4 צפייה בגלריה
דמאר דרוזן חוגג
דמאר דרוזן חוגג
דמאר דרוזן חוגג
(רויטרס)
פלייאוף ה-NBA התחיל בקצב מסחרר וסיפק לנו משחקים מרתקים וסיפורים נפלאים כשגם הלילה (בין רביעי לחמישי) לא היה שונה. יש רגעים שנצרבים בתודעה, יש משחקים שמשנים עונה ומומנטום של קבוצה, יש אירועים שנותנים לך דרייב ומוטיבציה להמשיך הלאה. בעבור ג’ואל אמביד, סקוטיה-בנק ארנה הייתה זירת הפשע, והדחף לנקום בער בו כמעט שלוש שנים. הלילה, הקמרוני הנפלא שרושם עונת שיא בקריירה בדרך לתואר מלך הסלים של הליגה ומועמד בכיר לתואר ה-MVP, סוף סוף נקם.
הסנטר חזר לטורונטו לראשונה מאז של סל הניצחון המפורסם של קוואי לנארד במשחק מספר 7 של גמר המזרח בפלייאוף 2019, שהדיח את פילדלפיה ושלח טורונטו כל הדרך לגמר, ממנו חזרה לקנדה עם אליפות היסטורית. במצב של שוויון 101, שתי שניות לסיום, אמביד קיבל מסירת חוץ מדויקת מדני גרין, ניצל כיסוי הגנתי לקוי של הגנת הראפטורס ועלה לשלשה בניתור לאחור שצללה פנימה מול עיניהם הנדהמות של אלפי הקנדים ביציעים. הנתון המדהים של הערב מגלה שאמביד הוא גם הסנטר הראשון מזה 25 שנים שקולע שלשת ניצחון במשחק פלייאוף.
טוביאס האריס, שאומנם פספס הזדמנות לנצח את המשחק עוד לפני ההארכה, אך בכל מקרה היה אחד מכוכבי הניצחון הלילה ונכח גם במשחק ההוא, שיתף בסיום: “הבנו כשנכנסנו למגרש הזה מה קרה לנו בפעם האחרונה שהגענו לכאן. הבנו את ההזדמנות שעומדת לפנינו כקבוצה שלמה”. קבוצתו של דוק ריברס עלתה ל-0:3 בסדרה והמאמן רשם ציון דרך עם 101 ניצחונות פלייאוף שמציבים אותו במקום הרביעי בהיסטוריה. אמביד, אגב, קלע לראשונה בקריירה סל מנצח/משווה בשנייה האחרונה בעונה הסדירה או בפלייאוף. עד הלילה מאזנו בזריקות אלו עמד על 0 מ-14.
4 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד חוגג
ג'ואל אמביד חוגג
ג'ואל אמביד חוגג
(רויטרס)
במשחק נוסף שהתקיים הלילה, שיקגו עלתה למשחק השני בסדרה בפייסרב פורום ארנה מול האלופה המכהנת ממילווקי, ולא התכוונה לתת למשחק לחמוק ממנה שוב. המשחק הראשון בסדרה הסתיים בצורה מאכזבת עבור השוורים, שהיו קרובים לגנוב את הביתיות מול יאניס אנטטוקומפו וחבריו, אך נעצרו בעקבות ערב חלש של דמאר דרוזן ונחלו הפסד כואב.
דרוזן שיתף בכאב לאחר מסיבת העיתונאים ואמר בתחילת השבוע: “האחוזים שהיו לי הערב מהשדה (6 מ-25), אירוע שלא יקרה שוב בחיים”. הכוכב הבטיח ואכן קיים. הפורוורד של הבולס התפוצץ על חניכיו של מייק בודנהולצר ורשם שיא קריירה בפלייאוף של 41 נקודות באחוזים נפלאים מהשדה, בדרך לניצחון חוץ מרשים 110:114 שאיזן את הסדרה לקראת החזרה לאילינוי.
4 צפייה בגלריה
דמאר דרוזן בפעולה
דמאר דרוזן בפעולה
דמאר דרוזן בפעולה
(רויטרס)
דרוזן נשאל לאחר המשחק במסיבת העיתונאים על ההופעה שלו על ידי כתב מקומי: “ישבת כאן אתמול בלילה ואמרת שאתה מבטיח שלא תסיים משחק 6 מ-25 מהשדה שוב. איך ידעת?” אלכס קרסו התפרץ וענה: "הוא טוב", דמאר דרוזן הוסיף: "מה שהוא אמר".
המארחת איבדה את אחד משחקניה המרכזים והאולסטאר שלה, כריס מידלטון, שירד המגרש לאחר פגיעה בברך וקיים חשש שסובל מפגיעה באחת מרצועות הברך. מידלטון יבצע בימים הקרובים בדיקת MRI ובה תתגלה מידת הנזק. בנוסף, מילווקי איבדה את הסנטר המחליף שלה ואחד מהשחקנים המשמעותיים ביותר שלה העונה, בובי פורטיס, שירד גם הוא פצוע לחדר ההלבשה וייבדק בימים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
כריס מידלטון בפעולה
כריס מידלטון בפעולה
כריס מידלטון בפעולה
(רויטרס)
במשחק המרכזי של הלילה בוסטון אירחה את ברוקלין למשחק השני בסדרה ויצאה שוב עם ידה על העליונה לאחר רבע רביעי מוחץ של 17:29 שהוביל אותה לניצחון 107:114, לפני שהסדרה חוזרת לברוקלין. כוכב הנטס, קווין דוראנט, סיים ערב קליעה מאכזב מבחינתו. למרות 27 נקודות, KD סיים את המשחק עם 23.5% בלבד מהשדה, כשהגנת הברזל של הסלטיקס מקשה עליו את החיים בכל זריקה ומצרה את צעדיו.
עומרי כספי התייחס לתצוגה ההתקפית של חברו לשעבר בגולדן סטייט והגיב עם עקיצה משלו: “אין מצב לעזאזל ש-KD יקלע 4/17 שוב”, כרפרנס לאמירה של דרוזן. כעת, הסדרה עוברת לברקליס סנטר שהלחץ על סטיב נאש וחניכיו גובר והפחד מהדחה מוקדמת מוחשי מתמיד.