2 צפייה בגלריה
הפסד בדרבי. אנצ'לוטי ושחקני ריאל עם השופט
הפסד בדרבי. אנצ'לוטי ושחקני ריאל עם השופט
הפסד בדרבי. אנצ'לוטי ושחקני ריאל עם השופט
(רויטרס)
בשבוע האחרון עסקו במדריד בעיקר במסדר הכבוד שאתלטיקו סירבה לערוך לריאל לרגל האליפות. ואז הגיע הדרבי, ויום אחרי שברצלונה כן ערכה את המחווה למחזיקת גביע המלך, בטיס, ניצחה אותה 1:2 והבטיחה את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה - גם הקולצ'ונרוס התקרבו לשם אחרי שחגגו על חשבון היריבה העירונית עם 0:1 בוונדה מטרופוליטנו. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, שודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.
אחרי הבטחת האליפות, קרלו אנצ'לוטי העדיף להעלות הרכב משני בדרבי, אתלטיקו הייתה הרבה יותר טובה ולולא החמצות של יאניק קראסקו, מתאוס קונייה ואנטואן גריזמן, התוצאה הייתה יכולה להיות הרבה יותר גבוהה. כך או כך, הקולצ'ונרוס רשמו ניצחון ליגה ראשון על חשבון ריאל מאז 2016 בעזרת פנדל של קראסקו.
את התקשורת המקומית עניינה יותר הזכייה של ילד הפלא, קרלוס אלקראס, בטורניר מדריד והוא מככב על שערי העיתונים הבוקר, אבל ב'אס' נכתב על הדרבי: "מסדר כבוד (גם 'מסדרון') לאלופות" כמשחק מילים. ב'מארקה' נכתב: "אתלטיקו סבלה, אבל היא בדרך לאלופות. היא ניצחה מפנדל מול ריאל שהגיבה מאוחר מדי".
הפנדל שהוביל לשער הניצחון נראה די ברור, אבל הוא גרם למחלוקת ב'מארקה' כששופט העבר ופרשן השיפוט של העיתון, אלפונסו פרס בורול, טען כי השריקה לבעיטה מ-11 מטרים לא הייתה מוצדקת. זאת למרות דריכה של חסוס ואייחו על קונייה ברחבה, אחרי השופט ססאר סוטו גראדו לא שרק לפנדל, אבל שינה את ההחלטה בעקבות ה-VAR. "זה לא פנדל והדריכה לא מצריכה בדיקה ב-VAR", טען בורול, "המגע מינימלי, הוא בקושי נוגע בו. לקונייה כבר לא היה סיכוי להגיע לכדור והוא החל ליפול בזמן המגע".
2 צפייה בגלריה
מימין הטבלה ללא VAR, משמאל הטבלה במציאות
מימין הטבלה ללא VAR, משמאל הטבלה במציאות
מימין הטבלה ללא VAR, משמאל הטבלה במציאות
(צילום מסך, מארקה)
אגב, ב'מארקה' בדקו איך הייתה נראית הטבלה ללא ה-VAR. במצב כזה ריאל הייתה עדיין ראשונה (עם 77 נקודות במקום 81), אבל האליפות שלה עדיין לא הייתה מובטחת, בעוד אתלטיקו רק חמישית (עם 60 נקודות במקום 64) ובדרך לליגה האירופית. עוד בטבלה נטולת ה-VAR: סביליה שנייה (70 נקודות במקום 65), ברצלונה שלישית (69 נקודות בשני המקרים) ו-ויאריאל סוגרת את הטופ 4 עם 60 נקודות (לעומת 53 כיום).
בכל אופן, יאן אובלאק אמר בסיום הדרבי: "זה היה ניצחון חשוב וזה צעד חשוב לליגת האלופות, אבל אנחנו עדיין לא בטוחים שם. המועדון צריך להיות שם ואנחנו צריכים להמשיך לנצח כדי להתקרב לשם".
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.