2 צפייה בגלריה
שער ה'מארקה'
שער ה'מארקה'
שער ה'מארקה'
(מערכת ONE)
ריאל מדריד יכולה לחגוג, לפחות עד הגומלין מול מנצ’סטר סיטי. הבלאנקוס זכו אתמול (שבת) באיפות בפעם ה-35 בתולדותיהם וחגגו יחד עם כ-150,000 אוהדים בכיכר סיבלס שבבירת ספרד, זאת לאחר שגברו בהרכב חסר 0:4 על אספניול בסנטיאגו ברנבאו והבטיחו מתמטית את התואר.
האוהדים הלבנים, איך לא, קיבלו תיאבון. לצד התשואות לשחקנים אפשר היה לשמוע קריאות “כן אתם יכולים” לגבי הגומלין נגד התכולים (4:3 במשחק הראשון). המאמן קרלו אנצ’לוטי לא היסס לצרוח “בואו נלך על יום רביעי”, והקהל השתולל כששמע זאת. הקפטן מרסלו לא שכח את סרחיו ראמוס בחגיגות: “אני מודה לראמוס שהביא אותי לכאן בפעם הראשונה, זה המועדון הטוב בעולם”.
2 צפייה בגלריה
כותרת ה'אס'
כותרת ה'אס'
כותרת ה'אס'
(מערכת ONE)
ויש גם צד כספי. אמנם האלופה לא מקבלת בונוס מסוים, בניגוד למשל לזוכה בליגת האלופות, אבל תקציבי זכויות השידור מחולקים בהתאם למיקום הקבוצה, כאשר 7.5% מתקציבי השידור הולכים לקבוצות שמסיימות במקומות המובילים לליגת האלופות ואחוזים נוספים הולכים בהתאם למיקום הקבוצה בשנים הקודמות.
אם מחברים את שני התחומים, ריאל תקבל סכום שנע באזור 66 מיליון אירו לפי ‘אס’ ו-61 מיליון אירו לפי ‘מארקה’ כתוצאה מהזכייה באליפות. בשנה שעברה 20 הקבוצות בלה ליגה חילקו ביניהן 1.444 מיליארד אירו מזכויות שידור. 35% מהסכום (61~66 מיליון) הלבנים יאספו בעונה הבאה והשאר יגיע בעונות הבאות (20, 15, 15 ו-15 אחוזים בהמשך). בנוסף, יאספו עוד 20% מהרווחים על כך שסיימו במקום השני בעונה שעברה, עוד 15% מהרווחים על האליפות ב-2020, עוד 15% מהרווחים על המקום השלישי ב-2019 ועוד 15% מהרווחים על המקום השלישי ב-2018.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.