2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(עמרי שטיין)
חגיגות הזכייה באליפות השנייה ברציפות של מכבי חיפה יצאו באופן רשמי לדרכן הערב (שלישי) עם הבטחת התואר באופן מעשי. אבל כשאבק הפסטיבל ישקע ולאחר שהירוקים ינסו להשלים דאבל בגמר הגביע, המשימה המרכזית שתעמוד לנגד עיניהם תהיה כמובן מוקדמות ליגת האלופות, אותם הם יתחילו בסיבוב השני, ולא בראשון בו הודחו בעונה שעברה.
כפי שפרסמנו, ההקפצה תתרחש בשל העובדה שהשריון שמעניקה אופ”א לזוכה בצ’מפיונס לעונה הבאה בוטל, בשל העובדה שריאל מדריד וליברפול כבר הבטיחו לעצמן את הכרטיס למפעל דרך הליגה. על פי תקדימי העבר – אופ"א במצבים שכאלה מקפיצה קבוצה אחת שאמורה להתחיל בפלייאוף, ישירות אל שלב הבתים. כמו כן במצב שכזה, צריך גם על הדרך לאזן את כל שאר הסיבובים המוקדמים כדי לא ליצור בלגן במספרים.
ואיך זה מתבצע בדיוק? התרחיש שקורה בדרך כלל הוא כזה: קבוצה אחת עוברת ממסלול האלופות מהפלייאוף אל הבתים בלי לשחק כמובן, אחת אחרת עוברת מהסיבוב השלישי אל הפלייאוף, עוד קבוצה עוברת מהסיבוב השני לשלישי, ושתיים עוברות מהסיבוב הראשון לשני. ההשלמה הזו מתבצעת על פי דירוג הליגות של אופ"א, כלומר לוקחים את הבאות בתור. לצורך העניין, הבאה בתור בכניסה לבתים זו אוקראינה.
2 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
(עמרי שטיין)
בעקבות ההדחה של רוסיה והשינויים שיקרו בשל כך, ההשלמה תתבצע כמו בשנים עברו ועל פי התקדימים שאופ”א בעצמה יצרה, שתי הבאות בתור בהשלמה מהסיבוב הראשון לשני הן הליגות במקומות 20-21 - יוון וישראל.
לסיכום הדברים: המשמעות לגבי מכבי חיפה היא שתקפוץ לסיבוב השני ובכך היא תבטיח במינימום פלייאוף בקונפרנס ליג. אם היא תעבור סיבוב אחד, היא כבר תבטיח שלב בתים אירופי בעונה הבאה.