2 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני וגבי קניקובסקי
מוחמד אבו פאני וגבי קניקובסקי
מוחמד אבו פאני וגבי קניקובסקי
(רדאד ג'בארה)
המשחק האחרון בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בבלומפילד היה מתוח במיוחד, ולא רק על כר הדשא. על המגרש, האלופה השיגה שער שוויון דרמטי בדקה ה-93 מבעיטה חופשית מצוינת של צ’ירון שרי, אך גם ביציעים היה לא שקט. היום (שני), לאחר שהצהובים עמדו לדין בעקבות הקריאות של הקהל למוחמד אבו פאני וזריקת חפצים לכר הדשא, התקבלה ההכרעה של בית הדין.
בכל הנוגע לקשר הירוקים, מחזיקת הגביע זוכתה כאשר נכתב בפסק הדין: “עמדת המאשימה אינה ברורה לנו, שכן אם סבורה היא כעמדת הנאשמת כי הקריאות נקראו נוכח שיוכו של השחקן למגזר הערבי, חזקה עליה כי בדומה לקריאות אחרות על רקע זה, כגון: ‘טועמה מחבל’ (שהייתה מעמידה לדין את הנאשמת באישום של ‘קריאות גזעניות’). “הקריאה ‘אבו פאני מ**ן כבשים’ מחליאה ללא ספק, אבל ספק רב אם יש לה זיקה כלשהי לשיוכו של מושא הקריאה למגזר הערבי או למגזר הזכאי להגנה כלשהי”.
עוד נכתב באשר לקריאות הקהל הצהוב כנגד קשר הקבוצה מהכרמל: “הספקות בעניין זה התחזקו אצלנו, כאשר הובאו בפנינו דוגמאות מהעבר הרחוק והקרוב (לרבות, סרטוני וידאו) של קריאות דומות לעבר שחקנים יהודים. לעניין זה, על המאשימה לשכנענו לא רק כי הקריאות נקראו (בכך אין ספק), אלא גם כי אכן עסקינן באחת הקטגוריות של קריאות שביה"ד העליון בעניין דני עמוס מצא כי הן עולות כדי עבירה משמעתית. המאשימה לא הרימה נטל זה ולכן אנו מזכים אותה מהאישום בגין כך”. יחד עם זאת, הצהובים כן נענשו על זריקת החפצים לכר הדשא מצד קהל הקבוצה וספגו קנס של 5,000 ש”ח.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(רדאד ג'בארה)
עו”ד ניר רשף טען בקשר לסוגיית אבו פאני: “התלבטתי אם להגיש פה כ"א בעניין גזענות ובסוף החלטתי שלא. זה ביטוי מכוער בצורה בלתי רגילה. לגבי שאלת ביה"ד, זו אמירה שמביישת את השחקן. זה לא מעודד אלימות, אבל זה מבזה. קטגוריה מגדרית – בגלל שהוא שייך למגזר מסוים. לגבי עניין השעון – זו החלטת ביה"ד, העמדנו כי אלו זכויות שידור ומנהלת”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.