2 צפייה בגלריה
בוריס בקר. בצרות
בוריס בקר. בצרות
בוריס בקר. בצרות
(רויטרס)
בוריס בקר, בן 54, נכלא בשבוע שעבר לשנתיים וחצי בגין הסתרת נכסים בשווי 2.5 מיליון ליש"ט, בכדי להימנע מתשלום כספים שהיה לו לאחר שפשט רגל. הוא עלול לרצות מחצית מעונש המאסר המלא שקיבל. טניסאי העבר מתגורר בבריטניה מאז שנת 2012, אך עם זאת, אינו נושא דרכון בריטי. לפי חוק הגבולות שנחקק בשנת 2007, כל אזרח זר אשר נידון למאסר ל-12 חודשים ומעלה, יגורש באופן אוטומטי מהמדינה.
ממקורות בריטים עולה כי כל אזרח זר אשר הורשע בפשע ונידון למאסר, יגורש ברגע שירצה את עונשו. לבקר ישנה הזדמנות לערער על ההחלטה בעקבות חוק זכויות האדם, ובנוסף יוכל לבקש את ביטול ההחלטה על בסיס נסיבות מעוררות חמלה. יחד עם זאת, תהליך הערעור יכול לקחת תקופה של 12 חודשים, ועל טניסאי העבר עומדת החלטה קשה: תשלום של 30,000 ליש”ט עבור ייצוג משפטי, או שהוא ייצג את עצמו בבית המשפט.
עורך דינו של בקר מסר ל’גרדיאן’: “ההנחה היא שהוא יקבל בסופו של דבר את צו הגירוש מהמדינה. על אף שצריך לשקול את זכותו לחיים פרטיים לצד משפחתו, אני לא יכול להגיד שזה מה שייתן לו תקווה”.
2 צפייה בגלריה
בוריס בקר בכניסה לבית המשפט בבריטניה
בוריס בקר בכניסה לבית המשפט בבריטניה
בוריס בקר בכניסה לבית המשפט בבריטניה
(רויטרס)
גם קולין יאו, עו”ד הגירה, סיפר גם הוא לתקשורת הבריטית: “במידה ופשעיו של בקר התחוללו לאחר ה-31 בדצמבר 2021, אז חוק הגירוש האוטומטי יחול עליו. במידה וזה קרה לפני כן, הוא יוכל ליהנות מהסכם הגנת הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי. אם זאת, הוא עדיין ייחשב למגורש, אך תהיה לו טענה משפטית חזקה על מנת להישאר במדינה”.