3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ראשון לציון
שחקני מכבי ראשון לציון
שחקני מכבי ראשון לציון
(איציק בלניצקי)
אחרי 34 שנים זה קרה: מכבי ראשון לציון נפרדת מהליגה הבכירה. הקבוצה מעיר היין לא הצליחה לעצור את רצף ההפסדים שלה הערב (שני) מול הפועל אילת ואיבדה כל סיכוי לשרוד בליגת העל. המשמעות היא שאת העונה הבאה היא תפתח בליגה הלאומית ולא תהיה חלק מהליגה הבכירה בפעם הראשונה מאז העפילה אליה בסיום עונת 1987/88.
אז, בעונת הבכורה שלה בליגת העל, שיחקו בקבוצה מעיר היין שחקנים כמו מיקי ברקוביץ', רוני בוסאני, חיים זלוטיקמן וריצ'י רלפורד. לאורך השנים עברו במכבי ראשל"צ גם דורון ג'מצ'י, מוטי ארואסטי, קווין מגי, יוג’ין בנקס, אנדרה ספנסר, גיא גודס, מאיר טפירו, אמיר כץ ולא מעט מאמנים בכירים, בהם פיני גרשון, צביקה שרף, גיא גודס, אפי בירנבוים ושרון דרוקר.
ולמרות שמדובר בפרק זמן ארוך כל כך, היו"ר יצחק פרי שייסד את מכבי ראשל"צ אי שם ב-1976, בטח לא יתקשה לבחור את הישג השיא שלה: האליפות ההיסטורית ב-2016. בעונה ההיא שבמהלכה מונה למאמן אריק שיבק, הכתומים סיימו את הליגה הסדירה רק במקום השישי עם יותר הפסדים (17) מניצחונות (16), אבל בפלייאוף הם הדיחו ברבע הגמר את מכבי חיפה עם 2:3 בסדרה, בחצי הגמר חגגו על חשבון מכבי ת"א עם 69:71 ולבסוף זכו בתואר עם 77:83 בגמר על הפועל ירושלים.
3 צפייה בגלריה
מונרו בימים אחרים
מונרו בימים אחרים
מונרו בימים אחרים
(נעם מורנו)
הכוכב הגדול של ראשל"צ היה אז דריל מונרו ובקבוצה ההיא שיחקו גם שון דוסון, ניצן חנוכי, כריס רייט ומארק ליונס, בין היתר. מי האמין אז שתוך כמעט שש שנים הקבוצה הזו תהפוך מאלופת המדינה לכזו שמוצאת את עצמה בליגה הלאומית?
בהמשך, אגב, ראשל"צ זכתה בתואר נוסף - אחד משניים בכל שנותיה. מדובר בגביע ווינר, בו זכו הכתומים בתחילת עונת 2018/19 אחרי ניצחון 66:78 על הפועל ב"ש. קמרון לונג בלט אז עם 24 נקודות במה שהיה התואר הראשון של צביקה שרף בכדורסל הישראלי מאז 1997, אבל בהמשך העונה הוא פוטר. אחריו הגיע גיא גודס וכעת דרור כהן חתום על היותו המאמן עם ירידת ראשל"צ לליגת המשנה אחרי יותר משלושה עשורים.
3 צפייה בגלריה
דרור כהן
דרור כהן
דרור כהן
(חגי מיכאלי)
לאורך שנותיה של ראשל"צ בליגה הבכירה, היא הייתה שמונה פעמים בחצי גמר הפלייאוף וארבע פעמים היא גם העפילה לגמר. בפיינל פורים הכתומים היו חמש פעמים: פעמיים הם הפסידו בחצי הגמר להפועל ירושלים, פעם למכבי ת"א ופעם נוספת למכבי אשדוד. ההופעה הנוספת של ראשל"צ בפיינל פור, כאמור, הסתיימה באליפות ההיסטורית.
בסך הכל ראשל"צ הייתה שותפה ב-34 עונותיה בליגה הבכירה ל-878 משחקים, בהם רשמה 403 ניצחונות ו-475 הפסדים עם כמעט 46% הצלחה.