3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(חגי מיכאלי)
בבית המשפט השלום בראשון לציון יתקיים ביום חמישי דיון בבקשת הבקרה התקציבית ובית"ר ירושלים, לשחרור הכספים שניתנו לבקרה כביטחון ע"י משה חוגג בעקבות כך שהמדינה הקפיאה את כל התנהלות חשבונות הבנק של חוגג. כזכור, יש בידי הבקרה התקציבית צ'קים על סך של 3 מיליון ש”ח סך הכול.
לאחר שהמשטרה דחתה את הבקשה לקראת הדיון, הבקרה, ההתאחדות ובית"ר ירושלים נתנו לבית המשפט את תגובתם. בתגובה של הבקרה וההתאחדות לכדורגל, תוקף בין השאר עורך הדין עמית פינס: “עם כל הכבוד, תגובת המשטרה היא תגובה בלתי מבוססת, הנסמכת על קטעי מידע הקלוטים, ככל הנראה, מתוך קריאת מדורי ספורט. התגובה אינה מתייחסת להיבטים החשובים והעקרוניים שבבקשה ומחמיצה לחלוטין את ההיבטים הציבוריים והקהילתיים הכרוכים בחשיבות המשך פעילותה של קבוצת בית"ר ירושלים, לטובת עובדיה, שחקניה, רבבות אוהדיה והכדורגל הישראלי בכלל. מפתיע עד כמה שתגובתה של המשטרה היא תגובה מתלהמת, הנתלית בהנמקות טכניות (שלא לומר טכנוקרטיות) ומתעלמת במופגן מכל היבט והקשר רחבים יותר של האינטרס הציבורי הקשור בפרשה".
עוד מוסיף עו"ד פינס: “טוב היה עושה פקד רותם שפירא, אילו היה מברר את העובדות ואת הדין בטרם ישיא למבקשות עצות כיצד למנוע קריסתן הכלכלית של קבוצות ספורט מקצועניות ומוטב היה אילו היה מתמקד בשאלה, אם נתפסו מניותיו של חוגג בית"ר ירושלים על ידי משטרת ישראל - קמה למשטרה חובה לשמור על ערך הנכס ולשמר את פעילות כ’עסק חי’, עד לבירור אשמתו של חוגג (במסגרת ההליך הפלילי) או עד למכירת הקבוצה לצד ג'. תפיסת המניות ומצד שני שיתוק פעילותה של החברה המחזיקה בנכס באמצעות צווי תפיסה על כספים המיועדים לאפשר פעילותה, חוטא לחובת המשטרה לשמר את הכנס התפוס ולמנוע איפוס ערכו”.
3 צפייה בגלריה
עמית פינס
עמית פינס
עמית פינס
(שחר גרוס)
עוד אמר: “הדברים אמורים במיוחד שעה שמדובר בחברה הפועלת כ’עסק חי’ ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקבוצת ספורט מקצוענית, שיכולתה לשמר את פעילותה תלויה בהמשך פעילותה כ’עסק חי’ ואין לה כל נכסים מוחשיים הניתנים למימוש. כשמדובר בקבוצה כמו בית"ר ירושלים, אין המדינה יכולה לתפוס את המניות המייצגות את הבעלות בה ובאותה נשימה לגרום לשיתוק פעילותה ולפגוע פגיעה אנושה בעובדיה, שחקניה, רבבות אוהדיה ובכדורגל הישראלי בכללותו".
בית"ר ירושלים, באמצעות הנאמן עו"ד יצחק יונגר, תוקפת גם היא בתגובתה את התנהלות המדינה והמשטרה: "לקרוא ולא להאמין. במקום ליתן מענה הולם וענייני לבקשה (וככל הנראה מאחר שמענה ענייני פשוט לא קיים), החליטה מדינת ישראל, עליה חלה חובת תום לב מוגברת לכל הפחות בשל מעמדה, להשתלח במבקשות ללא כל רסן ולהפריח טענות חמורות ללא כל בסיס, לא עובדתי ולא משפטי".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אחמד מוררה)
עוד כותב עו"ד יונגר: “מטרת שחרור הכספים הינה להעביר כספים לקבוצה על מנת שזו תעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, לרבות התחייבויותיה לתשלום שכר שחקנים ועובדים. באופן תמוה וחמור ביותר, המשיבה מנסה להתנער מחובתה לשמור את ערך הקבוצה שיביא לקריסת הקבוצה ולאיפוס שווי המניות, וזאת בניגוד לאינטרס שלה ותוך פגיעה אנושה במשה, בקבוצה ובאינטרס הציבורי".
עו"ד יונגר ממשיך: “בהתאם לספרי המבקשת (בית"ר ירושלים, ג.ב.) במהלך השנים האחרונות הזרים משה עשרות מיליוני שקל לקבוצה וזאת בהתאם לצרכי הקבוצה. נוכח דרך התנהלות זו, ברור כי אלמלא פעולות המשיבה אשר הקפיאה את כל נכסיו של משה, היה משה מזרים את מלוא הכספים הדרושים לפעילות הקבוצה. בנסיבות אלו טענות המדינה באשר ליתרות הקיימות בחשבונות הבנקים כלל אינן רלוונטיות. כחלק מתפיסה נתפס חשבונות נוספים שלמשה קיימת שליטה מלאה בכספים שבהם והרשומים על חברות שבשליטת משה כאשר סכום הכספים התפוסים בחשבונות אלה עולים על הסך של 3 מיליון שקל. יצוין בהקשר זה, כי לא קיים מקור כספים אחר לקבוצה לפרוע את כלל התחייבויותיה. בכל אופן, בנסיבות המפורטות לעיל וודאי שהצ'קים ברים מימוש”.