1 צפייה בגלריה
שייט מפרשיות
שייט מפרשיות
שייט מפרשיות
( גל קדר מגזין כחול)
הסאגה סביב הפעילות של מועדון השייט בחיפה רחוקה מסיום - האם אחד ממועדוני השייט הבולטים במדינה בדרך להיסגר? אתמול (שני) שלחה נציגת העירייה במשא ומתן מול מועדון השייט המקומי הודעה למנהלי המועדון ודרשה מהם לפנות את החוף השקט, בו פועל מרכז השייט, בתוך חודש ימים.
כזכור, בחודשים האחרונים עיריית חיפה נמצאת במשא ומתן שנועד להסדיר את מעמדו ופעילותו של המועדון בחוף השקט בעיר. העירייה כבר דרשה לפנות את המועדון בעבר ואף לקחה לפני כחודשיים את הציוד העירוני, סירות המנוע והטרקטור שהוצבו בחוף, אך חזרה בה לצורך סיום השיחות בין הצדדים.
אלא שאחרי שהחליפו טיוטת חוזה כדי להסדיר את הפעילות בחוף, לפתע העירייה הודיעה כי על המועדון להתפנות מהמקום משום שהוא פועל בו ללא הסכם בתוקף. עו”ד טופז קלר שלחה מכתב ובו דרשה “לפנות את הנכס לאלתר לא יאוחר ממיום 10.5.2022 ולהחזירו לחזקת העירייה כשהוא ריק ופנוי מכל חי וחפץ”.
במועדון השייט קיבלו את ההודעה בהלם. גורמים המעורבים במשא ומתן מטעם מועדון השייט ציינו: “מהמכתב ומהתנהלותה של עורכת הדין טופז קלר עולה לכאורה חשש כבד להתערבות פוליטית פסולה בעבודת הייעוץ המשפטי של העירייה. המכתב יצא במהלך משא ומתן שנכון לעכשיו לטעמינו אינו מתבצע בתום לב. אנחנו שוקלים את המשך צעדינו”.
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: “עיריית חיפה רואה חשיבות רבה בפעילות עמותת השייט ועל כן פועלת מזה כשנה בניסיון לחתום עם העמותה על הסכם בר רשות אשר יסדיר את מעמדה ופעילותה בחוף השקט, כפי שמתחייב על פי כללי המנהל התקין, הערות מבקר העירייה וכפי שנעשה עם גופים אחרים הפועלים בחוף. לצערנו למרות כל הניסיונות הרבים והכנים שנעשו על ידי העירייה להגיע לידי הבנות, סירבה העמותה לחתום עד היום על כל הטיוטות שהועברו אליה ואשר גובשו יחד עמה בהסכמה לאחר שעות רבות של דיונים ומשא ומתן. לאור חשיבות הנושא העירייה קוראת לעמותה גם עתה לחתום על ההסכם ולהסדיר את פעילותה בחוף”.