1 צפייה בגלריה
כבוד. אגוארו
כבוד. אגוארו
כבוד. אגוארו
(רויטרס)
סרחיו אגוארו, וינסנט קומפאני, דידייה דרוגבה, פול סקולס, פיטר שמייכל ואיאן רייט הם המצטרפים החדשים להיכל התהילה של הפרמייר ליג. בחודש שעבר גם וויין רוני ופטריק ויירה זכו לכבוד ובסך הכל מדובר ב-16 שחקנים מתחילת השנה שעברה.
אגוארו בן ה-33 שנאלץ לפרוש העונה מכדורגל בגלל בעיה בליבו, הוא מלך שערי סיטי בכל הזמנים עם 260 שערים ב-390 משחקים. בליגה הוא כבש 184 שערים ב-275 הופעות - אחד מהם היה זה שנתן לסיטיזנס את האליפות הדרמטית בעונת 2011/12. "זה משמח", אמר חלוץ העבר שזכה בחמש אליפויות פרמייר ליג, "מאז גיל 9-10 רציתי לשחק בליגה הזו, אני מתגעגע לחבריי לקבוצה ולאוהדים".
קופאני, מאמן סטנדרד ליאז' בהווה וקפטן סיטי בעבר, העביר 11 שנים אצל התכולים ממנצ'סטר וזכה בארבע אליפויות. "מצאתי בית בסיטי ובפרמייר ליג, כך שאני שמח להצטרף להיכל התהילה", אמר הבלגי, "ההישג הכי גדול בקריירה שלי היה להיות חלק מהמסע הזה שבו הפכנו מקבוצה בלי הרבה ציפיות לאחת דומיננטית שזוכה בארבע אליפויות".
גם דרוגבה זכה בארבע אליפויות ועשה זאת במדי צ'לסי כשהוא כובש 104 שערי ליגה ב-254 הופעות. "זה כבוד גדול להיכנס להיכל התהילה", אמר חלוץ העבר, "השנים בצ'לסי היו מיוחדות ואני גאה במה שהשגנו".
סקולס - חבר בדור 92' של מנצ'סטר יונייטד עם דייויד בקהאם, ראיין גיגס, ניקי באט והאחים גארי ופיל נוויל - זכה ב-11 אליפויות תחת סר אלכס פרגוסון ופרש אחרי 107 שערים ב-499 משחקי ליגה. "זו הרגשה מיוחדת", אמר קשר העבר הג'ינ'י, "שיחקתי עבור המנג'ר הטוב ביותר במשך 20 שנה ביונייטד - המועדון הגדול בעולם עם האוהדים הטובים ביותר".
שמייכל הוא השוער הראשון שנכנס להיכל התהילה של הפרמייר ליג אחרי שזכה בחמש אליפויות בשבע שנותיו באולד טראפורד כשהוא שומר על רשת נקייה ב-128 משחקים מתוך 310. "זה כבוד גדול להיכנס להיכל התהילה", אמר הדני הענק ששיחק גם באסטון וילה ובסיטי, "הבנתי מיד שהקריירה קצרה ואתה צריך לנצל את הזמן כדי לוודא שיזכרו אותך לאור מה שעשית. כילד בדנמרק הייתי חולם על לשחק ביונייטד וזו הייתה הגשמת חלום".
רייט שעזר לארסנל לזכות באליפות הפרמייר ליג הראשונה שלה ב-1997/98, היה מלך שעריה שש שנים ברציפות. הוא כבש 113 שערי ליגה ב-213 הופעות במדי התותחנים ו-ווסטהאם, ואמר: "צריך לזכור שלאורך רוב הדרך לא חשבתי שאהפוך לשחקן מקצוען. זה כבוד גדול".