5 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(מערכת ONE)
מכבי תל אביב עלתה היום למשחק מספר 2 בוויזינק סנטר במדריד, כאשר ברחבי היבשת הושלמו משחקי 2 בסדרות וכבר לפני המשחק הצהובים ידעו שכל הסדרות ב-1:1. חלק יחשבו שזה מפתיע, חלק יגידו ככה זה בפלייאוף, זה אמור לתת למכבי תקווה, אמונה וביטחון, למרות שלפי ההצהרות של כל אנשי הצהובים, ביטחון לא חסר.
מצד שני, זה יכול לעשות עבור ריאל ומאמנה את העבודה בידיעה שמה שהיה וקרה במשחק הראשון לא נותן לך כלום למשחק מספר 2. ראיתי את כל המשחקים ושמעתי וקראתי את השחקנים והמאמנים השונים. במשחק 2 דיברו כולם על שינוי החוזק המנטלי ועל חיזוק ההגנה. אז נכון – רמת ההגנה בפלייאוף עולה והאגרסיביות עולה.
מילאנו למשל ניצחה כאשר כל התנאים היו נגדה. לאבד תוך כדי משחק בגלל פציעה את שני הרכזים שלך זה מצב קשה, אבל השחקנים האיטלקים, הספסל והקהל שהיה פעיל הרבה יותר מהמשחק הראשון נתנו ניצחון חשוב, ורק מסינה אמר שהסדרה סגורה והטורקים ינצחו. האם זו תחילתה של מלחמה פסיכולוגית, או מייק שג’יימס אחרי ניצחון מפתיע ומזהיר באתונה נגד אולימפיאקוס, הקבוצה עם מאזן הבית הטוב ביותר, דיבר על כך שהוא לא היה מספיק מפוקס ואגרסיבי במשחק מספר 1, והיום הוא שינה את ההכנה המנטלית שלו למשחק.
5 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
(איציק בלניצקי)
גם ההפסד המפתיע של ברצלונה ושאראס לבאיירן מינכן המפתיעה, כאשר שינוי קטן ברוטציה של שאראס שינה את כל המומנטום, או מעבר של מאמן אולימפיאקוס לאזורית, הכניס את מונאקו לבליץ ואף פעם אתה לא יודע לפני מה יעבוד ומה לא, וכאן אנו מגיעים בכל זאת למדריד, כי מה שמעניין אותנו זו הסדרה של ריאל מול מכבי ת”א.
ובכן, כל הדיבורים צריכים לעבור לביצועים, ודבר ראשון הגנה, אבל ברבע הראשון לספוג 35 נקודות זה במילים עדינות לא מצביע על הגנה גדולה. לסיים חצי ראשון עם עם ספיגה של 56 נקודות אחרי שריאל החטיאה בשלוש הדקות האחרונות של החצי שבע שלשות רצופות, זה אומר משהו על ההגנה.
5 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(ראובן שוורץ)
ריינולדס קיבל את צ’אנס חייו ועלה לראשונה מזה הרבה זמן בחמישייה. הכוונה אולי למשוך את טבארז החוצה, אבל בשביל זה צריך שחקן עם סבלנות, עם שקט נפשי ועם חכמת משחק, אבל ריינולדס והגנת חילופים לא הולך ביחד. אולי הגנה בכלל. דובר על טבארז, דובר על קוזייר, אחרי ששלוש דקות הם היו בחוץ בגלל פאולים וגם יאבוסלה ספג עבירות תוקף, פורייה, סנטר שהוא בריאל רק מחליף של טאברז, הוא סנטר ברמה הגבוהה ביותר ושולט מתחת לשני הסלים.
אבל נחזור להגנה הגנת החילופים במחצית הראשונה. היא נראתה רע, אני גם לא חסיד של שיתוף 11 שחקנים כבר אחרי שמונה דקות. נכון, מכבי ת”א הגיעה עם משחק ריצה למעמד שמונה הראשונות עם הוצאת הרוסים, אבל פעם היה מאמן במכבי שבא למדריד ואמר שהוא רוצה לרוץ יותר מהר מריאל, אז הוותיקים זוכרים מה קרה לקבוצה ולו. כדי לנצח, צריך לשחק ולשמור הגנה אישית חזקה, בלי חילופים, עם מניעת קבלת כדור עם אחד על אחד טוב ועם סגירה לריבאונד.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(ראובן שוורץ)
מכבי ת”א, לפחות בחצי הראשון, לא עשתה כלום. ז’יז’יץ’ הוצא מהחמישייה לראשונה מזה זמן רב, איני יודע איך זה השפיע עליו. אמנם הוא עשה שני סלים, אבל לפחות בחצי הראשון זה לא היה ז’יז’יץ’ של החלק הראשון של העונה, ובלי כל זה אתה יורד במחצית משחק שהיית בטוח שאתה מנצח, בפיגור של 19 הפרש. ראיתי את ריאל מפסידה בשבועות האחרונים משחקים גם במצב כזה ואולי ההחטאות שלהם משלוש בסוף המחצית הראשונה ימשכו.
אבי אבן החליט להתחיל את החצי השני עם החמישייה שהתחילה, כלומר ריינולדס הסנטר הפותח. הצהובים התחילו את המשחק נורא וריאל רצה בקלות והגדילה את ההפרש. החילוף הראשון היה ריינולדס, לאחר מכן כל המחצית השנייה הפכה לגארבג’ טיים.
5 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(ראובן שוורץ)
קיבלתי עשרות שיחות והודעות שמאשימות את המאמן וחלק את השחקנים. ברור שההופעה של חלק גדול של השחקנים ובטח המובילים, הייתה ירודה יותר מכל כשאני משווה למה שראיתי מהקבוצות שהשוו את התוצאה בסדרות האחרות. אוכל לומר ששחקני מכבי ת”א באו רכים בהגנה, בלי הקרבה, עם מנטליות לא מנצחת ועם אי לחימה, אפילו על כבודם, אבל מישהו צריך לדבר עם השחקנים, כי הופעה כזו לא מכבדת אף אחד.
אבל הסדרה לא נגמרה. אלופת ישראל חוזרת ליד אליהו מגרשה הביתי ושם צריך לשחק על הכבוד על ייצוג המועדון שנותן לשחקנים את כל מה שהוא יכול את הסיכומים עושים בסוף הסדרה או בסוף העונה, ויש הרבה חומר למחשבה. התוצאות של לפני המשחקים נגד ריאל סנוורו מישהו, אבל ביום שלישי הבא הקבוצה צריכה לבא ולנצח.