2 צפייה בגלריה
סנדרו טונאלי וזלאטן איברבימוביץ' חוגגים
סנדרו טונאלי וזלאטן איברבימוביץ' חוגגים
סנדרו טונאלי וזלאטן איברבימוביץ' חוגגים
(רויטרס)
לא רבים ספרו את מילאן בתחילת העונה כמי שמסוגלת להתמודד על האליפות עד הרגע האחרון. אינטר עשתה רכש מרשים, יובנטוס קיוותה להשיב אליה את התואר, אבל לרוסונרי היו תוכניות אחרות. אתמול (ראשון) ניצחה מילאן 1:3 את ורונה אחרי מהפך וחזרה למקום הראשון עם יתרון 2 נקודות על פני אינטר. לאדומים נותר לפגוש את אטאלנטה בבית וססואולו בחוץ, בעוד הכחולים ישחקו נגד קליארי בחוץ וסמפדוריה בבית.
“ורונה הקטלנית”, כך מכנים במילאן את היריבה אותה ניצחו אמש. ב-1973 וב-1990 היא הפסידה לה במשחקים קריטיים שמנעו את הזכייה בתואר בסופו של דבר וגם הפעם זה לא התחיל שונה. מרקו דוידה פראוני קבע 0:1 למארחים, אלא שסנדרו טונאלי הבקיע צמד משני בישולים של רפאל ליאאו ואלסנדרו פלורנצי נעץ את השלישי והבטיח 3 נקודות. כעת, מילאן זקוקה ל-4 נקודות מ-6 אפשריות כדי להבטיח את התואר. גם שוויון נקודות מול אינטר יעניק לה את הסקודטו בזכות יתרון במאזן הפנימי.
אחרי המשחק חשף המאמן, סטפאנו פיולי, כי זלאטן איברהימוביץ’ העניק נאום מוטיבציה בטרם עלו למגרש. “במילאן זוכרים אותך רק אם זכית באליפות או בליגת האלופות”, אמר השבדי בן ה-40 לשחקנים. “נותרו לנו שלושה משחקים אם אנחנו רוצים שיזכרו אותנו בהיסטוריה של המועדון”. זלאטן היה שותף לתואר האחרון באדום-שחור והוא רוצה להיות זה שגם ישיב את הגביע אחרי כעשור.
במחזור הבא, כאמור, תארח מילאן למשחק קשה במיוחד את אטאלנטה. עבור פיולי זו היריבה נגדה החל כל השינוי במועדון, כאשר הקבוצה הובסה 5:0 בשלהי ינואר 2019 במשחק האחרון לפני חזרתו של זלאטן. "אנחנו בישורת האחרונה שתקבע את המיקום הסופי שלנו”, אמר המאמן. “מילאן הזו נולדה מה-5:0 ההוא מול אטאלנטה, זה היה יום רע, אבל משם הבנו מה אנחנו צריכים. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך במנטליות שלנו".
עבור הרוסונרי היה זה משחק ליגה 14 ברציפות ללא הפסד, כשמבין כל חמש הליגות הבכירות רק ליברפול מחזיקה במאזן טוב ממנה עם 16 משחקים ללא הפסד בליגה. זו גם הפעם הראשונה מזה עשור שמילאן צוברת 80 נקודות בעונה אחת בסרייה א’, כשבעונת 2011/12 עשתה זאת אחרי 38 משחקים והעונה כבר אחרי 36.
2 צפייה בגלריה
שחקני מילאן חוגגים
שחקני מילאן חוגגים
שחקני מילאן חוגגים
(רויטרס)