1 צפייה בגלריה
ווימבלדון
ווימבלדון
ווימבלדון
(רויטרס)
המלחמה במזרח אירופה בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה להשפיע על עולם הספורט. היום (רביעי) וועדת הניהול של ווימבלדון, טורניר הטניס היוקרתי, הוציאה הודעה רשמית בה היא מודיעה על איסור השתתפות לטניסאים רוסים ובלארוסים במפעל.
בהודעה נכתב: “בשם וועדת הניהול, אנו רוצים להביע את תמיכתנו המתמשכת בכל אלה שהושפעו מהסכסוך באוקראינה בתקופה הקשה הזו, אנו שותפים לגינוי העולמי של הפעולות הבלתי חוקיות של רוסיה, כמוסד ספורט שקלנו היטב את החלטותינו בהקשר של חובותינו כלפי הטניסאים, כלפי הקהילה שלנו וכלפי הציבור הרחב בבריטניה. לקחנו בחשבון גם הנחיות שנקבעו על ידי ממשלת בריטניה, במיוחד ביחס לגופי ספורט ואירועי ספורט. בהתחשב בפרופיל של האליפות ברחבי העולם, באחריותנו למלא את חלקנו במאמצים הנרחבים של ממשלה, תעשייה, ספורט ומוסדות רשמיים על מנת להגביל את ההשפעה הגלובלית של רוסיה באמצעים החזקים ביותר”.
“בנסיבות של תוקפנות צבאית בלתי מוצדקת וחסרת תקדים שכזו, זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת שהמשטר הרוסי יפיק תועלת כלשהי ממעורבותם של שחקנים רוסים או בלארוסים באליפות. לכן בצער עמוק, אנו דוחים כניסות של שחקנים רוסים ובלארוסים לאליפות 2022”, המשיכה הוועדה.
משה ברדה מדווח ממדריד