1 צפייה בגלריה
דה פריי וג'ירו. יוזמות משותפות במילאנו
דה פריי וג'ירו. יוזמות משותפות במילאנו
דה פריי וג'ירו. יוזמות משותפות במילאנו
(רויטרס)
כבר מספר שנים שבעיר מילאנו מדברים על אצטדיון חדש עבור אינטר ומילאן. ביוני 2019 שתי הקבוצות שחולקות את הסן סירו הסכימו לבניית מגרש חדש, ולפני מספר חודשים, בדצמבר האחרון, הקבוצות גם הכריזו על כך פומבית. כעת, באיטליה מפרסמים על יוזמה אותה מנסים לקדם האימפריות בעקבות האכזבה מהסחבת: מגרש בפרברים.
מילאן ואינטר רוצות לקדם כמה שיותר מהר את הליך בניית המגרש החדש, ואפשרות שעלתה היא להעביר את הבנייה אל מחוץ למילאנו ולא ליד הסן סירו כפי שפורסם בעבר. מדובר בעיירה ססטו הנמצאת בצפון-מזרח איטליה, וראש העיר שלה, סן ג’ובאני, הסביר: “מועדוני פרמייר ליג רבים אינם מבוססים במרכז לונדון. לססטו יש את כל השירותים שמילאנו יכולה להעניק, אנשים רק צריכים להסיר את המחסום האידיאולוגי שלהם. לא הכול מתחיל ונגמר בגבולות העיר. יש לנו כמה מהשטחים הפתוחים הנרחבים באירופה. שלוש תחנות מטרו נפתחו ועוד שתיים בבנייה. אפשר להגיע לשדה התעופה הקרוב תוך 15 דקות”.
סוגיית הבירוקרטיה באיטליה בנוגע לבניית אצטדיונים חדשים היא בעיה מוכרת כבר עשרות שנים, שכן רבים מהמגרשים לא שופצו כלל מאז מונדיאל 1990. רומא למשל, נתקלה בעבר בבעיה של תחבורה ציבורית כאשר רצתה לבנות אצטדיון חדש, אך לסן ג’ובאני כאמור, יש את הפתרון לכך.
לפי התקשורת האיטלקית, מילאן ואינטר הביעו נכונות למהלך שכזה, אך יש לציין כי הבנייה לא תהיה מוכנה לפני 2027. נשיא מילאן, פאולו סקארוני, מתח ביקורת על ההתנהלות הנוכחית במילאנו: “ציפיתי שהבנייה תהיה מהירה יותר. המגרש מיועד לכולם ולא רק לאוהדים, אנחנו מודעים לכך שהבירוקטיה באיטליה לא מועילה. יש לשתי הקבוצות חזון משותף. אנחנו מחפשים חלופות מחוץ לעיר”, אישר.