1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(איציק בלניצקי)
"היה משחק רע שלנו”, אמרו בהפועל ירושלים לאחר ההפסד אמש (ראשון) 89:79 למכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-26 של ליגת העל, במה שיכול להתברר כמשחק שעלה לחניכיו של יותם הלפרין ביתרון הביתיות לכל אורכו של הפלייאוף. האדומים עדיין יכולים לסיים במקום הראשון אך הם לא תלויים בעצמם, והם יקוו למעידה של הצהובים ולהימנע משובר שוויון ראש בראש, בו יש לאלופת המדינה יתרון.
במועדון הודו לאחר המשחק כי היה זה “משחק שלא התעלה לרמות גבוהות למעט כמה שחקנים שעשו את האקסטרה”. הפתיחה הייתה של חניכיו של אבי אבן, ואצל הירושלמים הודו כי היו שמחים אם בנוסף לג׳יילן אדאמס שחקנים נוספים היו נכנסים לקצב בשלב מוקדם יותר של המשחק. “מכבי פתחה מצוין, ידענו לחזור ולהוביל במחצית, ברבע השלישי הדברים לא עבדו. מכבי לחצו את ג׳יילן ולא ניצלנו את זה”, אמרו במועדון שם ניתחו את מה שהוביל בסופו של דבר למהפך והשתלטות על המשחק מצד שחקניו של אבן.
חלוקת הנקודות בפתיחת המשחק כבר רמזה במעט על הבעיה העתידית שיכולה להתעורר, אך לאחר המשחק בסביבת ירושלים הודו גם כי הנאיביות שלהם בתחילתו של הרבע השלישי בסופו של דבר הייתה בעוכריהם, כאשר באותן הדקות מכבי תל אביב השלימה ריצת 0:16. שחקני הקו הקדמי התקשו מול אלו של הצהובים, השטף ההתקפי במחצית השנייה נפגע ולאחר 48 נקודות במחצית הראשונה, חניכיו של הלפרין נעצרו על 31 בשנייה. בקבוצה לא בדיוק היו מרוצים, בלשון המעטה, מטור איבודי הכדור ומכך שלמעשה הקבוצה לא הצליחה לשמור על הכדור והבהירו: “18 איבודי כדור זה שערורייה, לא יכולים לעשות את השטויות האלו”.
מספר דברים לא עבדו אתמול לאדומים של הלפרין, אך יחד עם זאת במועדון ניסו לשאוב עידוד מכך שעל אף איבודי הכדור שלהם, והריצה והלחץ של מכבי תל אביב שהגיעה לאחר ההדחה מהיורוליג, הם עדיין הצליחו להישאר קרוב לאלופת המדינה ובטוחים כי הם לא אמרו עדיין את המילה האחרונה. הפועל ירושלים תשחק במחזור הבא, שיהיה המחזור האחרון שלה במסגרת העונה הסדירה של ליגת העל, מול בני הרצליה כאשר היא תהיה חייבת לנצח בהיכל היובל את חניכיו של אורן אהרוני כדי להבטיח את המקום השני ולשמור על הסיכוי לסיים במקום הראשון. מנגד, הפסד והפועל ירושלים תסיים את העונה הסדירה במקום השלישי.
קיי סי ריברס אמר לאחר המשחק: "זה סיפור של שתי מחציות. במחצית הראשונה היינו אגרסיביים, באנו עם תוכנית משחק ועקבנו אחריה. היינו צריכים לברוח ביתרון 7, אבל הם יצאו עם מומנטום, למחצית השנייה יצאנו שטוחים מאוד, הם התחילו לרוץ והשתלטו על המשחק והיה לנו קשה מאוד להשתלט עליו מחדש. ברבע הרביעי היו לנו הזדמנויות, דיברתולומאו חטף ועשה מזה שלשה, היו לנו הזדמנויות, לא היינו מספיק חדים התקפית או הגנתית כדי לנצל אותם. לא היינו שם הגנתית כל המשחק. במחצית הראשונה היינו יותר טובים אבל רוב הנקודות הגיעו ממשחק מעבר, לא עצרנו אותם במעבר, הגנת המעבר כיחידה לא הייתה מספיק טובה”.
עוד אמר: “בסוף היום כשיש לך יתרון ביתיות אתה צריך להגן עליו, ניצחון אחד והכל משתנה. טוב שיש לך את זה, אבל צריך לשמור עליו. אנחנו צריכים להמשיך להילחם כדי להגיע לגמר, ניקח את זה משחק אחרי משחק. כשיש מישהו טוב כמו ג'יילן צריך לשחק על המומנטום שלו. איך שההגנה שלהם שיחקו אתה משחק עליו, זה קורה. הם עשו התאמות במחצית השנייה, ניסינו לעשות גם התאמות, ננסה להבין מה לא הלך".