1 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
(רויטרס)
יש שחקנים שחושבים על הצעד הבא בחיים רק לקראת הפרישה, אבל ג'רארד פיקה הוא שחקן מסוג אחר. בזמן שאחרים חושבים על אימון, בלם ברצלונה מסומן כנשיא העתידי שלה וזה נובע, בין היתר, מהייחוס המשפחתי שלו (סבו, אמאדור פיקה ברנבאו, היה סגן הנשיא בעבר) וגם מהחוש העסקי שלו: הוא תיווך בעסקת החסות של הקטלונים עם 'ראקוטן', הקים חברת משחקי וידאו, הוא הבעלים של אנדורה שמשחקת באותה ליגה של בארסה ב' וגם הוביל את שינוי הפורמט של גביע דייויס.
את רוב עסקיו פיקה מנהל באמצעות החברה שלו, 'קוסמוס', ובספרד חשפו היום (שני) פרטים על עסקה כזו שגם מעוררת מחלוקת על ניגוד עניינים: בעיתון 'אל קונפידנסיאל' פורסם כי פיקה ונשיא ההתאחדות הספרדית, לואיס רוביאלס, שיתפו פעולה כדי להעביר את הסופרקופה לסעודיה בתמורה לסכומי עתק.
לפי הדיווח, במסגרת ההסכם בין הצדדים, ההתאחדות תקבל 40 מיליון אירו בכל שנה שבה הסופרקופה נערך בסעודיה ו'קוסמוס' תקבל עמלה של ארבעה מיליון אירו לכל אחת משש השנים בהסכם. כלומר מדובר בלא פחות מ-24 מיליון אירו שיועברו לחברה בבעלותו של פיקה בסך הכל.
העיתון גם חשף שיחות בין פיקה לרוביאלס, שבהן האחרון אמר שריאל מדריד לא תשקול בכלל לשחק בסופרקופה מחוץ לספרד תמורת פחות משמונה מיליון אירו, ואז הבלם השיב: "אם ריאל תקבל שמונה מיליון אירו וגם בארסה והקבוצות האחרות מיליון או שניים, זה 19 מיליון ונשאר עוד כסף להתאחדות". לבסוף, בספטמבר 2019 רוביאלס בירך את פיקה על סגירת העסקה ואמר לו: "תודה על הכל, אני כאן לכל מה שאתה צריך".
יש לציין שטורניר הסופרקופה הראשון שנערך בסעודיה היה בינואר 2020, אז ריאל זכתה בו אחרי ניצחון בפנדלים על אתלטיקו. באותו טורניר השתתפו גם ברצלונה ו-ולנסיה. בהמשך רוביאלס הודה במסע"ת ש'קוסמוס' הייתה מעורבת במו"מ, אבל טען שההתאחדות לא שילמה שום דבר לחברה של פיקה, אלא רק עזרה לו לקבל עמלה על מעורבותו.