4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
אחרי שהודיעו בווימבלדון כי טניסאים וטניסאיות רוסים ובלארוסים לא יורשו להשתתף בטורניר של 2022 בשל פלישתה של רוסיה לאוקראינה, התגובות מיהרו להגיע. רפאל נדאל, שבשנה שעברה לא השתתף בטורניר בעצמו בשל פציעה, מתח ביקורת על ההחלטה: "אני חושב שזה מאוד לא הוגן עבור הקולגות שלי מרוסיה ובלארוס ואני מצטער עבורם. כל מה שקורה עם המלחמה זה לא אשמתם”, אמר השור הספרדי. “בווימבלדון פשוט קיבלו את ההחלטה שלהם, ממשלת בריטניה לא הכריחה אותם לעשות את זה”.
האלוף המכהן מהשנה שעברה, נובאק ג’וקוביץ’ הוסיף והשווה את הסיטואציה הנוכחית לזו שהייתה לו לפני כמה חודשים, כשנאסרה עליו ההשתתפות באליפות אוסטרליה בשל כך שהוא אינו מחוסן לנגיף הקורונה. “אני לא תומך בהחלטה של ווימבלדון”, אמר הסרבי. “אני חושב שזה פשוט לא הוגן ולא נכון. אמנם זה לא אותו הדבר כמו מה שקרה לי, אך זה שעברתי לאחרונה משהו דומה בעצמי גורם לי להבין אותם יותר, זה מתסכל לדעת שאתה לא יכול לשחק".
ההחלטה שקיבלו בווימבלדון היא בניגוד מוחלט לנהלים שנקבעו לפני כן על ידי ארגוני הטניס ITF, ATP ו-WTA, לפיהם הרוסים והבלארוסים יוכלו להשתתף אך רק תחת דגל נייטרלי.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' מנשק את גביע הווימבלדון
נובאק ג'וקוביץ' מנשק את גביע הווימבלדון
נובאק ג'וקוביץ' מנשק את גביע הווימבלדון
(רויטרס)
"אנחנו מגנים את פעולותיה הבלתי חוקיות של רוסיה ושקלנו את הנושא באופן זהיר מאוד", נכתב מטעם הטורניר. "אנחנו מחויבים לשחקנים, לקהילה שלנו ולציבור הבריטי כמוסד ספורט בריטי. לקחנו בחשבון גם את ההוראות שיצאו מטעם הממשלה הבריטית בנוגע לאירועי ספורט. לאור הפרופיל הגבוה של הטורניר בבריטניה ובעולם כולו, מוטלת עלינו האחריות להשתתף במאמצים של הממשלה, התעשייה, הספורט ומוסדות האומנות כדי להגביל את השפעתה הבינלאומית של רוסיה בכל אמצעי שניתן. תחת הנסיבות של אגרסיביות צבאית כל כך לא מוצדקת, זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת שהמשטר הרוסי יוכל ליהנות מרווח כלשהו על ידי השתתפות של טניסאים רוסים ובלארוסים בטורניר".
גם הטניסאי הבריטי הוותיק, אנדי מארי, התייחס לנושא: "הבנתי כי אישרו לרוסים ולבלארוסים לשחק אך ורק אם הם חותמים על הצהרה שהם נגד המלחמה ונגד המשטר הרוסי. אני לא בטוח מה ארגיש אם משהו יקרה לאחד השחקנים או למשפחותיהם כתוצאה מהחתימה על הטופס. דיברתי עם כמה מהשחקנים הרוסים ועם כמה מהשחקנים האוקראינים ואני מבין את שני הצדדים. אני מרגיש ממש רע עבור השחקנים שאסור להם לשחק, ואני מבין שזה ייראה להם לא הוגן, אבל גם לא מסכים עם חלק מהדברים שקראתי, שלווימבלדון אכפת רק מעצמה ולא מהשחקנים. חלק מהאנשים שעובדים שם היו גם שחקנים בעבר, ואני לא חושב שזו ביקורת הוגנת".
4 צפייה בגלריה
אנדי מארי
אנדי מארי
אנדי מארי
(רויטרס)
הטורניר ייצא לדרך ב-27 ביוני, ובווימבלדון הודיעו כי אם הנסיבות ישתנו עד החודש הבא, הם ישקלו מחדש את העניין. אם ההחלטה תישאר בעינה, מהטורניר ייעדרו כמה שחקנים מהבכירים ביותר בדירוג העולמי כמו דניל מדבדב (2 בעולם), אנדריי רובלב (8), קארן חצ'אנוב (26), ואסלן קראצב (30) בגברים וארינה סבאלנקה (4), אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (15) ו-ויקטוריה אזרנקה (18) בנשים.
4 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב
(רויטרס)