1 צפייה בגלריה
אמה קאנון באמצע עם הכדור
אמה קאנון באמצע עם הכדור
אמה קאנון באמצע עם הכדור
(באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור נווה דוד רמלה קיוותה הערב (חמישי) להמשיך את המומנטום מהמשחק השני ולהפוך את סדרת הגמר מול מכבי בנות אשדוד, אבל הקבוצה הדרומית של עדן ענבר שיחקה הגנה מושלמת וניצלה פציעה והיעדרות של אליסה בארון כדי לנצח 55:69 ולעלות ל-1:2 בסדרה – אולי בדרך לחגיגות אליפות ביום שני (18:30) הקרוב ברמלה.
אשדוד הסיקה את כל המסקנות הדרושות לה מהמשחק השני ופתחה באופן יוצא מן הכלל את המשחק שבו אירחה הערב את אליצור נווה דוד רמלה במצב של 1:1 בין שתי הקבוצות בסדרת גמר הפלייאוף של ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל.
השחקניות של עדן ענבר כפו על רמלה חמישה איבודים בארבע הדקות הראשונות – ארבעה איבודים מתוכם היו רשומים על שמה של שחקנית ההגנה הנהדרת, אליסון הייטאואר. גם בצד ההתקפי אשדוד החליטה לשנות כיוון לחלוטין מהמשחק השני וללכת הפעם לתוך הצבע. את שמונה הנקודות הראשונות שלה היא הביאה משם, וקלסי בון, שהורחקה בעבירה בלתי ספורטיבית מהמשחק הקודם הייתה הפעם ממוקדת בכדורסל. אליסה בארון, שהייתה אחת השחקניות החשובות של רמלה מאז פתיחת הפלייאוף, נפצעה בדקות הראשונות ממפגש עם המרפק של ויקטוריה ויויאנס. מי שניסתה לחפות על היעדרה היא קורטני דגלאס, שנכנסה מצוין למשחק וקלעה חמש נקודות, אלא שגם זה לא מנע מרמלה לרדת בתום הרבע הראשון בפיגור 25:14.
הרבע השני החל בסוג של רפיון הגנתי מצד האשדודיות, שאפשרו לנופר שלום ולקריסטל דנג'רפילד לצמצם מעט את ההפרש וגרמו לעדן ענבר לנזוף בשחקניות שלו. אלא שקוצר הסגל של רמלה, שקוצץ כאמור גם בבארון, הקשה עליה לפתח משחק התקפה שוטף ולכן גם עצר את המומנטום. אשדוד הייתה יכולה בשלב הזה לרוץ ולגמור את המשחק, כמו שרמלה עשתה לה במשחק הקודם, אבל היא הסתפקה בקליעות ספורדיות של ויויאנס. עם הירידה למחצית עמדה אשדוד על שלוש קליעות מ-15 זריקות מחוץ לקשת, בשעה שרמלה קלעה זריקה אחת מ-11 ניסיונות. אחרי שצברה 27 נקודות ברבע הראשון של המשחק השני, חתמה רמלה את כל המחצית הראשונה הערב עם אותו מספר נקודות – ופיגור 41:27.
רמלה ודנג'רפילד פתחו בעוצמה את הרבע השלישי עם ארבע נקודות מהירות שצמצמו את הפער ל-10 נקודות בלבד, אבל השקט הנפשי של אשדוד וההגנה המסודרת הותירו את הקבוצה של שירה העליון חמש דקות ללא נקודות וריצת 0:8 של אשדוד הקפיצה את הפער לשיא של 18 הפרש. בשלב הזה שתי הקבוצות נראו עייפות והחליפו החטאות זו עם זו, מה שמצד אחד שמר את הפער הבטוח לטובת אשדוד, אבל מצד שני גם מנע ממנה לחסל סופית משחק שהיה לחלוטין כבר בכיס שלה ונקודות של דנג'רפילד הותירו את המשחק צמוד. 39:54 לאשדוד בתום הרבע השלישי.
אחרי שדנג'רפילד הפכה ליצרנית הנקודות הכמעט בלעדית של רמלה והותירה אותה במרחק סביר מאשדוד, אלכס כהן העלתה הילוך בצד השני והחזירה למקומיות את יתרון ה-17 נקודות שלהן, חמש דקות לסיום. אמה קאנון, שקלעה שבע נקודות ונראתה דומיננטית מאוד ברבע הראשון, לא הצליחה לקלוע במשך 26 דקות, ורוב הניסיונות להכניס לה את הכדור בצבע היו שקופים מדי וגררו איבודי כדור. רמלה עוד ניסתה לעצור את הסחף ולייצר קצב התקפי מהיר לקראת הסיום, אבל ביום שבו בארון נעדרת, אייזנר ודגלאס לא מספקות נקודות מחוץ לקשת וטיאה פרסלי יורה ארבע שלשות מהעבר השני - לקבוצה של שירה העליון לא היה באמת מה להציג. כאמור, זה הסתיים ב-55:69 צודק לזכות אשדוד, שעלתה ל-1:2 חשוב בסדרה ותוכל לזכות בתואר האליפות אם תנצח ביום שני במשחק הרביעי ברמלה.
קלעו לאשדוד: ויויאנס 18, פרסלי 16, כהן 13, בון 10, הייטאואר 6, סהר 6.
קלעו לרמלה: דנג'רפילד 21, קאנון 12, הרסלר 10, דגלאס 5, אייזנר 3, שלום 2, חנון 2.