1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
זו לא השנה של נובאק ג’וקוביץ’, כשאפילו בביתו בסרביה המדורג ראשון בעולם כבר לא מרגיש בנוח כמו בעבר. היום (ראשון) הג’וקר התמודד מול אנדריי רובלב בגמר טורניר בלגרד, הצליח לשלוח את המשחק למערכה שלישית ומכרעת, אך בה הוא התפרק בגדול עם 6:0 משפיל במיוחד מול הרוסי שחגג עם התואר היוקרתי בסיום.
במהלך כל הטורניר נובאק התקשה וממש גירד ניצחונות עם שלוש מערכות בכל פעם, אולם הפעם רובלב כבר היה גדול עליו, בעיקר בסט האחרון שהסתיים בתוצאה חד צדדית ביותר. עוד קודם, הרוסי המוכשר, המדורג שמיני בעולם, ניצח 2:6, הפסיד 7:6(4) במערכה השנייה ושייט בשלישית בדרך לתואר החשוב על משטח החימר, כחודש לפני הרולאן גארוס.
המדורג ראשון בעולם ינסה מצדו להמשיך ולהתאושש לקראת הגראנד סלאם בצרפת, אך בינתיים הוא כלל לא דומה לאותו שחקן ששבר כמעט כל שיא אפשרי וזכה ב-20 מייג’ורים במהלך הקריירה. במשחק היום נובאק הראה ניצוצות עם ההחזרות המרשימות, אך הרבה לטעות ולא היה מפוקס וחד כמו בשנים עברו, כשבסט האחרון בכלל כבר איבד אוויר לגמרי ולא הצליח להגן על התואר מהשנה שעברה.
בהמשך היה זה ילד הפלא הספרדי, קרלוס אלקראס. הכוכב הצעיר בן ה-18 ניצח מוקדם יותר היום את אלכס דה מינור במשחק שחודש היום אחרי הפסקת גשם, כשבהמשך אחרי הניצחון על האוסטרלי, היורש של רפאל נדאל חגג בטורניר ברצלונה גם מול בן ארצו פבלו קארניו-בוסטה עם 3:6, 2:6 קליל במיוחד תוך שעה ו-7 דקות בלבד. אלקראס הניף גביע נוסף, הפעם על משטח החימר ומחר כבר ייכנס לעשירייה הראשונה. העתיד כבר כאן, ובגדול.