2 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
(רויטרס)
אחרי רומן אברמוביץ’, צ’לסי כבר משוועת לבעלים חדשים שיחזיר אותה ליציבות כלכלית ולדרך המלך ועל רקע שלל הספקולציות בנוגע לרוכשים פוטנציאלים היום (שישי) פורסם בבריטניה כי ג’ים רדקליף, איש עסקים מיליארדר מקומי, הגיש הצעת ענק על המועדון המפואר בסך 4.2 מיליארד פאונד.
למרות זאת, ב’טלגרף’ דווח שאושר באופן סופי כי מי שניצח במרוץ וירכוש את המועדון הלונדוני הוא איש העסקים טוד בואלי, שהגיש הצעה על סך של למעלה מ-3.5 מיליארד פאונד, ולמרות שמדוברת בהצעה נמוכה מזו של רדקליף, בואלי יהיה זה שיעמוד בראש המועדון ויחליף את רומן אברמוביץ’. על פי הדיווח, אחת הסיבות לכך שמועמדותו של רדגליף נפסלה בסופו של דבר היא מהסיבה שההצעה הגיעה בשלב מאוחר מאוד והמרוץ לרכישת הקבוצה מתקיים כחודשיים.
בואלי ושותפיו עדיין יצטרכו להסכים עם הדירקטוריון הנוכחי של המועדון על הפרטים הסופיים ולעבור את מבחן הבעלים והדירקטורים של הפרמיירליג, תהליך שמנכ"ל הליגה הבכירה, ריצ'רד מאסטרס, חשף בעבר והוא יכול להימשך במקסימום עד עשרה ימים.
2 צפייה בגלריה
טוד בוהלי במשחק בייסבול של לוס אנג'לס דודג'רס
טוד בוהלי במשחק בייסבול של לוס אנג'לס דודג'רס
טוד בוהלי במשחק בייסבול של לוס אנג'לס דודג'רס
(רויטרס)
לבואלי יש קשר רב לספורט. הוא מחזיק באחוזי בעלות על קבוצת לוס אנג’לס לייקרס מה-NBA ועל לוס אנג’לס דודג’רס מליגת הבייסבול האמריקאית. קבוצת הרכישה שברשותו הייתה המועדפת לרכוש את המועדון מלכתחילה על קבוצת הבנקים ריין, שממונה על מכירת צ’לסי.
בואלי הוא איש עסקים, משקיע ופילנתרופ אמריקאי. הוא מייסד, שותף, יו"ר, מנכ"ל וחבר בקרה של חברת ההשקעות ‘Eldridge Industries’. בנוסף, החל מאוקטובר 2021, הוא המנכ"ל הזמני של איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד.
לפני כן, רדקליף, הבעלים של חברת הכימיקלים אינאוס, הצהיר על רצונו לרכוש את צ’לסי: “זו הצעה בריטית על מועדון בריטי. נרכוש את הקבוצה במטרה להעמיד את הסגל הטוב ביותר שאפשר, כזה שיהיה ברמה של הטופ של הכדורגל העולמי. במקביל גם נהפוך את סטמפורד ברידג’ לאצטדיון מהשורה הראשונה ונמשיך להשקיע בעתיד המועדון ובדור העתיד של הקבוצה עם טיפוח שחקנים צעירים”. אך למרות הצהרותיו הנחרצות, רדקליף כאמור לא יהיה הבעלים.