3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ויעל ארד
לינוי אשרם ויעל ארד
לינוי אשרם ויעל ארד
(רדאד ג'בארה)
זהו: היום (שני) בצהריים באה לסיומה הקריירה המופלאה של לינוי אשרם. מדליסטית הזהב מטוקיו פרשה בגיל 22, סיימה את הפרק שלה כמתעמלת ותצטרף לסגל האימון של נבחרת ישראל, כפי שפורסם ב-ONE.
רגע אחרי שאשרם הודיעה רשמית על פרישתה, התגובות לא איחרו להגיע. "זה יום משמעותי ומאוד מרגש כשמתעמלת כל כך גדולה פורשת", אמרה המתעמלת לשעבר, נטע ריבקין, "היא התאמנה לצידי המון שנים. זה רגע שאתה מקדיש הכל למען מטרה אחת ופתאום מגיע הסוף. זה רגע מרגש עבור עולם הספורט, ענף ההתעמלות ובמיוחד עבורה. היא יכולה לעשות את זה בראש מורם ובידיעה שהיא עשתה את הבלתי אפשרי והביאה גאווה עצומה למדינה שלמה. כולי תקווה שתמשיך לתרום מעצמה לעולם הספורט. לינוי היא נכס וחשוב שתמשיך להיות חלק מהספורט”.
אביה של לינוי, אורן אשרם, אמר: “זה לגמרי יום משמח. היא הולכת לדרך חדשה ואני מאמין ובטוח שתצליח בה. אמרנו לה מגיל 6: 'מה שתרצי, זה מה שיקרה'. זו הייתה ההחלטה שלה נטו. אם היא הגיעה למקום הראשון, זה הזמן לפרוש ולצאת לדרך חדשה ואני בטוח שגם כמאמנת היא תגיע לשיאים חדשים”.
יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, אמרה: “ביום הזה, אחרי כל מה שעברנו, אין צורך לדבר על ההישגים של לינוי כי הכל ידוע. היא ספורטאית ענקית, אבל גם אדם למופת שהרוויחה הכל ביושר. יש בה משהו יוצא דופן. בעיני, לינוי מסמלת את הספורטאי הישראלי החדש. היא נולדה וגדלה פה, התחילה להיות ספורטאית מבסיס הפירמידה, עברה את כל התחנות בדרך והצליחה בענק.
"מעבר לכך, יש לה מאמנת ישראלית שצמחה פה (איילת זוסמן) וזה הגשמת המודל של הספורט ההישגי. יש אנשים רבים שיש להם חלק בדרך הזאת. בשנת 2022 ספורטאי יכול לפרוש מהספורט ההישגי, אבל הוא לא פורש מהמשפחה האולימפית. נלווה אותה לאורך כל הדרך, בכל תחום שתבחר”.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(רדאד ג'בארה)
מנכ”ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, הוסיף: "לינוי היא ספורטאית על. ברור שבזכות ההישגים יוצאי הדופן שלה לאורך כל הקריירה שלה, מאולימפיאדת הנוער 2014 ועד טוקיו 2020, עם מאות המדליות שצברה בדרך. עד היום אנשים לא מבינים מה זה לזכות במדליית הזהב בקרב רב במשחקים האולימפיים, היא שברה שם את תקרת הזכוכית.
"לכולם היה ברור שהיא מועמדת למדליה, אבל לנצח את התאומות הרוסיות? זה היה הישג מדהים. רגע שאי אפשר לשכוח. גם האישיות המיוחדת שלה, הצניעות והחינניות שלה, ועצם זה שהיא התמודדה עם קשיים והגיעה להישגים גדולים, אבל נשארה עם רגליים על הקרקע, זה ההישג האמיתי. היא ספורטאית ענקית”.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ויעל ארד
לינוי אשרם ויעל ארד
לינוי אשרם ויעל ארד
(רדאד ג'בארה)