5 צפייה בגלריה
טל בן חיים ואלטון אקולטסה
טל בן חיים ואלטון אקולטסה
טל בן חיים ואלטון אקולטסה
(רדאד ג'בארה)
למי ששכח, לפני קצת פחות משנתיים הפועל באר שבע הניפה את גביע המדינה. גביע שהגיע אחרי בצורת של 21 שנה, שלא הצליחו לחגוג אותו כמו שצריך. בדיוק כמו הערב, אצטדיון בלומפילד, אך בגביע של עונת 19/20 בלומפילד היה ריק מאדם. הגבלות הקורונה עשו את שלהם והחגיגות שהיו על כר הדשא תחת המאמן יוסי אבוקסיס היה אך ורק של השחקנים ואנשי המועדון, שהצטרפו אחר כך לחגיגות הספונטניות בבאר שבע.
הרבה שינויים עברה הפועל באר שבע מאז הזכייה בגביע הזה והרוב המוחלט של השחקנים שלקחו חלק במשחק הגמר כבר נמצאים במקום אחר. אחד השחקנים שהמשיכו הלאה מאז היה הקיצוני ההולנדי אלטון אקולטסה, שהיה שותף לזכייה בגביע, אבל בהמשך לא מצא את מקומו בקבוצה. לא הרבה זוכרים, אבל את עונת 2021/22 פתח אקולטסה בב”ש תחת רוני לוי, למרות השינויים הרבים בקיץ. אלא שפתיחת העונה שלו הייתה איומה והובילה לסיום דרכו בקבוצה.
ב-26.8.21 הקבוצה מבירת הנגב הגיעה לגומלין פלייאוף הקונפרנס ליג נגד אנורתוזיס פמגוסטה בידיעה שרק ניצחון יעלה אותה לשלב הבתים. הקפריסאים עלו ליתרון 0:1 כבר בפתיחה, איתי שכטר השווה שתי דקות לפני המחצית, אך בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה אקולטסה ספג כרטיס אדום ולמעשה מאותו רגע סיים את דרכו בבאר שבע, שהפסידה 3:1 בסיום אותו משחק. הכעס על ההולנדי היה גדול והתסכול מההדחה לא פחות, דבר שהוביל להעברתו בהשאלה לבורסאספור, היורדת הטרייה לליגה הטורקית השנייה. רגע לפני חצי הגמר, ההולנדי סיפר בראיון ל-ONE על הזיכרון מהגביע, הגעגוע לישראל והרמה בטורקיה.
5 צפייה בגלריה
אליניב ברדה ושחקני הפועל באר שבע מניפים גביע
אליניב ברדה ושחקני הפועל באר שבע מניפים גביע
אליניב ברדה ושחקני הפועל באר שבע מניפים גביע
(רדאד ג'בארה)
אלטון מה שלומך בימים אלה? "אני בסדר גמור, בדיוק עכשיו אני חוזר מפציעה ארוכה ומקווה לקבל דקות בקרוב".
נחזור למשחק ההוא בקפריסין על הכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית, שהיה האחרון שלך בבאר שבע. איך זה היה עבורך? "הייתי מאוכזב מאוד שלא עלינו לשלב הבתים, זה היה זמן לא פשוט בתור שחקן, אבל עברתי את זה ואני מקווה שבאר שבע תעשה דברים טובים ותזכה בגביע המדינה".
איך הרגשת כשלא רצו אותך אחרי המשחק הזה? אתה חושב שיכולת לעזור אם היית נשאר? "אני לא רוצה להגיד יותר מדי דברים על זה. אני חושב שיכולתי לעזור להפועל באר שבע בעונה הזאת. הייתי מאוד עצוב אחרי שקיבלתי את הכרטיס האדום נגד אנורתוזיס, אבל זה קורה, זה הכדורגל וזה חלק מהעניין. צריך להמשיך קדימה והרבה דברים יכולים לקרות. אני מתגעגע לישראל ולאנשים שבה, כולם היו נחמדים אליי מאוד".
5 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה חוגג
אלטון אקולטסה חוגג
אלטון אקולטסה חוגג
(חגי מיכאלי)
מה אתה חושב על הקבוצה הנוכחית בבאר שבע? "אני חושב שבנו קבוצה טובה עם הרבה שחקנים איכותיים, אבל אני חושב שעונה שעברה הייתה קבוצה לא פחות טובה כי היה את ז'וסוואה שהוא שחקן מצוין וראו את זה. השנה גם יש קבוצה טובה עם הרבה שחקנים ותיקים ומנוסים, אבל בעונת הגביע זאת הייתה קבוצה לא פחות טובה".
איך היה המעבר מהליגה הראשונה בישראל לליגה השנייה בטורקיה? "זה היה חדש עבורי כי לא שיחקתי בעבר בטורקיה. למרות שמדובר בליגה שנייה, יש פה רמה טובה עם הרבה שחקנים מוכשרים וזה מפתיע. לא מדובר בליגה קלה. התחלתי לשחק בהתחלה וזה היה נראה טוב מבחינתי, לצערי נפצעתי לפני חודשיים בקרסול ואחרי שחזרתי היה לי שבר קטן. בין לבין נדבקתי גם בקורונה וזה גרם לי להיעדר כמה שבועות. לשמחתי חזרתי להתאמן השבוע ואולי השבוע אחזור לשחק".
איך החיים בטורקיה לעומת ישראל? "החיים בטורקיה טובים, למשל יש הרבה מקומות בילוי עם הרבה אנשים, בישראל היה לפעמים יותר משעמם. יחד עם זאת, ישראל מבחינתי נפלאה, נהניתי מאוד מאיכות החיים בבאר שבע, אבל גם פה אני נהנה. הקבוצה שלי קרובה מאוד לבירה איסטנבול וזה מאוד עוזר להיות קרוב לעיר גדולה".
5 צפייה בגלריה
לואי טאהא ואלטון אקולטסה
לואי טאהא ואלטון אקולטסה
לואי טאהא ואלטון אקולטסה
(מרטין גוטדאמק)
יש לך חוזה לעוד עונה בבאר שבע ואתה אמור לחזור בקיץ, אתה רואה את עצמך נשאר בקבוצה? "הכל יכול להיות. זה נכון שיש לי חוזה ואני צריך לחזור לקבוצה בקיץ. יכול להיות שאגיע להסכמה עם המועדון ואעבור למועדון אחר, אבל הייתי שמח להישאר בהפועל באר שבע. אני חושב שיש לי הרבה מה לעזור ולתרום לקבוצה".
מישהו היה איתך בקשר בזמן ההשאלה שלך לבורסאספור? "אף אחד לא דיבר איתי מבאר שבע. אני יכול להבין כי הם בעונה עמוסה, רצים לאליפות וגביע".
אתה בקשר עם חלק מהשחקנים? "אני עדיין בקשר טוב עם כמה שחקנים מבאר שבע, מעדיף שלא להגיד מי הם בשמות. אבל אני בקשר עם כמה שחקנים ואני מתגעגע אליהם ולכל השחקנים".
5 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(ראובן שוורץ)
יצא לך בטח לשמוע שרוני לוי פוטר ואליניב ברדה שהיה מנהל מקצועי החליף אותו בתפקיד. מה דעתך על המהלך הזה? "כן שמעתי על זה. לאליניב יש את כל האיכויות להיות מאמן טוב. עבדתי איתו וראו כשהוא התעסק באימון שהוא יודע מה לעשות. יש לו את הכל כדי להיות מאמן איכותי בכדורגל הישראלי".
לסיום, אתה מתגעגע לזיכרונות שלך מהזכייה עם באר שבע בגביע? "זה היה רגע גדול. זה אחד הרגעים הכי מאושרים שלי בקריירה וזה התואר הראשון שלי. הזכייה הזאת הייתה מדהימה עבור הקבוצה וגם עבורי בתור שחקן. הלוואי שהפועל באר שבע תוכל לעשות זאת גם השנה".