1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(רדאד ג'בארה)
בכדורגל מכבי תל אביב היא מחזיקת הגביע היוצאת ובאליפות היא כבר לא תזכה. בכדורסל שמעון מזרחי ראה את קבוצתו מודחת מאירופה על ידי ריאל מדריד, בגביע היא לא הגיעה לגמר וגם האליפות, בה זכתה בארבע העונות האחרונות, כבר בסימן שאלה, כשבינתיים היא אפילו לא במקום הראשון בעונה הסדירה.
בכדוריד מכבי נמצאת בליגה השנייה וירדה מגדולתה בשנים האחרונות ובכדורעף הצהובים הפסידו בגמר הגביע למטה אשר/עכו, אך הערב (שבת) ב-20:15, במקביל לקבוצת הכדורגל בדוחא אגב, יש לצהובים המעופפים הזדמנות גדולה לתקן – ניצחון חוץ באולם נעמן שווה 1:3 בסדרת הגמר ואליפות מספר 13 בתולדות המועדון המפואר מת”א.
מסע״ת מכבי ת״א לקראת בני סכנין
אבל אם אכן מכבי תזכה זה לא יהיה עוד תואר עבור המועדון, אלא כזה שיכול למנוע מהאגודה עונת שפל היסטורית, מאוד היסטורית. האגודה המעוטרת ביותר בישראל, בהפרש גדול מאוד יש לציין, כמעט ולא מסיימת עונה ללא תואר באחד מענפי הכדור. ליתר דיוק, לא פחות מ-53 שנה חלפו מאז עונת 1968/69, אז הצהובים לא הניפו שום תואר, גביע צלחת או אליפות.
מאז רצף הזכיות נמשך, כמובן עם התארים בכדורסל קודם כל ואחר כך בכדורגל, שם מכבי שיאנית הזכיות באליפות ובגביע, כשגם קבוצות הכדורעף והכדוריד זכו בתארים. כאמור, כל זאת תקף רק במידה שקבוצת הכדורסל של המועדון תיפרד מהתואר אחרי 4 שנים, ואז בדיוק כמו בדאבל בעונת 2007/08 ועם הגביע של עונת 1992/93 קבוצת הכדורעף, שאם אכן תעמוד במשימה שלה ותניף צלחת נוספת, תציל את כבוד האגודה.
באשר לסדרה עצמה – הדאבליסטית מהעונה שעברה הפסידה במפתיע בביתה את המשחק הראשון, ניצחה בנעמן את המשחק השני ועלתה לראשונה בסדרה ליתרון עם ניצחון נוסף בהדר יוסף עם 1:2 במערכות. ניצחון במשחק מספר 4 שווה אליפות, אך הפסד ישלח את הסדרה המרתקת למשחק חמישי ומכריע ביום שני.