4 צפייה בגלריה
קרב ההישרדות מגיע לנקודת רתיחה
קרב ההישרדות מגיע לנקודת רתיחה
קרב ההישרדות מגיע לנקודת רתיחה
(צלמי ONE)
מחזור נוסף עבר לו בפלייאוף התחתון ועדיין זהותן של שתי היורדות לליגה הלאומית בתום העונה רחוקה מלהתגלות. אחרי עוד שבת מורטת עצבים, אפשר לומר שבית”ר ירושלים עשתה צעד גדול לעבר הבטחת עונה נוספת בליגה הבכירה, בזכות ה-0:2 היקר על הפועל נוף הגליל באצטדיון גרין. לעומתה, הפועל ירושלים (נכנעה 2:1 לעירוני קריית שמונה), מכבי פתח תקווה (הפסידה 1:0 למ.ס לאשדוד) ונועלת הטבלה, נמצאות עמוק עמוק בבוץ.
אז מי יהיו אלה שיצליחו להתמודד עם הלחץ? מי היריבות שנותרו לכל אחת מארבע הקבוצות? ומה הם מפגשי המפתח כשנותרו 360 דקות לשחק ו-12 נקודות בקופה עד לתום העונה? ONE עושה לכם סדר במאבקי התחתית.

מקום 11: בית”ר ירושלים – 29 נקודות

יוסי אבוקסיס ושחקניו זכו לשחרר אנחת רווחה ענקית בתזמון מושלם, רגע לפני הדרבי הקריטי במחזור הבא בטדי. בזכות שלוש הנקודות היקרות מפז שהשיגה החבורה מהבירה באצטדיון גרין, היא פתחה פער של שש נקודות מהקו האדום, כך שבקונסטלציה מסוימת ניצחון על היריבה העירונית יוכל להבטיח סופית את ההישארות, שני מחזורים לתום העונה.
מה נותר לה? הפועל ירושלים (ח), מכבי פ”ת (ב), הפועל חדרה (ח) וק”ש (ב).
4 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים
(לילך וויס-רוזנברג)

מקום 12: הפועל ירושלים – 24 נקודות

עד כה החבורה של זיו אריה מתקשה לתפקד בפלייאוף התחתון ורק החולשה של פ”ת ונוף הגליל משאירה אותה כרגע במקום שמקנה עונה נוספת בליגת העל. הפסד בדרבי לעומת זאת, כבר עלול להעביר את האדומים לצד הלא נכון של הקו האדום, כאשר בדרך נותר להם עוד קרב ישיר מול מכבי פ”ת בטדי, במחזור הלפני אחרון.
מה נותר לה? בית”ר (ב), הפועל חיפה (ח), מכבי פ”ת (ב) ואשדוד (ח).
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(ניסן עייש)

מקום 13: מכבי פ”ת – 23 נקודות

עם הכניסה לפלייאוף התחושה הייתה כי המלאבסים הם החזקים ביותר מבין ארבע המועמדות העיקריות לירידה, אך השחקנים של קלינגר בינתיים קורסים גם הם תחת הלחץ של מאבקי התחתית. המחזור הבא מסתמן כקריטי ביותר להמשך, כשבמקביל לדרבי הירושלמי, פ”ת תארח את נוף הגליל לקרב ישיר נוסף. קלינגר ושחקניו ינסו לעשות את שלהם ויקוו לניצחון בית”רי במקביל, כדי לקפוץ לחוף מבטחים ולפתוח פער משמעותי מהקבוצה של שי ברדה. במצב שכזה, נראה שהמשחק מול הפועל ירושלים במחזור הלפני אחרון, עשוי לקבוע את גורל שתי הקבוצות.
מה נותר לה? נוף הגליל (ב), בית”ר (ח), הפועל ירושלים (ח) והפועל חדרה (ב).
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים
שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים
שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים
(שחר גרוס)

מקום 14: נוף הגליל – 21 נקודות

בניגוד לפ”ת והפועל ירושלים, עבור האחרונה אין דרך חזרה מהמשחק בשבוע הבא. כל תוצאה מלבד ניצחון על חשבון המאלבסים, תציב את ברדה ושחקניו עם רגל וחצי בליגה השנייה, במיוחד לנוכח העובדה שהפרש השערים שלה נחות משמעותית משל יריבותיה. הפסד ירחיק אותם לכל הפחות חמש נקודות מחוף מבטחים, בעוד ניצחון של הפועל ירושלים כבר יגרום לפער של שש נקודות. לעומת זאת, שלוש נקודות יוכלו לתת זריקת עידוד משמעותית, מכיוון שלאחר מכן יישארו לקבוצה מהצפון רק משחקים מול קבוצות שכבר הבטיחו את הישארותן.
מה נותר לה? מכבי פ”ת (ח), חדרה (ב), ק”ש (ח) והפועל חיפה (ב).