4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(רדאד ג'בארה)
יום סוער מתקיים היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, כאשר מכבי תל אביב נמצאת במרכז העניינים על עבירות משמעת שונות. הצהובים עמדו לדין על שלל אירועים ועל כמה משחקים, ביניהם – מחצי גמר גביע המדינה מול הפועל באר שבע (3:1), מהדרבי הקודם (2:3), מהתיקו הביתי (1:1) מול מכבי חיפה. במקביל, גם מנהל מחזיקת הגביע היוצאת, יואב זיו, הגיע לדיון בעקבות התקרית שלו בטוטו טרנר בהפסד 1:0, אז כתב לאוהדים המקומיים על דף 2:6, זכר לתוצאה ההיא מגמר הגביע של 2015.

מהלך הדיון על האירועים מול ב”ש ב-3:1 בחצי הגמר

מרגלית: ״קראו ‘טועמה מחבל’ כי זה היה משחק לפני הדרבי. זה לא המקרה בו קהל קורא קריאות גזעניות. לגבי השלכת החפצים והפסקת המשחק, אנחנו מודעים שיש התרופפות. זה משחק שנגמרה לנו בו העונה וזה גרם לאוהדים לאבד כל רסן. אנחנו לגמרי מתכוונים לעלות שלב בנחישות ובחומרה באוהדים. תפסנו 3 אוהדים על השלכת חפצים”.
שמעוני: "אולי במשחקים שאין מספיק כרטיסים לכל המנויים, תמכרו את הכרטיסים לא לבעלי המנויים של שער 10-11, שם יושב הקומץ הבעייתי".
הדיין גיורא לנדאו שהצטרף לדיון הנוכחי אמר: ״השלכות החפצים באות מיציעים 10-11. יש קשר בין רמת העצבים למקום בו אתה יושב״.
מרגלית: “אנחנו מתקדמים בלשים רשת בשערים 10-11”.
שמעוני: ״שלחנו אסטרונאוטים לירח אז מה הבעיה לסדר את עניין הרשת?״
רשף: “זה תיק חמור יותר מהדרבי במספר מובנים, שימו לב שנזרקה משענת של כיסא. נפגע פה שוער והופסק המשחק. אני שב וחוזר שצריך להפעיל את עונשי התנאי”.

מהלך הדיון על האירועים מול מכבי חיפה ב-1:1 בבלומפילד

בדיון הנוכחי הצהובים עמדו לדין על השלכת כוס, הדלקת אבוקה והתנהגות אוהדים בלתי הולמת על הקריאות למוחמד אבו פאני.
מרגלית אמרה: “״לא ראיתי בקשת ייצוג של רשף או דיינים מורחבים״.
רשף: ״התלבטתי אם להגיש תביעת גזענות בגין הקריאה ‘מוחמד אבו פאני מזיין כבשים’. החלטתי על התנהגות בלתי הולמת״.
רשף: ״זו עבירה שמביישת את השחקן שכלפיו היא נקראה ומבזה אותו. היא כן עומדת בחלופה של העמדה לדין על פי המודל בתיק הקודם״.
שמעוני: ״הדיין דויטש מדבר על עידוד אלימות וזה לא המצב”.
רשף: “זו החלופה השנייה: לשייך בן אדם לקטגוריה מסוימת. הקטגוריה המגזרית שלו. לא אומרים לשחקן יהודי תזיין כבשים”.
מרגלית: “זו פעם ראשונה שאני שומעת דבר כזה”.
שמעוני: “אם זה בגלל שהוא ערבי? אני לא יודע, זו טענתו של רשף״.
4 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני ואוסקר גלוך
מוחמד אבו פאני ואוסקר גלוך
מוחמד אבו פאני ואוסקר גלוך
(רדאד ג'בארה)
מרגלית: ״זה בעיניו של התובע. גם עומר אצילי יצא מבוזה ששרו לו עומר מזיין קטינות. בית הדין חייב לשים גבול לעניין הזה. ממתי נקבע שכבשים משתייכים למגזר מסוים? יש יריבות מצד אוהדי מכבי כלפי אצילי ואבו פאני וזה לא קשור לגזענות״.
שמעוני: ״אני לא חושב שזה מופרך שזה כן קשור. הרי מה טועמה זה לא אמירה כזאת?״.
מרגלית: “מזיין כבשים שרו גם לבן רייכרט, אם זה היה לעוד שחקן ערבי היה אפשר לשייך לגזעני”.
שמעוני: ״אשמח לדעת באיזה משחק שרו לרייכרט את זה כדי לחזק את טענותייך. קחי לך 48 שעות״.

מהלך הדיון על אירועי ה-2:3 של הדרבי התל אביבי הקודם

שמעוני: “יש בדוח המשקיף משהו שלא הוזכר: שרו ״נאנוס לכם את הבנות״.
רשף: “ההתנהגות הבלתי הולמת של קהל אוהדים מתקשרת לזה, גם קריאות גזעניות של טועמה מחבל”.
עו”ד יעל מרגלית, נציגת הצהובים, סיפרה: ״אנחנו נתייחס לעניין שיר האונס. זה שיר שאין לו מקום במגרשים, נלחמים בו ומדברים עליו ספציפית עם האוהדים. ששרים אותו, כל היציעים שורקים על כך בוז. יחד עם זאת, בפסיקת הדיין של דויטש על דני עמוס הוא מציין על מה אפשר להעמיד לדין ועל מה לא, ומה האיזון. בכל משחק יש קריאות ושירים שמעודדים אלימות. בין אם זה ששוטר ימות איום או לדחוף שוטר לפסי רכבת או ששחקן מת. האם זה מעודד לאלימות? כל הקריאות לא הולמות אבל השאלה אם כל קריאה של אוהד תביא אותנו לבית הדין? זה מדרון חלקלק”.
4 צפייה בגלריה
הדיינים נעם ליובין וישראל שמעוני
הדיינים נעם ליובין וישראל שמעוני
הדיינים נעם ליובין וישראל שמעוני
(תומר חבז)
“אז לאן נגיע? שבוע אחר שבוע יבואו הקבוצות כי יש כל כך הרבה דברים לא הולמים. הרי יש אחריות שילוחית. הקריאה לדני עמוס אני מבינה שזה לא תקין, גזענות גם. אבל פה? לגבי השיר טועמה מחבל - אנחנו נלחמים גם בזה וזה שיר שהאוהדים שרים אותו כמעט אך ורק בדרבים. אנחנו הרחקנו אוהדים על גזענות לצמיתות. רוב הקהל שורק בוז על כך וכשאנחנו מוצאים את הקוראים אנחנו מטפלים בזה״.
בנוסף, לגבי השלכת החפצים דיבר איתי ישכיל, מחברת האבטחה של מכבי, שאמר: ״קיבלנו רוח גבית מבית הדין בעקבות הפעילות שלנו בשבע השנים האחרונות. בעקבות המדיניות הנוקשה של המועדון. יש פה נחישות לחפש ולאתר אנשים בלי קשר להכרעה בדיון כזה או אחר. אנחנו מאמינים שהענישה הפרטנית תביא את הבשורה. כל הקהל בז לזה - גם להשלכות החפצים, גם לגילויי הגזענות. הקהל כועס ומבין שיש כאלה שבאים לפגוע במועדון והם לא אוהדים״.
ליובין: ״אני יושב בבית ורואה השלכת אבוקות, עשרות, איך כלום לא נתפס בחוץ?”.
ישכיל השיב: “נשאלתי על זה בעבר. יש בעונה 500 אבוקות? נתפסים בחוץ בודדים. מה המסקנה המתבקשת? שזה לא נבדק בצורה טובה. אנחנו בתקופה קשה מבחינת טרור עממי ואם המידע הזה יגיע לגורמים הללו, אנחנו לא רוצים שהם ינסו אותנו. אנחנו במקום פרוץ. האצטדיון פתוח לכל ספק וכו׳. ביום המשחק אנחנו מקבלים את המפתחות מהצהריים ואנחנו לא יכולים לאבטח אותו לפני כן. אין סיכוי בעולם לסרוק מתקן באיקס שעות לפני המשחק. אמר לי אחד התלמידים שהמשטרה קיבלה סיכון מחושב שלא ייפגעו הרבה מהאבוקות״.
מרגלית: ״אני רק מזכירה – אין פה השלכת אבוקות במקרה הזה״.
ליובין: ״אנחנו כבר חוסכים את הדיון בשבוע הבא על אירועי הדרבי״.
ישכיל: ״בנושא השלכות חפצים - במשחק חוץ המשימה קשה עוד יותר והאוהדים יודעים שזה צוותים אחרים ולא האבטחה של מכבי תל אביב. יש התרופפות שמקשה עלינו את היכולת להרתיע”.
מרגלית: ״לא סתם רצינו להסביר על התהליכים. התהליכים שאנחנו עושים מביאים לזיהוי. בדרבי הזה לא הגענו לזיהוי מלא, אבל הורחקו עשרה אוהדים על השלכת חפצים בחודשיים האחרונים. זאת אומרת שהתהליכים הללו עובדים”.
ישכיל: “לראות את 11-10 סגור זה ניצחון שלנו. לא להעניש אחרים. לתחזק את הקהל הטוב ולשמור עליו ולהעניש את מי שצריך”.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
(רדאד ג'בארה)
שמעוני: “אני מצטער להגיד – מכבי חיפה עם 17 הרשעות, סכנין 12 והפועל עוברת את שתיהן. אז אולי אנחנו מפספסים פה משהו? כמה תביעות אזרחיות הגשתם בשנה האחרונה? לא צריך להוציא 100,000 ש”ח מבן אדם. אם תוציאי 5,000 ש”ח מאדם וזה כבר יעשה את העבודה”.
מרגלית: ״אותם אוהדים בעצמם מפרסמים לאחר מכן פוסטים על זריקות חפצים. אנחנו מחתימים אותם על טפסים, הם משלמים חלק מהקנס ומתנדבים. תביעות אזרחיות זה משהו שלוקח זמן״.
שמעוני: ״כולנו צריכים לעשות חושבים״.
ליובין: “אם הייתה עלייה ברף האלימות, אז צריכה להיות עלייה ברף הענישה. רף האלימות אחרי הקורונה עלה. האוהד השני, שיגישו נגדו תביעות ותהיה על כך תעודה, אז בסופו של דבר יש לזה עוצמה מסוימת. סל הפעולות שלנו מצומצם״.
מרגלית: ״הדיון הזה היה אמור להיות בחודש פברואר. העונש על תנאי על קריאות גזעניות לא היה תקף אז אבקש להתחשב״.
רשף: ״בנוגע לקריאות, דויטש הגדיר מתי צריך להתערב. ביזוי בני אדם זו החלופה הראשונה והחלופה השנייה אלו קריאות שמעודדות אלימות״.
שמעוני: “לאנוס את הנשים באיזו חלופה זה?”
רשף: “אלימות. אין פה מדרון חלקלק, אנחנו עוסקים בעניין דינמי. יש לי תפקיד קשה ואני צריך להחליט. לא כל עבירה שאני קורא שיש בדוח, אעמיד לדין בגינה. נאנוס את הבנות זה כינוי מזוויע. אבל למה היא דורשת העמדה לדין וקריאות מוות לא?”
רשף: ״יש כמה מסננות בדרך. מסננת של משקיף, שופט, תובע ובית הדין. המסננות הללו אמורות למנוע את המדרון החלקלק. עדיין יש דברים שלמיטב הבנתי שכן צריך להעמיד בגינם לדין. אני לא מצפה שמגרש כדורגל יהיה קונצרט ולא יקללו בו. יש דברים שצריך לעשות להם גבול והתפקיד שלנו כהתאחדות הוא כן לחנך ולהעביר את המסרים שלנו. בהנחה ויהיו הרשעות בכל התיקים הללו, אז יש להפעיל את עונשי התנאי למכבי״.
מרגלית: ״חברי נותן כוח למשקיף להחליט מה יותר אלים. אונס או רצח? לא צריך לתת את כל הכוח למשקיף״.