2 צפייה בגלריה
יבגני רילוב. הושעה
יבגני רילוב. הושעה
יבגני רילוב. הושעה
(רויטרס)
המלחמה באוקראינה עדיין לא הסתיימה וספורטאים אוקראינים רבים פזורים ברחבי העולם, מנסים לשמור על שגרה בזמן שהמדינה שלהם מופצצת על ידי צבא רוסיה כבר חודשיים. בעקבות המצב, יו”ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, ביקר את הספורטאים האולימפיים האוקראינים השוהים בימים אלה בשווייץ.
באך קיים את הביקורים ברחבי שווייץ לצידו של שר הספורט והנוער באוקראינה ואדים גוטסאיט, שניהם אלופים אולימפיים בסייף, תוך שהם זכו לליווי מצידו של סרגיי בובקה, האלוף האולימפי בקפיצה במוט וכיום יו”ר הוועד האולימפי האוקראיני. הספורטאים שביקרו מתנהלים בימים אלה בזכות קרן סיוע מיוחדת שהעמיד לרשותם הוועד האולימפי הבינלאומי בגובה של מעל שני מיליון דולר.
תומאס באך אמר לאחר הביקורים הללו: “היה מרגש לפגוש את הספורטאים האוקראינים, שנפגעו מהמלחמה הנוראית בארצם. שמחתי לראות אותם מתאמנים ביחד עם ספורטאים מאפגניסטן, מה שמשקף את הסולידריות האולימפית, ונמשיך לתמוך בהם”.
2 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
תומאס באך
(רויטרס)
כזכור, הוועד האולימפי הבינלאומי גינה את המתקפה הצבאית של רוסיה ובלארוס, ואף גרם לספורט העולמי לא לאפשר לספורטאיהם להשתתף באירועים בינלאומיים רשמיים, כל עוד אוקראינה תחת מלחמה וספורטאיה מתקשים להתאמן באופן סדיר. בנוסף, תחרויות שהיו אמורות להתקיים במדינות הללו אף בוטלו.
בתוך כך, השחיין הרוסי יגבני רילוב, שזכה במדליות הזהב ב-100 וב-200 מטר גב באולימפיאדת טוקיו 2020, הורחק מכל פעילות בינלאומית לתשעה חודשים על ידי פינ”א לאחר שהופיע בכנס תמיכה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובפלישה לאוקראינה.
רילוב עמד לפני כחודש על הבמה באצטדיון במוסקבה עם מדליסטים אולימפיים נוספים מרוסיה ולבש בגד עליו הופיעה האות Z המזוהה עם חיילי צבא רוסיה שפלשו לאוקראינה. במקביל להרחקתו, פינ”א הודיעה כי בכל אופן היא תשעה את השחיינים מרוסיה ובלארוס מהתחרויות הבינלאומיות עד לסוף שנת 2022.