3 צפייה בגלריה
פאפרה גויאגון בעימות עם אילון אלמוג
פאפרה גויאגון בעימות עם אילון אלמוג
פאפרה גויאגון בעימות עם אילון אלמוג
(חגי מיכאלי)
בעונה שבה הקורונה עצרה את הכל, אילון אלמוג היה תגלית העונה בליגת העל. הכישרון הגדול שלו פרץ החוצה תחת ולדימיר איביץ’, אפילו זכור לכולם כי במשחק האחרון לעיני קהל, מול מכבי נתניה באצטדיון בנתניה, הוא סיפק את שער הניצחון כבר אחרי ארבע דקות כאשר פתח כחלוץ לראשונה בקריירה. אמש (שבת) הוא קיבל ממלאדן קרסטאיץ’ את המפתחות להרכב, ושוב הראה קצת מהפוטנציאל הגדול שיש בו. מכבי ת”א ניצחה 1:2, והיה זה ניצחונה השני בלבד בפלייאוף.
אלמוג אומנם סיים את המשחק עם דריבל אחד מוצלח מתוך תשעה, היו לו 10 איבודים, אבל יש דברים שגם נכפו מסגנון המשחק של מכבי ת”א שהתבסס בעיקר על כדורים ארוכים במעברים, וגרם לכך ששחקני ההתקפה יצטרכו לעשות פעולות מהירות וטובות ישר אחרי השתלטות על הכדור הראשון, או השני, דבר שברוב המקרים היה להם קשה להוציא אל הפועל. אפשר להסתכל על כך דרך העובדה שאלמוג נכנס ל-23 מאבקים במהלך הדקות שלו, יותר מכל שחקן אחר על הדשא. אחוז ההצלחה היה רק 35%, אך סגנון המשחק היה בעל השפעה ישירה על הנתונים, שכן ברוב המצבים הוא היה צריך להשתלט על כדור ארוך של דניאל פרץ או הורדות כדורים של פריצה ויובאנוביץ’ לכיוונו. גם במאבקי קרקע הוא היה זה שנכנס להכי הרבה על הדשא – 20. היו לו 4 חילוצי כדור ו-2 מ-2 בתיקולים מוצלחים.
במחצית השנייה, כאשר אלמוג זז שמאלה (בהתחלה פתח כמספר 10), הדברים כבר זרמו לו חלק יותר. הוא גם סידר שלושה מצבי הבקעה, שאחד מהם הפך לפנדל של סטיפה פריצה, אך אלו דברים שכמובן לא רואים בסטטיסטיקה היבשה. רק שני שחקנים מסרו מסירת מפתח מוצלחת – הוא ויובאנוביץ’ (1\1), ומבחינת מסירות הוא היה עם האחוז הגבוה ביותר על המגרש במכבי ת”א (84%), וזה נתון נאה בהתחשב בכך שהוא שיחק בקישור ההתקפי ולא בהגנה או בקישור האחורי (משם לרוב מגיעים המוסרים המדויקים יותר). הוא גם השחקן שקיבל את כמות המסירות הגבוהה על המגרש (40), והבא אחריו היה יובאנוביץ’ עם 28. מבחינת קרסטאיץ’, הוא היה המצטיין של המשחק וכתוצאה מכך נבחר להיות השחקן שבא לצידו למסיבת העיתונאים שנערכה לאחר מכן בסמי עופר.
קרסטאיץ׳: ״אף פעם לא קל לשחק נגד נתניה״
“אני מרגיש טוב מהמשחק הזה”, אמר אלמוג בפתיחת דבריו. “זה נכון שלא שיחקתי הרבה, התפקיד שלי הוא כל הזמן לעבוד קשה ולהיות מוכן, אם זה לעשות אימונים נוספים ולתת עוד אקסטרה איפה שצריך, אם זה דרך עבודה קשה גם אחרי משחקים שאתה לא משחק, והרצון הזה להראות שאתה יכול ורוצה את הדקות. אני שמח שהמאמן נתן לי הזדמנות ואני חושב שלקחתי אותה”.
לא אחדש לך אם אגיד לך שלאורך השנים הכרטיס ביקור שלך בנוער ואח”כ היה סביב הכוח שלך, הפיזיות, המהירות. הייתה תחושה העונה שזה קצת הלך לאיבוד, שזה לא מתחבר לך, שאתה לא מממש את הפוטנציאל. אני מניח שגם אתה הרגשת את זה. השאלה אם זה רק מנטלי או שעוד דברים הפריעו? “אני מבין את השאלה ואת מה שאתה אומר. בכל משחק שקיבלתי ניסיתי לעשות את ההכי טוב שלי. אני חושב שדווקא המאמן שפה לידי, מלאדן, כן נתן לי צ’אנס בהתחלה ופתחתי שלושה משחקים בהרכב מתוך ארבעה ואח”כ נפצעתי מול מכבי חיפה. לקח לי זמן להשתלב בחזרה ולא היה לי את הרצף הזה. כן לקחתי את ההזדמנויות בגביע, אבל בליגה לא הברקתי כשקיבלתי הזדמנות. אני שמח שכן הייתי טוב נגד נתניה ואני כאן מתי שיצטרכו אותי”.
קרסטאיץ’ ניסה להסביר בעצמו את המצב סביב אלמוג: “קודם כל, איילון הוא בחור טוב מאוד, הוא מקצוען, הוא מאוד חיובי עבור הקבוצה. היכולת שלו לפעמים מושפעת מכך שהוא מנסה לעשות דברים טובים בכוח ובמקום זה יוצאות לו טעויות. אין ספק שיש לו איכויות ופוטנציאל. זה הכל עניין של איך הוא נכנס למשחק. הוא צריך להיות רגוע יותר. כשהכנו אותו למשחק הזה אמרתי לו ישירות – אל תהיה תחת לחץ, תהיה רגוע, תהיה עצמך. מה שהוא צריך עכשיו זו המשכיות. הוא צריך עוד 10 משחקים כאלה ואז תראו את איילון אלמוג. אין שום סוד, רק המשכיות”.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך חוגג עם אילון אלמוג
אוסקר גלוך חוגג עם אילון אלמוג
אוסקר גלוך חוגג עם אילון אלמוג
(חגי מיכאלי)
אילון, אתה כבר בן 23, ואני חושב שהשאלה שאתה תצטרך לשאול את עצמך בקיץ היא האם אני הולך לעבור עוד עונה כזו, או שאני אומר סטופ והולך להוביל קבוצה אחרת כדי שהקריירה לא תתחיל לברוח? ”אני חושב שהראיתי רק קמצוץ ממה שאני יכול. אני מסוגל להרבה יותר. אתם תראו את זה בעתיד, אני מבטיח. לגבי העונה הבאה אין מה לדבר על זה. יש לי עוד שלושה משחקים, תמיד זוכרים את הסוף ואני רוצה לעשות את ההכי טוב. אח”כ יש את הקיץ ואני שחקן של מכבי ת”א ואני רוצה להיות במכבי ת”א ונראה מה יהיה”.
כבר היית תגלית העונה באליפות האחרונה של איביץ’, ושולבת בלא מעט משחקים, כן היה כבר מומנטום חיובי ופתאום באה הנפילה, שלפעמים יש אותה בקריירה של שחקן צעיר, אז השאלה היא האם זה קרה לך בגלל עניינים של הראש או מאמנים שהתחלפו, איך אתה רואה את זה?“ אני לא רוצה לדבר על מאמנים שהיו ומה היה. אני כן מאוד נהניתי אצל איביץ’, הייתי תגלית העונה וזכינו באליפות. אחרי זה פתחנו עונה עם דוניס, כן שיחקתי אצלו, אח”כ פטריק בא וכן קיבלתי גם ממנו הזדמנויות. אני לא נכנס למה שהיה יותר מדי, רוצה להתרכז בכאן ועכשיו ורוצה לסיים על הצד הטוב ביותר כי זה באמת חשוב לי. אני שווה הרבה ויכול הרבה ואני רוצה להראות את זה על המגרש”.
בסופו של דבר, שחקנים בתפקיד שלך, ההתקפיים, נמדדים על מספרים. כשאתה משחק פחות אז קשה לבוא לידי ביטוי, אבל כשאתה מסתכל על הקריירה ברור לך שאתה צריך לקבל החלטה רצינית בסוף השנה הזאת? “כן, אני מסכים איתך ששחקן התקפה נבחן על פי מספרים. השנה עשיתי בעיקר לא בליגה. יש לי רק 3 בישולים בליגה במעט דקות. אני באמת מבין מה אתה שואל ואני לא יכול לענות כרגע כי זה לא הזמן ולא המקום, לא נגמרה העונה. אני באמת רוצה להצליח”.
3 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(חגי מיכאלי)
עשיתם ניצחון נגד נתניה שבאה במומנטום אדיר, חוזרים לפה ביום שלישי למשחק מול מכבי חיפה שתנסה לחגוג עליכם אליפות. ”אני שמח על הניצחון מול נתניה, כל החברים נלחמו אחד עבור השני וזה מאוד חשוב. אנחנו עכשיו מתרכזים בלעשות התאוששות טובה ולהגיע מוכנים למשחק מול מכבי חיפה, אנחנו רוצים לנצח אותו, לא רוצים שאף אחד יחגוג עלינו אנחנו מכבי ת”א ואנחנו הכי טובים תמיד גם אם לא יצא לנו לקחת אליפות או גביע. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק ונגיע ביום שלישי בשביל זה”.
כעת הצהובים יכינו את עצמם למשחק מול מכבי חיפה ביום שלישי בסמי עופר והמטרה היא ברורה, לחזור עם הנקודות לת”א. קרסטאיץ’ מצידו נשאר עם חומר למחשבה לקראת יום שלישי. הוא אהב את כך שבמחצית השנייה השחקנים היו יותר קרובים לשחקנים של נתניה מבחינת הפריסה והשמירות. המאמן פרגן למחליפים, אך גם היה הגון וציין שיותר קל לעלות מהספסל כאשר היריבה לוחצת כל כך חזק כל המשחק ומתעייפת. הסרבי החמיא לשחקנים שפתחו בהרכב ונתנו הכל, ופרגן בסיום במיוחד גם לעידן נחמיאס שעלה כמחליף במקום ז’וסוואה סה, שכבר לא יחזור לשחק במדי מכבי ת”א בעקבות פציעתו.
על אוסקר גלוך אמר קרסטאיץ’: “הוא העתיד של מכבי ת”א, העתיד של הנבחרת. צריך להסתכן עם שחקנים צעירים. יש לך שחקנים מנוסים? שים לידם צעירים, ותן להם לשחק. זהו. רצינו שאוראל באייה ייכנס למשחק בדקה ה-80 אבל היו לנו פציעות, דברים השתנו ולכן הוא לא שיחק. אם הכל היה תקין הוא היה עולה גם יחד עם אוסקר”. לקראת מכבי חיפה: “נשחק עבור מכבי ת”א, נסתכל רק על עצמנו, ונעשה הכל כדי לתת כל מה שצריך בשלושת המשחקים שעוד נשארו לנו”.