1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(איציק בלניצקי)
״העומק הכריע לנו את המשחק״’ אמרו במכבי תל אביב לאחר הניצחון אתמול (שישי) 74:92 על בני הרצליה במסגרת המחזור השני של הבית העליון. רגע לאחר הניצחון על פנרבחצ’ה במועדון הבהירו את חשיבותו של המשחק מהסיבה שהם רוצים לסיים את הבית העליון במקום הראשון ובנוסף גם לא רצו להסתבך במקום הרביעי במקרה של הפסד.
חניכיו של אבי אבן הראו יכולת טובה כבר מהפתיחה אך לא הצליחו לברוח עד שלהי הרבע השלישי, ״הגבוהים שלנו היו חדים ועצרו את אונאוקו, ברגע שלא אפשרו להם לעשות את הסלים בצבע כמו בפעם הקודמת. הגארדים השלימו את העבודה״’ ציינו במועדון על משחק שבו חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, שלושה מתוכם גארדים - סקוטי ווילבקין, ג׳ון דיברתולומאו ויפתח זיו שממשיך במגמת השיפור שלו. בשבוע שעבר, לאחר הניצחון על ברצלונה, אלופת המדינה שיחקה מול הפועל חולון ובסביבת הקבוצה התייחסו גם לנושא סמיכות המשחקים: ״אחרי הנפילה מול חולון היה חשוב להראות יציבות גם בליגה, רצינו להראות עקביות לאורך זמן וכשפרקי הזמן בין משחק למשחק קצרים״.
בשונה מהמפגש הקודם מול בני הרצליה, הפעם בחרו אצל הצהובים כחולים ללכת עם עומק מסיבי בעמדות הפנים על חשבון הפורוורדים. המהלך כאמור השתלם ובגדול, כשפעם היה זה אנטה ז׳יז׳יץ׳, באחרת ג׳יילן ריינולדס וזאת במקביל כשרומן סורקין וג׳ייק כהן מספקים משחק נהדר גם כן. השניים יחד עם ג׳ון דיברתולומאו קלעו שלשות חשובות ברגעים קריטיים כשעל האחרון ציינו במועדון את החדות עמה הוא הגיע למשחק. בהיעדרם של קינאן אוואנס, דריק וויליאמס וג׳יימס נאנאלי כוח האש הפוטנציאלי של הקבוצה ירד במעט אך כפי שסיכמו במועדון: ״אוואנס ונאנאלי לא היו והישראלים הרימו את הרמה״. סורקין שהצטיין עם 22 נקודות ו-2 ריבאונדים אמר לאחר המשחק: ״במחצית הראשונה קצת לא היינו במיטבנו, יכולנו לחזור עם תוצאה יותר טובה לחדר ההלבשה אבל אבי פיקס אותנו קצת וחזרנו לעניינים. עצרנו את השחקנים המרכזיים שלהם והניצחון חשוב לנו. הראש מסתכל קדימה. אני חושב שככל שהמשחק המשיך העלינו הילוך ורצינו להרוג את המשחק ואני שמח שעשינו את זה. זה היה חשוב לנו מאוד לקראת הפלייאוף, נשארו לנו עוד ארבעה משחקים לעונה הסדירה ואנחנו רוצים לסיים הכי טוב שאנחנו יכולים״.