1 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
בעקבות תחקיר ONE שחשף את מצבה של עמותת הספיישל אולימפיקס, שנמצאת בסכנת סגירה בגלל מחסור בתקציבים, הורים לילדים בעלי מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית, שפועלים תחת העמותה, פתחו במחאה על היעדר גובה התקצוב מהמדינה, ועשרות חברי כנסת קיבלו סדרה של הודעות במהלך יום העצמאות לטלפונים הניידים שלהם, בהן ההורים דרשו מהם להפעיל לחץ על שר התרבות והספורט חילי טרופר כדי שיתערב בנושא.
בין היתר נכתב להם: "חבר כנסת יקר, נבחרת להשתתף בחידון זכויות האזרח הלאומית, ברכותינו. החידה הראשונה: ג', נערה בת 12, חולמת להיות ג'ודאית אולימפית ולייצג את ישראל בעולם, מה הסיכוי שלה בישראל, 74 שנים לאחר קום המדינה: א. סיכוי קלוש. ב. אין סיכוי. ג. תשאלו את חילי, זה תלוי רק בו".
הודעה נוספת הייתה: "החידה השנייה: פזית, בחורה בת 34 אשר סובלת מתסמונת דאון. זכתה ב: השלם את התשובה הנכונה בבקשה. א. חניכת השבוע באק"ים. ב. זמרת השנה של להקת שלווה. ג. מדליית זהב בתחרות המשחקים האולימפיים של הספיישל אולימפיקס. מתנצלים על ההטרדה, אבל חשוב שתדעו, ספורטאי העמותה נמצאים בסכנה והכדור בידיים של חילי טרופר. מטה המאבק, הוריי ספיישל אולימפיקס".
הכנסת תדון במצבה של העמותה בשבוע הבא. חבר הכנסת, סימון דוידסון, קבע ליום שלישי הקרוב דיון חירום בשדולת הספורט בכנסת, שיעסוק בעתידה של ספיישל אולימפיקס. ההורים מתכוונים להגיע לדיון ולהשמיע את קולם במטרה לגרום למדינה להעביר תקציבים גבוהים יותר לארגון.