2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
מאז תחילת המלחמה באוקראינה, צ'לסי נכנסה לסחרור עם הטלת הסנקציות על רומן אברמוביץ' ודווקא עכשיו, אחרי שכבר ראו במועדון את האור בקצה המנהרה, יש טוויסט בעלילה שעלול לסבך את העניינים עוד יותר. למרות שדווח רק בסוף השבוע האחרון באנגליה כי טוד בואלי צפוי להפוך לבעלים החדש של הבלוז, כעת העסקה בסכנה בשל דרישה של אברמוביץ' לכיסוי הלוואה בגובה 1.6 מיליארד פאונד.
בעצם, באנגליה חושדים שאברמוביץ' מנסה להתנער מהבטחתו למחוק את אותו חוב. לפי ההערכות, בצ'לסי העבירו מסרים לממשלת בריטניה, כמו גם לקבוצות משקיעים שניסו לרכוש את המועדון, כי הם רוצים לשנות את מתווה המכירה, כך שהיא תכלול כיסוי חוב בסכום המדובר, שיש לחברה הקשורה לצ'לסי, פורדסטאם, לקבוצת ההשקעות קמברלי.
לא ידוע בבירור מי הבעלים של קמברלי, שנוסדה באוגוסט 2020, והחשד הוא שהיא בעלת קשרים לאברמוביץ'. אם זה יתברר כנכון, המשמעות היא בעצם שהאוליגרך רוצה לקבל 1.6 מיליארד פאונד נוספים, שלא נלקחו בחשבון בתחילת השיחות על מכירת צ'לסי, מה שמעמיד את כל העניין בסכנה מכיוון שבממשלה התעקשו שתשלום חוב כזה לא אפשרי.
2 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
(רויטרס)
נציגי אברמוביץ' או נציגים מהממשלה לא התייחסו להתפתחות האחרונה, אבל ידוע בוודאות שבחודש מרץ האחרון, כשהאוליגרך העמיד את צ'לסי למכירה עקב הסנקציות שהוטלו עליו, הוא אמר: "לא אבקש שישלמו על הלוואות". הוא גם אמר שכל רווחים מהמכירה יועברו לקורבנות המלחמה באוקראינה.
בכל אופן, הדדליין למכירת צ'לסי הוא 31 במאי ובשלב זה נראה שמדובר ביותר מאשר סתם עיכוב בהשלמת העסקה. בחודש הבא יפוג הרישיון שהעניקה הממשלה לצ'לסי להמשיך לפעול אחרי הטלת הסנקציות על אברמוביץ'.