5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
(ראובן שוורץ)
“הם ‘הרגו’ את המשחק מהרבע הראשון”, אמרו אמש (שישי) במכבי תל אביב לאחר התבוסה 95:66 לריאל מדריד. הצהובים יצאו מחדר ההלבשה בזה אחר זה כשהם נראים כמי שמתקשים עדיין להאמין למהלומה שספגו ע”י הבלאנקוס, שפתאום חזרו להראות כמו אותה קבוצה שהייתה לאימת אירופה בשנים האחרונות ובפרט בפתיחת העונה הנוכחית.
“שום דבר לא הלך, זה לא שמישהו אחד ספציפי היה טוב יותר או גרוע יותר מהשני”, אמרו בסביבת מכבי. מדריד שוב פירקה לגורמים את המשחק הקבוצתי של אלופת המדינה, ובמועדון הודו שההגנה פשוט הייתה בפאניקה, וכשההגנה נכנסה לפאניקה, סרחיו יוי נראה כמי שגילח עשור מגילו, לא משהו שהוא לא עשה בעבר במהלך כל עונה, רק שהפעם מסתבר שזה לא היה רק הגיל כי אם גם התרגיל התורן של פאבלו לאסו.
הגנת השלשות פשוט לא הייתה, והבלאנקוס ב-80 דקות של כדורסל המטירו 30 כאלו, 16 במשחק הראשון ו-14 בשני. את מרבית השלשות האחרונות מדריד החטיאה, כך שהנזק שגרמו השלשות בפתיחת המשחק הכריע את ההתמודדות כבר בהתחלה.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מאוכזב
סקוטי ווילבקין מאוכזב
סקוטי ווילבקין מאוכזב
(ראובן שוורץ)
מדריד של הסדרה הנוכחית מלאת הפתעות. שחקנים הושעו והוחזרו רק לשם הפאניקה, פאביאן קוזר שחזר באופן אופטימלי לקו הבריאות היה בלתי עציר במשחק הראשון, ואמש במדריד סיפרו כי היו בטוחים שרודי פרננדס לא יהיה כשיר לאחר שנפצע בידו במשחק הקודם. ברדיו במדריד הזכירו גם כן הזכירו את צמד המילים “רודי בחוץ”, רק שהפורוורד נרשם, ובתחבולות לאסו אכן יצא למלחמה. במסיבת העיתונאים, אגב, מאמנה של הבלאנקוס חשף שג’ף טיילור היה פצוע אך הם רשמו אותו למשחק כדי שבמכבי ת”א תחשוב שהוא יוכל לשחק.
“לא היה לנו מענה ליאבוסלה ופוארייה וטבארס, ברגע שהיה קשה להתמודד עם הגבוהים שלהם הכדורים יצאו החוצה והם קלעו את השלשות”, ניסו לנתח בסביבת הקבוצה, שם היו מתוסכלים לאחר המשחק כשגם אנתוני רנדולף המשיך להוריד חלודה על חשבון חניכיו של אבי אבן. “אפילו לא היה צל של קאמבק, אין מה לומר על משחק שנגמר ב-26 הפרש, אבל כשחוטפים 56 נקודות בחצי הראשון במשחק פלייאוף, אתה עושה משהו לא נכון, לא הצלחנו להוריד את האחוזים שלהם”.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(ראובן שוורץ)
במכבי מנסים להסתכל קדימה וסיכמו: “צריך למצוא פתרונות עד יום שלישי וצריך להרים את הראש ולחשוב איך מוצאים זאת ומנסים לנצח ולהחזיר את הסדרה למדריד”, והבהירו לקראת המשחק השלישי בסדרה שייערך ביום שלישי הקרוב: “במכבי לא מרימים ידיים. אף אחד לא מרים ידיים. רוצים להחזיר את הסדרה למדריד בתל אביב זה יהיה סיפור אחר לגמרי”. ריאל מדריד תנחת בארץ ביום שני בערב, בעוד בראשון הקרוב הם ישחקו במסגרת הליגה הספרדית מול ריאל בטיס. ‎קינן אוואנס אמר לאחר המשחק: “לא הצלחנו לחזור מהפתיחה הזו, איבדנו את הכדור ובמשחקים שיש לך יותר איבודי כדור מאשר אסיסטים זה לא הולך להיות משחק יפה. צריכים פשוט לעשות אתחול מחדש, לשים את המשחק הזה בעבר. באמת פשוט לאתחל מחדש ולא לחשוב על זה יותר מדי, אי אפשר לעשות דבר בכדי לשנות את המשחק הזה. אנחנו צריכים לעבוד על המשחק הבא”.
5 צפייה בגלריה
אבי אבן בסיום
אבי אבן בסיום
אבי אבן בסיום
(ראובן שוורץ)
על השאלה האם הגיעו לצמד המשחקים במנטליות הנכונה, ענה אוואנס: “אני חושב שכן, כל שחקן הגיע למשחקים עם המנטליות המתאימה, במיוחד אחרי שהפסדנו את הראשון. אני מרגיש שהיינו אפילו רעבים יותר למשחק השני, פשוט לא הצלחנו לחבר את החלקים. התגובה? להילחם. נקווה שהאוהדים יתמכו בנו, אנחנו נצטרך את כל מי שיש לנו, אנחנו צריכים פשוט לחזור, יש לנו יומיים להתרענן ולהתכונן למשחק, אז אנחנו חייבים ללכת להיכל ולהיות באותו הראש מוכנים למלחמה גדולה”. ‎ג׳ון דיברתולומאו התייחס למה שקרה מהרגע שלוח התוצאות הראה 18:16: “הם התחממו, אנחנו לא הגבנו, לא התחבר. לא השגנו עצירות, לא השגנו ריבאונדים, לא השגנו כדורים במצבים של 50:50 וכל הדברים האלו פשוט התחברו לכדי ריצה וזה הרגיש שזה לא נעצר. 18:16 נראה כאילו זה קרה לפני נצח”.
5 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
קינן אוואנס
(ראובן שוורץ)
דיברתולומאו המשיך: “מה עובר בראש? אני מתוסכל ואני מצוברח, אני לא חושב שמגיע לנו לשחק ככה על הבמה הזו, עברנו הרבה העונה, אותגרנו מספר פעמים ואני חושב שהגיע לנו להראות תמונה טובה יותר מזו שהראינו, ולכן אני מצוברח ואני גם מתוסכל עם איך שהגבנו כשהזמנים הפכו קשים. זה לא משהו שהוא חדש לנו, למדנו איך להתמודד עם המצבים האלו ולא עשינו את זה במשחק הכי גדול של העונה, בוא נהיה כנים. עכשיו יש לנו אתגר נוסף ואנחנו צריכים להרים את הרמה״.
הרכז אמר על ההבדל בין העונה הסדירה לפלייאוף באשר לתגובות לאחר הפסד שכזה: “הפלייאוף שונה כי אין מחר וכרגע שמנו את עצמנו עם הגב לקיר ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו הפסדים נוספים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו טעויות נוספות מהבחינה הזו. אנחנו צריכים לבוא ולשחק את הכדורסל שלנו ואני חושב שאם נשחק את הכדורסל שלנו, קודם כל נוכל לחיות עם התוצאות, ואני חושב שנשיג תוצאה טובה יותר. מה שהיה מתסכל הפעם זה שלא שיחקנו, לא היינו עצמנו ולא שיחקנו על החוזקות שלנו ולא שיחקנו לפי מיטב היכולת שלנו וזה מה שהופך את ההפסד למתסכל הרבה יותר”.
על השאלה האם הגיעו עם ביטחון מופרז, אמר: “לא, אני לא חושב כך, אני חושב שחייבים להיות עם ביטחון עצמי, ואני חושב שחייבים להאמין אחד בשני. חשבתי שביום רביעי שיחקנו טוב יותר מאיך ששיחקנו הפעם, היו לנו טעויות אבל היה חסר לנו קצת, היינו שם והיה חסר לנו. הם חבטו בנו ואין דרך אחרת לומר את זה, אין דרך לגרום לזה להישמע נחמד, אבל ניצחו אותנו בכל מקום על הפרקט”.