1 צפייה בגלריה
אליצור אשקלון מול הפועל רמת גן
אליצור אשקלון מול הפועל רמת גן
אליצור אשקלון מול הפועל רמת גן
(אלעד עילאי)
דרמה גדולה בקרב נגד הירידה בליגה הלאומית הסתיימה הערב (שבת) כשהסטטוס קוו נשמר, והיורדת האחרונה תוכרע רק ביום שלישי במחזור הנעילה. הפועל ר"ג גבעתיים יצאה לאשקלון וחזרה עם ניצחון 78:85 בזכות עוד משחק נהדר של דימטריוס טרידוול.
האורדונים סיימו את המשחק שלהם וקיוו להפסד של מכבי אשדוד במטרווסט מול עירוני רעננה, אך זה לא קרה. הקבוצה של יוסי בונן, שטרם הפסידה בבית התחתון, נכנסה לרבע האחרון בפיגור, אך ג'ייסון סיגרס קבע מהפך עם שלשה גדולה וכ-15 שניות לסיום דייק בזריקה אחת שקבעה 83:85. הקבוצה מעיר הנמל יצאה להתקפה של עונה בסיומה ארתור רוזנפלד קבר שלשה שקבעה כי ההכרעה תעבור ליום שלישי.
במחזור הסיום מכבי אשדוד תארח את אליצור אליצור איתו אשקלון והפועל ר"ג גבעתיים את מכבי מעלה אדומים. באשדוד יצטרכו לנצח את אשקלון ולקוות להפסד של האורדונים בזיסמן, כשכל תוצאה אחרת תשאיר את הפועל ר"ג גבעתיים עונה נוספת בליגה הלאומית.

אליצור איתו אשקלון – הפועל ר"ג גבעתיים 85:78

הפועל ר"ג גבעתיים הייתה קרובה מאד להבטיח כבר הערב את הישארותה בליגה, אלא שמכבי אשדוד עשתה את העבודה וניצחה גם כן. האורדונים יצטרכו לעמוד בלחץ ביום שלישי הקרוב, כשהם יודעים שניצחון ביתי מול מכבי מעלה אדומים ישאיר אותם בוודאות בליגה לעונה נוספת.
פתיחת המשחק הייתה כולה של האורחים, כשעמית עבו ודימיטריוס טרידוול הצעידו את קבוצתם ליתרון 27:15. השחקנים של מתן חרוש שמרו על היתרון הדו ספרתי שלהם וירדו למחצית ב-32:43. הרבע השלישי נפתח עם מטווח שלשות של המקומיים שצימקו ל-47:43 בלבד, אך האורדונים הגיבו עם נקודות חשובות בצבע, עם שלשה של עמית עבו ועם מהלכים טובים של מרקיז קולמן, שקבע 56:62 לאחר שלושה רבעים. גם ברבע האחרון הביתיים היו קרובים, אלא שלא הצליחו לבצע מהפך והאורדונים חזרו למרכז עם ניצחון חשוב.
הרבו לאליצור איתו אשקלון: סטורם וורן 29 נק', דניאל רוזנבאום 17 נק', ארד הררי 12 נק', מארק ליונס 11 נק'.
הרבו לר"ג גבעתיים: דימיטריוס טרידוול (15 ריבאונדים) 25 נק', עמית עבו (7 אסיסטים) 23 נק', מרקיז קולמן 14 נק'.

עירוני רעננה – מכבי אשדוד 86:85

מכבי אשדוד כבר הריחה את הליגה הארצית, אבל שלשה אדירה של ארתור רוזנפלד קבעה שההכרעה תהיה במחזור הסיום. אחרי רבע ראשון בשליטת הביתיים, מכבי אשדוד חזרה למשחק וירדה למחצית כשהיא בפיגור 47:45 בלבד. ברבע השלישי אף קבוצה לא הצליחה לברוח והלוח הראה 62:64 למקומיים. ג'ייסון סיגרס נשלח לקו בסיום, אבל דייק בזריקה אחת והותיר לאשדוד 15 שניות להתקפה אחרונה. ארתור רוזנפלד מצא עצמו לבד ותפר שלשה חשובה שקבעה את תוצאת המשחק.
הרבו לעירוני רעננה: ג'ייסון סיגרס 33 נק', ברנדון שרווד 15 נק', יהל מלמד 11 נק', ירין איינהורן 8 נק'.
הרבו למכבי אשדוד: יוניו ברואטה 23 נק', כריס אורטיז 21 נק', רביב פיטשון (11 ריבאונדים) וג'ורדן כהן 11 נק' כ"א, ארתור רוזנפלד (9 אסיסטים, 7 ריבאונדים) 9 נק'.