2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(מיכה בננו)
המשא ומתן בין מכון וינגייט לוועד העובדים חודש בימים האחרונים, אך עדיין הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות מלאות על הסכם קיבוצי חדש, בעקבות מחלוקת בין נציגות העובדים להנהלת המכון על העסקת עובדים במיקור החוץ.
ל-ONE נודע כי בשבוע האחרון צוותי המשא ומתן ישבו באופן אינטנסיבי במטרה לנסות ולהגיע לחתימה על הסכם הקיבוצי. הפערים הצטמצמו באופן משמעותי והיה נדמה כי זה אכן הולך לכיוון של סגירה, אך ביממה האחרונה המשא ומתן לא התקדם בגלל דרישת המכון להעסיק עובדים במיקור חוץ ללא שום הגבלה על מספרם, מהלך שוועד העובדים מתנגד לו בכל תוקף.
בעוד שהעובדים דורשים הגבלה על כמות העובדים במיקור חוץ שיגיעו למקום עבודתם, הנהלת המכון מבקשת שיתאפשר לה להעסיק עובדים במיקור חוץ ללא שום הגבלה, זאת על מנת שתוכל לבצע פרוייקטים שונים לפי הצורך.
2 צפייה בגלריה
עובדי מכון וינגייט
עובדי מכון וינגייט
עובדי מכון וינגייט
(פרטי)
גורם במכון וינגייט אמר ל-ONE: “אנו רואים בעובדים שלנו נכס. המכון רוצה לשמר את הצוותים והמחלקות הקיימות בו - ומצד שני, מתוך ראייה לעתיד של התרחבות ופרויקטים חדשים שהמכון יקבל לתוכו, וגם מול צרכים של תעדוף משימות, יש רצון להגיע להסדר בנושא במטרה לשמר אפשרות לגמישות ולשמר יכולת התרחבות בעת גידול בפעילות המכון. ההסכם הקיבוצי הוא הזדמנות גדולה לעובדי המכון, הרי שהוא יביא בשורה גדולה עם שיפור בתנאים לכל העובדים ומסלולי קידום שלא היו קיימים במשך שנים”.
מנציגות העובדים נמסר: “אנו מקיימים משא ומתן אינטנסיבי, ימים ולילות, כדי לחתום על הסכם קיבוצי עוד השבוע. הנהלת המכון מנסה ברגע האחרון לשנות את כללי המשחק ומפירה את הסיכומים שאושרו במועצת המכון, לפיהם מיקור חוץ יעשה בתנאים מסוימים ומוגבלים, ולדרישה זו אנו לא יכולים להסכים גם במצב של פיצוץ”.
כפי שפורסם ב-ONE, המשא ומתן בין הצדדים מתנהל תחת סכסוך עבודה פעיל, כאשר במשרד התרבות והספורט חוששים לפגיעה מצידם של העובדים בטקס לציון 65 שנה למכון וינגייט בו גם יחולקו פרסי מפעל חיים בספורט. הצדדים צפויים להמשיך בשיחות על מנת לגשר על המחלוקות ולסיים את המשא ומתן.