1 צפייה בגלריה
קיירי אירווינג
קיירי אירווינג
קיירי אירווינג
(רויטרס)
משחקי הפליי אין של ה-NBA יצאו הלילה (בין שלישי לרביעי) לדרכם ובסיומם נקבעו שתי סדרות נוספות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. במזרח, ברוקלין גברה 108:115 על קליבלנד והעפילה מהמקום השביעי, שהקנה לה מפגש לוהט מול בוסטון, שסיימה שנייה את העונה הסדירה. במערב, מינסוטה שרדה קרב צמוד מול לוס אנג’לס קליפרס והיא תתמודד בסדרה שמבטיחה המון מול ממפיס של ג’ה מוראנט. החבורה מעיר המלאכים והקאבס יקבלו את ההזדמנות לעלות מהמקום השמיני, כשיארחו בקרב על כל הקופה את מנצחות במשחקים בין הקבוצות במקומות 9-10.

ברוקלין – קליבלנד 108:115

גם האוהדים הפסימיים ביותר של ברוקלין כנראה לא דמיינו בתחילת העונה שהקבוצה שלהם, אז עוד עם ג’יימס הארדן בסגל, תיגרר למאבקי הפליי אין. למרות זאת, אחרי כל מה שעבר על הנטס בעונה הסדירה הם כנראה אמרו תודה כשהקבוצה שלהם קיבלה את ההזדמנות להשתחל לפלייאוף ה-NBA דרך המיני טורניר, והלילה היא גם עשתה זאת, עם ניצחון ששיבץ אותה במקום השביעי במזרח וקבע שהחבורה מהתפוח הגדול תפגוש את בוסטון החזקה (2) בסיבוב הראשון. הקאבס לעומת זאת, יחכו למנצחת בין אטלנטה לשארלוט, מולה הם יילחמו על המקום השמיני והזכות לפגוש את מיאמי (1) בפלייאוף.
החבורה של סטיב נאש עלתה לפרקט אחרי יממה לא פשוטה במהלכה העיר אותה היא מייצגת נאלצה להתמודד עם אירוע ירי ברכבת התחתית, אך הצליחה לשים הכל בצד וכבר ברבע הראשון השתלטה על המתרחש וברחה ל-20:40. האורחת חזרה למשחק לאט ובזהירות ו-8:40 לסיום צימקה לשש הפרש בלבד (88:82), אבל יותר מזה שחקני הנטס לא נתנו לה להתקרב.
קיירי אירווינג כיכב עם דאבל דאבל של 34 נקודות ו-12 אסיסטים וזכה לסיוע המכובד של קווין דוראנט, שהוסיף 25 נקודות משלו לצד 11 אסיסטים. 34 של דאריוס גארלנד לא הספיקו לקאבס, שינסו להשיג את הכרטיס המיוחל לפלייאוף אל מול הקהל הביתי בקרב על המקום השמיני.

מינסוטה – לוס אנג’לס קליפרס 104:109

הטימברוולס המשיכו את הכושר הנפלא שלהם מהחודש האחרון של העונה הסדירה והבטיחו את המקום בפלייאוף לעיני הקהל הביתי, אחרי 48 דקות מותחות מול החבורה מעיר המלאכים. כיאה לקרב ישיר על המקום בפלייאוף, המפגש היה צמוד לאורך כל הדרך, כששלוש דקות לסיום שלשה של ניקולה באטום צימקה את היתרון של המארחת לנקודה בלבד (98:99). בנקודה הזו, שחקני מינסוטה הרימו את רמת האינטנסיביות בהגנה ויצאו לריצת 0:5, אבל פול ג’ורג’ לא ויתר ועם שלשה בצד השני הוריד ל-104:101 בלבד בכניסה ל-60 השניות המכריעות. עד לסיום המקומיים שמרו על קור הרוח מהקו וסגרו את הסיפור, בדרך לסדרה מבטיחה ביותר מול הגריזליס.
אנטוני אדוארדס (30 נקודות) ודיאנג’לו ראסל (29) הובילו את המנצחת, 34 של ג’ורג’ לא הספיקו לאורחת, שתנסה להעפיל מהמקום השמיני כשתארח את המנצחת בין ניו אורלינס לסן אנטוניו. מי שתעפיל מהמפגש הזה, “תזכה” לפגוש את פיניקס, שסיימה את העונה הסדירה עם המאזן הטוב בליגה הטובה בעולם.