2 צפייה בגלריה
תחרות הרכיבה על הסוסים
תחרות הרכיבה על הסוסים
תחרות הרכיבה על הסוסים
(עומרי בוחבוט)
בימים מורכבים אלה ובזמן שיש מתח גדול בין המגזרים בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו בשבוע האחרון, יש גוף שמאחד באמצעות הספורט את המגזר היהודי והערבי. בסוף השבוע האחרון נפגשו יהודים וערבים בחווה במושב במרכז הארץ לתחרות רכיבה אקסטרימית על סוסים של עמותת הפסגה לרכיבת סוסים ספורטיבית, שקמה על מנת לקדם ולחזק את הדו קיום, להנגיש לכלל האוכלוסייה, לרבות אוכלוסיות מיוחדות בצורה הוליסטית, ובכך ליצור שיוון בין מגזרים, דת, גזע ומין ועם זאת לשמור על רמה מקצועית מאוד גבוהה.
חשוב מאוד להראות לציבור שיש התארגנויות של בוגרים וילדים שמנסים להפיג את החושך באור, באמצעות הספורט. כשנודע בדבר הפיגועים המתועבים בשבוע שעבר עלה ספק בהקשר של קיום האירוע, שמהווה כמעין כור היתוך של החברה הישראלית המעורבת הכוללת יהודים, ערבים ודרוזים. מצד אחד היה חשש בגלל המצב הביטחוני הנפיץ, אך מן העבר השני היה רצון של המאמנים והרוכבים כן להיפגש כפי שנפגשו באירועים נוספים במשך השנה האחרונה, ולמצוא את הדרך להיות ביחד.
הספורט מאחד בין אנשים ומסייע לחצות גבולות שיוצרים ריחוק בין המגזרים. למרות החשש הוחלט לקיים את האירוע תחת הגברת האבטחה, בחוות חניאל במועצת עמק חפר אשר נותנת תמיכה לקיום קירוב הלבבות באירוע ספורט ענק זה. יחד נאספו מאות רוכבים ואפילו נקבע שיא חדש בישראל של קיום עם 650 מתחרים בתחרות. רגע השיא היה בזמן חלוקת הפרסים, כאשר נאספו ביחד מאות בני נוער ובוגרים מהמגזר הערבי, הדרוזי והיהודי ובפרץ של שמחה רקדו ביחד.
בנוסף להיבט של דו קיום, חשוב לזכור שאנו לאחר תקופת קורונה מאוד מאתגרת שיצרה קשיים רבים בקרב הילדים ובני הנוער, וכל המחקרים מצביעים על נתונים מדאיגים ולכן תחרות זו אפשרה לכולם לחזור לפעילות עם תחושת שחרור, קרבה, סביבה חברתית והתמודדות מדהימה עם מצבי לחץ.
2 צפייה בגלריה
מירוץ הסוסים
מירוץ הסוסים
מירוץ הסוסים
(עומרי בוחבוט)