7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(חגי מיכאלי)
דני אבדיה סיכם היום (ראשון) את עונתו השנייה ב-NBA. הישראלי שותף בכל 82 משחקיה של וושינגטון העונה, הישג שלא יותר מדי שחקנים יכולים להתגאות בו, וצבר עוד ניסיון בליגה הטובה ביותר בעולם. בימים אלו שוהה הכדורסלן בישראל והוא סיכם את העונה המורכבת שעברה עליו בבירת ארצות הברית, כאשר הוא דיבר במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר.
דני אבדיה אמר בפתח דבריו: “שלום לכולם. כיף להיות פה ולחזור הביתה. לא סתם בחרתי לעשות את זה באיגוד, המטרה הבאה שלי היא לייצג את הנבחרת ולעשות אליפות אירופה טובה מאוד, אני נרגש להיות פה”.
על הרצון של וושינגטון לאפשר לו לשחק בנבחרת: “תמיד הבהרתי לוושינגטון שחשוב לי לייצג את הנבחרת, ייצגתי אותה בעבר ועשנו דברים טובים מאוד. דיברתי על זה עם טומי והוא הבין כמה זה חשוב לי ולעם. הוא יודע שזה יעזור לי גם בהתפתחות שלי כשחקן וגם להביא כבוד לישראל”.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(חגי מיכאלי)
מה עברת בתקופה מאז שהגעת ל-NBA: ”עברתי המון דברים מאז שהגעתי לוושינגטון במיוחד בשנה הראשונה. למצוא בית, להבין את המנטליות, זה קשה ושונה. זה היה מאוד מאתגר. בשנה השנייה אתה מרגיש את ההתפתחות והניסיון גם על המגרש וגם מחוצה לו. הרגשתי שככל שהתפתחתי הקלה מחוץ למגרש וגם ביכולות שלי על המגרש”.
הרבה שחקנים מעדיפים להגיע מוכנים לעונה ולא לשחק בנבחרות שלהם: “בשבילי זה לא תירוץ להגיע מוכן לעונה ולא לשחק בנבחרת. יש מסביבי צוות שיודע לשפר ולהכין אותי. אין יותר טוב ממשחק של חמש על חמש. אקח את הזמן לנוח, לעבוד אישית על הגוף ועל הכדורסל שלי וליישם את זה בנבחרת ישראל. זה מאוד חשוב גם לי וגם לנבחרת לשחק כאן. לגבי החלון הראשון זה עדיין בטיפול. אני מאמין, מקווה וחושב שאהיה כשיר לעזור לנבחרת. אם מישהו לא רוצה לשחק עם הנבחרת זה החשבון שלו עם עצמו. אני מאוד אוהב לשחק עם הנבחרת, זה המקום שהביא אותי לאן שאני, יש לי הערכה גדולה לנבחרת. אני סומך ומאמין בנבחרת, מקווה שכולם יגיעו לתמוך בנו ויאמינו בנו ואני מקווה שזה יהיה גם הפעם”.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה במסע"ת
דני אבדיה במסע"ת
דני אבדיה במסע"ת
(חגי מיכאלי)
אבדיה המשיך: “בשבילי ישראל זה הבית, כל מה שקורה פה אני עוקב. אני רואה חדשות ומודע לכל מה שקורה פה. כל מה שאני יכול לעשות שמפרגן למדינה אני עושה. המדינה הזאת מעל הכל, גדלתי והתחנכתי פה ואם לא הייתה לי את הבמה כאן לא הייתי מגיע לאן שאני אז אני מוקיר תודה לישראל. יש לי זיכרונות יפים מאוד מהנבחרת. תמיד היה לי כיף ענק, זו במה שונה, זה לא NBA או יורוליג, יש בזמה משהו שונה, התמיכה של הקהל, הפרגון הכימיה בין השחקנים זה משהו מיוחד במינו. אני מתרגש לקבל זימון ולראות את הסגל ומחכה לעבוד איתם”.
במה אתה שונה העונה מהעונה הקודמת: “המון. מבחינת על המגרש הביטחון שלי כשחקן והארגון שדוחף אותי ורואה למה אני מסוגל, נותן לי במה לעשות את הדברים שאני יכול ואני בוגר יותר. אני מרגיש שהמשחק מאט מפעם לפעם ואני קורה את המהלכים מראש. גם לשמור על השחקנים הטובים ביותר מולי, זה משהו שלקח אותי צעד קדימה. אני מתבגר ומשתפר. זה לא פשוט לשמור שחקנים חזקים, הקושי זה לא לשמור אלא לשלב בין האחריות ההתקפית לבין ההגנתית. בסופו של דבר הייתי יותר עם הכדור בסוף השנה, אתה הרבה עם הכדור ואז צריך לחזור לשמור על שחקן וזה קשה. אבל אני מאמין שעם הזמן זה יהיה יותר קל”.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול אר. ג'יי. בארט
דני אבדיה מול אר. ג'יי. בארט
דני אבדיה מול אר. ג'יי. בארט
(רויטרס)
אתה לא מאוכזב מכך שלא הגעת עדיין לפלייאוף ה-NBA? ”זה אף פעם לא קל אבל אני מאמין שתהיה לנו קבוצה טובה שתתמודד על הפלייאוף ותעשה דברים יפים. אני מאמין בדרך שלי. אני רוצה להתקדם, להשתפר וליהנות מהדרך שאני עושה”.
על כך שהוא השחקן החשוב ביותר בנבחרת: “יצא לי להיות בורג מרכזי בקריירה בהרבה מאוד מקומות, אני מודע לאחריות שלי בנבחרת. יש המון כישרון אצל השחקנים, אין יותר מדי הבדל מבחינתי. אבוא לעשות את מה שאני יודע ואני מקווה שנעשה אליפות אירופה טובה מאוד. ראיתי דברים טובים מאוד מהנבחרת, לא הייתה אופטימיות גם בשתי אליפויות אירופה שזכינו אבל אני תמיד האמנתי. יש משהו בדור הזה של הנבחרת שהוא שונה ומיוחד. לשחקנים חשוב מאוד להצליח ולעשות קמפיינים טובים. אני תמיד אופטימי, לא תראה אותי חושב רע ומתרגש מציפיות, אני אוהב ציפיות”.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה וים מדר חוגגים
דני אבדיה וים מדר חוגגים
דני אבדיה וים מדר חוגגים
(איציק בלניצקי)
על הפערים בין הכדורסל האירופי לאמריקאי: ”יש פער בין הכדורסל האירופי לאמריקאי. הרבה יותר אינטנסיבי, אתה נוסע ממקום למקום וחווה דברים שלא האמנת. אבל בסופו של דבר כדורסל זה כדורסל. זה הספורט שבחרתי לעשות והוא נשאר אותו דבר בשבילי. זה לא משנה אם זה כאן בישראל או בארה”ב, אני נהנה. זה לא מאתגר מדי, אני אוהב אתגרים”.
מה הייתה ממליץ לילדים צעירים לעשות כדי להגיע לרמה שאתה הגעת: ”אני יודע שזו קלישאה אבל לא תמיד הכל נראה ורוד, הדרך שלי לא חלקה. היו לי המון קשיים ומשברים. לא באמת חשבתי שאני אגיע לרמה הגבוהה ביותר, אבל תמיד ידעתי להשתפר בעוד משהו. לאט לאט אתה נהיה שחקן ובנאדם יותר שלם. עליתי צעד צעד, הזמן עובר מהר ואין זמן לחזור אחורה ולהסתכל על מה עשיתי לא טוב, צריך לעבוד קשה ולהיות אופטימי”.
7 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס ודני אבדיה
לברון ג'יימס ודני אבדיה
לברון ג'יימס ודני אבדיה
(רויטרס)
על המשחק מול סרביה ומול צ’כיה של חברו תומאס סטורנסקי אמר אבדיה: ”שיחקתי כבר נגד סרביה והפסדנו, אבל זה סוג של סגירת מעגל בשבילי. לשחק נגד יוקיץ’ זה תענוג, אנחנו בקשר טוב. יש המון טראש טוק ביני לבין ספרובסקי. אנחנו מנסים לומר לקבוצות איך לעשות את הדברים הנכונים בשמירה אחד על השני. אני לא עושה לו הנחות, מחכה לפגוש אותו בקיץ וזה בהחלט יהיה קצת מוזר”.
אפשר לשחזר את מה שקרה בצעירה? ”הכל אפשרי, אני רואה מצב שאנחנו בגמר ונלחמים על אליפות אירופה. אם סלובניה הקטנה יכולה הייתה לזכות אז אני חושב שכל אחד יכול. סלובניה בארץ? זה יהיה מאץ’ אפ טוב. אני לא מתרגש משמות (לוקה דונצ’יץ’) ולא נעשה לו חיים קלים. אין לי שם של שחקן מסוים ששיחקתי איתו ונהנתי לשחק איתו, לשחק ב-NBA זה משהו מיוחד בפני עצמו”.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה חוגג במדי הנבחרת
דני אבדיה חוגג במדי הנבחרת
דני אבדיה חוגג במדי הנבחרת
(איציק בלניצקי)