2 צפייה בגלריה
נציגי מכבי במהלך הביקור
נציגי מכבי במהלך הביקור
נציגי מכבי במהלך הביקור
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
פרויקט "קבוצה אחת – עם אחד", בהובלת המרכז לאימפקט יהודי, מכבי תל אביב והמחלקה לישראל ולזכר השואה בהסתדרות הציונית העולמית, הגיע היום (חמישי) ליעד נוסף רגע לפני המשחק של הצהובים מול ברצלונה. נציגי הקבוצה ביקרו בבית הספר היהודי בברצלונה "התקווה", במסגרת אירוע הסיום של משחקי "המכביה" בבית הספר.
הביקור התקיים בהובלת דורון ג'מצ'י סמנכ"ל השיווק והמכירות של המועדון, נציג המרכז לאימפקט יהודי וההסתדרות הציונית העולמית שמעון רופה, המנהל המקצועי של בית הספר לכדורסל של מכבי ת”א גיורא איתן ושחקן הנוער אורי כהן.
במסגרת הביקור, שנערך אל מול מאות מתלמידי בית הספר וההנהלה, ציינו המשתתפים את הקשר המיוחד שיש לקהילה היהודית בברצלונה עם ישראל. הדוברים הדגישו את החשיבות של הספורט והכדורסל לקירוב בינם לבין ישראל, יחד עם הצורך לקדם את ערכי הספורט, השוויון וקבלת האחר כנגד תופעות האנטישמיות והשנאה במגרשי הספורט ובחברה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הנוער, אורי כהן, חותם לילדים
שחקן הנוער, אורי כהן, חותם לילדים
שחקן הנוער, אורי כהן, חותם לילדים
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"הביקור בבית הספר היהודי בברצלונה 'התקווה', המסונף לארגון אורט העולמי, כחלק מפרויקט 'קבוצה אחת – עם אחד' הוא צעד חשוב וסימבולי", הדגיש רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי. "בעוד שאנו רואים בספורט כלי משמעותי כנגד תופעות השנאה, אין ספק כי גם לחינוך ילדים ובני הנוער תפקיד קריטי במשימה חשובה זו. ההזדמנות, אם כך, לפעול לקירוב בני הנוער בברצלונה לישראל ולמכבי ולעמוד יחד איתם כנגד גילויי אנטישמיות ושנאה ממלאים אותנו בגאווה. נמשיך לפעול יחד למען מטרה חשובה זו בערים ומקומות נוספים ברחבי אירופה".
"הקשר בין יהדות ספרד לבין עם ישראל הוא קשר עתיק יומין ובעל חשיבות רבה בתחומים רבים, במיוחד בתחום הספרות והמורשת היהודית", מסר שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, שטס עם הקבוצה לברצלונה. "כמובן שלא נשכח את מגורשי ספרד, שחלק מהם וצאצאיהם עלו לישראל. ביקור בספרד בכלל ובברצלונה בפרט מהדהד בראש ובראשונה את הקשר עם היהדות המקומית. זהו ביקור המהווה המשך ישיר לכל הביקורים החשובים שקיימנו עד כה, במילאנו, ברלין, בלגרד ואתונה. אנצל את ההזדמנות הזו בכדי לאחל חג פסח כשר ושמח לכל יהדות ספרד באשר היא".