1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב עם אבי אבן
שחקני מכבי תל אביב עם אבי אבן
שחקני מכבי תל אביב עם אבי אבן
(איציק בלניצקי)
״הם פתחו טוב מהשלוש״, אמרו תחילה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אתמול (שבת) 85:82 להפועל חולון במסגרת מחזור הפתיחה של הבית העליון בליגת העל. חניכיו של אבי אבן ספגו את הפסדם השמיני העונה בזירה המקומית וכעת כבר מביטים הלאה לעבר משחקם הבא ביורוליג מול פנרבחצ’ה ביום רביעי הקרוב, כשבמועדון מבהירים כי הם מגיעים כדי לנצח את המשחק.
אלופת המדינה לא פתחה טוב את המשחק באולם טוטו, אך יחד עם זאת, בתום 40 דקות של כדורסל הצהובים-כחולים הורידו יותר ריבאונדים, מסרו יותר אסיסטים, חטפו יותר כדורים, חסמו יותר פעמים, קלעו יותר ל-2 נקודות, ובאחוזים טובים יותר, סחטו יותר עבירות, הגיעו לקו יותר ומבחינת מדד היעילות התעלו על חניכיו של גיא גודס ב-26 הפרש. ועדיין, קבוצתו של אבן הפסידה את המשחק. במועדון ציינו גם כי העייפות שיחקה תפקיד לאחר שהקבוצה נחתה רק ביום שישי לאחר הניצחון על ברצלונה.
״לא שמרנו מספיק טוב על קשת השלוש, אפשרנו יותר מדי מבטים פנויים״, הסבירו בסביבת האלופה. 18 שלשות קלעה חולון ב-46%, בעוד אלופת המדינה קלעה רק שש ב-26%. למרות שבשורות האורחת נותרו מתוסכלים מכך, אנשי המועדון ידעו להחמיא לשחקנים שנלחמו עד הרגע האחרון: ״הכדורים לא נכנסו, אבל כל הכבוד לשחקנים שידעו לחזור ולא ויתרו״.
עוז בלייזר אמר לאחר המשחק: "הם פתחו בסערה וקלעו באחוזים מאוד גבוהים, 18 שלשות זה מספרים גדולים אצלם בבית. הם קבוצה מוכשרת התקפית. אני גאה בחברה שנלחמנו כל הזמן, למרות שלא השגנו את הניצחון, אנחנו בתהליך ונלמד מזה. ידענו שזה מה שיהיה, גם לפי הסגל שהם רשמו, זה מאצ’ אפ שהוא לא קל, משהו שלא רגילים אליו, צריכים לדעת לעשות את ההתאמה, הם קבוצה מוכשרת עם קלעים טובים. נתנו להם לברוח בהתחלה ומאז רדפנו אחריהם. אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים, הלו״ז אולי גרם לנו להיות פחות מרוכזים, היינו צריכים להיות יותר צמודים אליהם בהתחלה. נתנו להם זריקות פנויות, נלמד מזה כשנפגוש קבוצות קליעה".