2 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג בדרבי הקודם
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג בדרבי הקודם
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג בדרבי הקודם
(רדאד ג'בארה)
ימים רעים מאוד עוברים על מכבי תל אביב, שסופרת פלייאוף עליון שלם ללא ניצחון וחמישה משחקים רצופים כאלה אם מחברים את ההפסד בחצי גמר הגביע להפועל באר שבע. עידן מלאדן קרסטאיץ’ שהחל כמשב רוח מרענן ומאוד לא צפוי, אט אט מתיישר לו סביב תוצאות שהמועדון הצהוב רצה לשכוח ולשים מאחוריו. אלא שהערב, העידן הזה עומד בפני נקודה דרמטית, כזו שמדברת אל לב האוהדים יותר מהכול, הדרבי התל אביבי.
2,921 ימים עברו מאז הפעם האחרונה בה הפועל ת”א ניצחה דרבי. אם תרצו, אתמול מלאו שמונה שנים במדויק. זה קרה באופן מפתיע דווקא בעונה של פאולו סוזה, דווקא אחרי אותו 2:3 של ערן זהבי. במכבי ת”א חישבו את הנקודות כדי לקחת אליפות אולי כבר על הראש של היריבה הגדולה, אבל האדומים של רן בן שמעון נתנו שואו גדול וניצחו. מאז, לא טעמו את טעם הניצחון פעם נוספת ואף חטפו כמה תבוסות משפילות בדרך.
בסיבוב השני, הם כבר היו קרובים מאוד לשבור את זה, אלא שדן איינבינדר החמיץ ממטר שער ודאי ובצד השני, ג’ורג’ה יובאנוביץ’ קנה את לב הקהל הצהוב עם שער ניצחון שני ברציפות. הערב (שני, 20:30) הוא כפי הנראה יעלה בודד בחוד לנוכח היכולת החלשה של סטיפה פריצה וההבנה של קרסטאיץ’ שהגיע הזמן לשנות מערך ולהפסיק להתעקש על היהלום שלא עובד. טוב, ככה לפחות הוא תרגל את חניכיו בימים האחרונים, אבל אצל הסרבי שום דבר לא באמת צפוי.
2 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(רדאד ג'בארה)
קרסטאיץ’ שוקל לחזור לשחק 4:3:3, אבל בתרגולים השונים, לא עשה זאת עם שחקני קו אמיתיים. למעשה, התרגולים כללו חלוץ אחד (ג’ורג’ה) כאשר מאחוריו חמישה קשרים מרכזיים: דן גלזר, עדן שמיר, גבי קניקובסקי, דן ביטון ואוסקר גלוך. אפילו אחרי התוצאות האחרונות, המאמן כפי הנראה לא הולך למצוא מקום בהרכב לאייל גולסה. במצב שזה ההרכב שיפתח, כפי הנראה גלוך וביטון יגיעו מהצדדים.
שינויים עשויים להתבצע גם בהגנה כאשר החוליה אשר תורגלה הייתה שחר פיבן, ז’וסוואה סה, אנריק סבוריט ואופיר דוידזאדה. קרסטאיץ’ לא חזר על אותו ההרכב אפילו פעם אחת מאז משחק הגביע מול עירוני קריית שמונה. מאז בכל משחק ובכל מסגרת פתחו הרכבים שונים. זה כמובן ימשיך גם אחרי ההפסד להפועל ב”ש בו מכבי ת”א לא נראתה בכלל כמו קבוצת כדורגל במשך המון דקות.
במועדון מבינים שקרסטאיץ’ יודע שהוא לא ממשיך וההתנהלות שלו בימים מאז שהבין זאת, לא הייתה לרוחם. הם ציפו ממנו להרבה יותר ומקווים כי יצליח לנווט את הקבוצה לניצחון על היריבה העירונית. “יש לנו שישה משחקים עד לסיום העונה, שני דרבים, מכבי חיפה בסמי עופר, אי אפשר להמשיך להיראות ככה. לא צריך להגיד למאמן שהוא נשאר במועדון כדי לצפות ממנו להוביל את הקבוצה לאימונים טובים ולתוצאות טובות. אותו הדבר לגבי השחקנים. זה שהם מבינים שהמאמן שוב משתנה, לא מוריד מהם אחריות. מי שלא יהיה טוב עד סיום העונה, יפגע בסיכויים שלו להיות חלק מאיתנו בעונה הבאה”.