1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
(איציק בלניצקי)
“לא נתנו להם להיכנס למשחק ולא אפשרנו להם לחזור”, אמרו במכבי תל אביב אתמול (שני) לאחר הניצחון 61:84 על הפועל גלבוע/גליל במסגרת משחק השלמה מהמחזור ה-17. הניצחון של אלופת המדינה בשילוב עם ההפסד של הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון העלה את הצהובים למקום הראשון בתום העונה הסדירה.
קבוצתו של אבי אבן הגיעה למפגש מול סגניתה לאחר הניצחונות על וילרבאן במסגרת היורוליג, שהבטיח את ההעפלה לפלייאוף, ועל הפועל חיפה במסגרת ליגת העל. בהמשך השבוע היא תתארח אצל ברצלונה ולאחר מכן תחתום את העונה הסדירה האירופית מול פנרבחצ’ה. במועדון ציינו “קל ליפול במשחק כזה” אך לבסוף גם הוא היה המשך ישיר של היכולת הנהדרת אותה מציגים הצהובים בשבועות האחרונים.
בסביבת הקבוצה היו מרוצים מאוד מחלוקת הדקות, כאשר נתח הדקות של השחקנים הישראלים היה משמעותי הרבה יותר, כמו גם תרומתם על המגרש. במועדון כאמור שמחו הן מהתרומה והן מהיכולת העקבית במשחקים האחרונים. הדבר מאפשר לאבן רוטציה רחבה יותר וחלוקת עומסים מעבר לתרומה הנהדרת. למעשה, אמש הייתה הפעם הראשונה שמכבי ניצחה העונה ללא סקוטי ווילבקין וזאת כשקינן אוואנס, שכן נרשם למשחק, בילה על הפרקט 5 דקות בלבד.
“היינו טובים, רומן וג'ייק היו עם דקות מאוד טובות והם עשו את ההבדל, קיירי שוב היה טוב מאוד קשה לשחק נגדו”, ציינו לחיוב במועדון את היכולת של השחקנים אתמול כשגם ג׳יימס נאנאלי וג’יילן ריינולדס סיפקו תרומה נאה. בקבוצה סיכמו את הניצחון ואמרו: “מה שחשוב זה שאנחנו ממשיכים בתקופה הטובה”. כעת במכבי מביטים לעבר ברצלונה ביום חמישי הקרוב כשההפסד של באיירן מינכן אמש לפנרבחצ'ה משחק לטובתה של אלופת המדינה שיכולה לסיים את העונה הסדירה של היורוליג כאשר כל האופציות בין מקומות 5 ל-7 פתוחות.
ג'ון דיברתולומאו אמר לאחר המשחק: "ברור שיש הבדל בין משחקים בליגה ליורוליג, אבל זה כדורסל והמשחקים האלה חשובים לנו מאוד, היינו אגרסיביים מהפתיחה ואנחנו צריכים ללמוד לשמור על זה לאורך 40 דקות. הם קלעו יותר מאיתנו במחצית השנייה וזה לא טוב. גלבוע היא קבוצה שלא זלזלנו בה, הם ניצחו אותנו במשחק הקודם".