1 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
אריק טן האח
(רויטרס)
זה היה צפוי ועכשיו זה גם רשמי: אריק טן האח יאמן את מנצ’סטר יונייטד בעונה הבאה. השדים האדומים הודיעו היום (חמישי) בצהריים על מינויו מהקיץ הקרוב ועד 2025 עם אופציה להאריך את החוזה בשנה נוספת.
“זה כבוד גדול להתמנות למאמן מנצ’סטר יונייטד ואני נרגש מהאתגר”, אמר טן האח לאחר המינוי, “אני מכיר את ההיסטוריה של המועדון הגדול הזה ומכיר את התשוקה של האוהדים. אני נחוש לבנות קבוצה מצליחה”.
עד הקיץ טן האח ימשיך כמובן לאמן את אייאקס והוא הבהיר: “אמנם יהיה קשה לעזוב אחרי השנים הנהדרות הללו, אבל אני יכול להבטיח לאוהדים שאהיה מחויב באופן מוחלט ואתרכז בלסיים את העונה הזו באופן מוצלח לפני העזיבה ליונייטד”.
המנהל המקצועי של יונייטד, ג’ון מרטו, אמר על המינוי של טן האח: “בארבע השנים שלו באייאקס, אריק הוכיח שהוא אחד המאמנים המצליחים באירופה והוא ידוע בכדורגל ההתקפי והמחויבות לצעירים. בשיחות שלנו איתו, התרשמנו מהחזון שלו לטווח הארוך”.
יונייטד תהיה קבוצתו החמישית בקריירת האימון של טן האח אחרי גו אהד איגלס, קבוצת המילואים של באיירן מינכן, אוטרכט וכמובן אייאקס. המאמן בן ה-52 הוביל אותה לזכייה בשני דאבלים של אליפות וגביע הולנדי, והוא בעמדה טובה לזכות באליפות נוספת. אייאקס מוליכה את הליגה בפער של ארבע נקודות מפ.ס.וו. איינדהובן כשנותרו חמישה מחזורים לסיום העונה.
יונייטד כבר תהיה אתגר ברמה אחרת לגמרי וכמובן הגדול ביותר בקריירה של טן האח. להחזיר את השדים האדומים לגדולתם זו משימה שכל מאמן שהגיע אחרי סר אלכס פרגוסון נכשל בה. דייויד מויס, לואי ואן חאל, ז’וזה מוריניו, אולה גונאר סולשיאר וראלף ראנגניק גילו עד כמה המשימה קשה ובקיץ יגיע תורו לנסות להשיב את יונייטד לטופ.