחקניה שמס הכנסה לא מכיר, אלא אם העליון לפתע ייתן פסיקה תקדימית.
הפועל באר שבע מסרה בתגובה לנושא כי “שומות המס הן של השחקנים. אנחנו מלווים אותם בתהליך ושניהם יגישו ערעור לבית המשפט העליון”.