11 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה יכולה להתחיל לחגוג, בערך. הירוקים לא עשו את המוטל עליהם הערב (שלישי) בבית מול מכבי תל אביב והפסידו 3:1, אבל בעקבות ההפסד 2:1 של הפועל באר שבע להפועל תל אביב, הקבוצה הצפונית הבטיחה את האליפות השנייה ברציפות באופן מעשי, כשיש רק עוד שש נקודות בקופה והפער עומד על שש נקודות, כשהפרש השערים עדיף בהרבה לטובתם.
ברק בכר אמר בסיום: “ההרגשה היא קצת מוזרה, בסופו של דבר לקחנו אליפות כי הגיע לנו. כרגע אנחנו בתקופה פחות טובה, לא היינו שווים הפסד היום, אבל זה כבר היסטוריה. צריך לפרגן לכל המערכת, למועדון ולשחקנים על עונה ארוכה ומתישה. נפצה את האוהדים במשחקים הבאים, בטח בגביע, מגיע לנו לחגוג, אנחנו אלופים בזכות, תמיד זוכרים את הסוף, אבל זוכרים את כל מה שהיה במהלך השנה.
על זה אנחנו מסתכלים וצריך ליהנות ולחגוג. הרגשתי שהיה מומנטום מצוין, בסוף קיבלנו פנדל משום מקום וחבל, אבל זאת היסטוריה. ממשיכים קדימה. יש ירידה, לצערי זה טבעי, התחלנו את העונה הכי מוקדם ונסיים אותה הכי מאוחר. גם אנחנו כצוות אולי בכושר פחות טוב, אבל נרים את עצמנו לקראת הגמר. גמר זה משחק אחד, זאת מסגרת אחרת ואין קשר לליגה. כבר הפסדנו 6:0 למכבי ת”א וניצחנו אחרי זה בגביע. יש משחקים קשים נגד קבוצות שיש להן עניין על המקום הרביעי, נצטרך להרים את עצמנו, לחגוג ובהמשך לעשות את העבודה”.
11 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
(איציק בלניצקי)
המאמן הוסיף: “נתחיל לעבוד על השנה הבאה, צריך להתמקד במה שהשחקנים עשו ונתנו, גם אם התקופה הזאת פחות טובה, זה לא צריך להעיד. את החישובים והמספרים אשאיר לכם, אני רוצה ליהנות מהאליפות, לקחת עוד תואר ורוצה להמשיך. תמיד שואפים לעוד וליותר, אני רוצה להמשיך במגמה ולקחת כמה שיותר תארים. הגעתי למועדונים. המועדון גדול ורעב, הקהל בטירוף, נרצה לעשות התקדמות גם באירופה ולהגשים את החלום של כולם.
ברור שהפספוסים באירופה יושבים, אולי נוכל להרוויח סיבוב והמשימה תהיה פחות קשה, אבל צריך קודם לסיים את העונה. נצטרך לבנות את שנה הבאה ולשדרג איפה שצריך. לא אוהב לחשוב יותר מדי על לאמן באירופה, כשיגיע הזמן גם את זה נעשה ובטוח שגם את זה נעשה בצורה טובה. כנראה אחי מלמעלה כיוון שאחגוג היום, כי בבאר שבע לא הייתי חוגג. אלה החיים. הכדורגל נותן לך בריחה, בסוף הלילות מאוד קשים, הזמן יעשה את שלו. לשחרר צעקה? תשאירו את זה לזיו אריה, גם אני אחגוג, מבטיח לכם”.
11 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ירון שרי
(איציק בלניצקי)
ברק בכר התייחס לאליפות שהגיעה בטעם טיפה מר: “חד משמעית שלא הייתי בוחר בתסריט הזה ורצינו לנצח, אבל זה לא מעניין בסוף. זה כואב והאוהדים רצו שננצח אבל בסוף מה שיזכרו זה את האליפות ואת כל העונה. זאת ליגה מאוד ארוכה, התחלנו אותה מוקדם מאוד באירופה והתקופה הטובה שלנו הביאה אותנו לזה. בזכות הפרש שערים אנחנו אלופים, עם חמישיות שישיות והמון ניצחונות ברצף. היום לא היינו שווים הפסד והיה לנו מומנטום טוב. אבל ככה זה, כל הכבוד למכבי תל אביב, כל הכבוד להפועל תל אביב על הניצחון וכל הכבוד לנו על אליפות שנייה ברציפות ושזה מה שחשוב”.
עוד הוסיף בכר: “ברור שאנחנו מבואסים על ההפסד, רצינו לשמח את הקהל. ננסה לעשות את המקסימום בשני המחזורים הבאים וגם בגמר הגביע. אנחנו נתפקס כדי לעשות עונה היסטורית שלא הייתה, וזאת המטרה. אפשר לתאר את זה איך שרוצים, בסוף זוכרים אליפות. היה לנו ניצחונות עם כדורגל שלא היה פה ב-20 השנים האחרונות. בסוף יזכרו את הניצחונות הגדולים, גם את הסוף הזה יישכחו ויזכרו שאנחנו אלופים וזה מה שחשוב”.
11 צפייה בגלריה
מכבי ת"א אמנם נצחקה, אבל האליפות נשארה ירוקה בזכות ההפסד של ב"ש.
מכבי ת"א אמנם נצחקה, אבל האליפות נשארה ירוקה בזכות ההפסד של ב"ש.
מכבי ת"א אמנם נצחקה, אבל האליפות נשארה ירוקה בזכות ההפסד של ב"ש.
(רדאד ג'בארה)
על איך זה לחגוג לאחר הפסד כזה אמר מאמן הירוקים: “חוגגים כי לקחנו אליפות, לקחנו אליפות שנייה אחרי עשר שנים שלא. נחגוג במידת הטעם הטוב. לגביע יש משמעות אחרת, מול קבוצה טובה, באר שבע שנאבקה איתנו כל השנה. אבל קודם נחגוג, ואז נעשה את מה שצריך”. על היכולת המדהימה של צ’ירון שרי, שכבש גם היום, אמר בכר: “מעבר לזה ששרי שחקן נהדר הוא אישיות מיוחדת, מנהיג משמעותי בחדר ההלבשה. גם השנה הוא נתן את הגולים החשובים, השחקנים אוהבים אותו מאוד והוא נכס, משהו מאוד מיוחד”.
על היכולת הפחות טובה שמגלה מכבי חיפה לאחרונה אמר מאמנה: “יכול להיות שצריך להסיק לא מעט מסקנות מהתקופה האחרונה כי הפסדנו 3 מ-4 המשחקים האחרונים בפלייאוף, במאני טיים. אז ברור שיש מסקנות וכבר אפשר לעבוד במקביל לשנה הבאה. מכל דבר לא טוב לוקחים דברים טובים ולהפך. יש לנו צוות שלם וזה הרבה מעבר למנטלי מה שקרה במשחקים האחרונים. זאת שחיקה, עייפות. בהרבה משחקים היינו עם הגב לקיר השנה וניצחנו. גם אם ב”ש היו מנצחים, אין לי ספק שהיינו מנצחים ולוקחים אליפות בדוחא. ויש לי הרבה מאוד מסקנות לעונה הבאה”.
11 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
(איציק בלניצקי)
בכר התייחס לצורה שבה המשחק התגלגל: “במהלך המשחק הרגשתי שכל שעבר הזמן הגענו למצבים ובמחצית השנייה היה מומנטום מצוין, אבל יש משחקים כאלה שמשחקים טוב ומקבלים גולים משתי התקפות. זה כואב לאוהדים, אני יודע, אבל ככל שיעברו השעות השחקנים יבינו שהם עשו משהו גדול. נחגוג יומיומיים ואז נתכונן כדי לחגוג את הליגה בצורה טובה, חלומית ומושלמת”. על עתידו של עומר אצילי אמר המאמן: “ליגת האלופות זה חלום של כולנו. המועדון הזה ברמה של ליגת האלופות ונצטרך לעשות את השינויים הנכונים. הפעם נבוא הרבה יותר מוכנים. לא חושב שצריך לדבר על שחקנים לעונה הבאה. נסיים את העונה ונסיק את המסקנות גם במישור הקבוצתי וגם לגבי שחקן כזה או אחר”.
על ההתקדמות של שון גולדברג אמר בכר: “לא יודע אם לא היינו עושים אליפות בלעדיו אבל הוא עשה עונה מדהימה. יש לו אישיות מיוחד, הבאתי אותו מב”ש, הוא היה מצוין וצריך לפרגן לו. ביום כזה צריך לפרגן לכל הקבוצה והשחקנים. זה לא היה קל ולא פשוט להתמודד עם זה שהכתירו אותנו כאלופים מהרגע הראשון. בסופו של דבר השגנו את המטרה ומגיע שאפו לכל השחקנים”.
11 צפייה בגלריה
שון גולדברג
שון גולדברג
שון גולדברג
(רדאד ג'בארה)
על עתידו מעבר לים והעובדה שהוא מצליח בגדול בכדורגל הישראלי, אמר בכר: “שום דבר לא קטן עלי. הייתה עונה קשה ואני נמצא במועדון אירופאי לכל דבר. נותנים לי תנאים טובים ואני חושב שאפשר לפתח את המועדון וגם להצליח באירופה. כשזה יתאפשר אני אשמח, אבל למדתי לא לחשוב רחוק מדי וכל דבר יגיע בזמנו”.
על השינוי שעבר תחתיו דולב חזיזה אמר בכר: “גם לפני כן הוא עשה הגנה, אבל אני יודע שאני יכול לסמוך עליו ששיחק במספר תפקידים. נגד מכבי ת”א במהפך הוא שיחק מגן ימני. יש לו את היכולות, הרעב. הבסיס הוא טוב ויש לו חלק משמעותי מאוד בשנתיים האלה שלנו”.
11 צפייה בגלריה
ברק בכר ודולב חזיזה
ברק בכר ודולב חזיזה
ברק בכר ודולב חזיזה
(רדאד ג'בארה)
על העובדה שזכה כבר בחמש אליפויות אמר מאמן הירוקים: “תמיד כיף להשיג הישגים, בטח בגיל כזה צעיר. אבל אני פחות חושב על זה. אני תמיד מסתכל קדימה ועל איך אני יכול לשפר את הקבוצה שאני נמצא בה. אף אליפות לא מובנת מאליה, במיוחד מול מכבי ת”א עם התקציבים הכי גדולים. זה כיף גדול אבל אני תמיד נשאר בפרופורציות. אני כבר עכשיו חושב קדימה על איך אני משפר את עצמי. היו דברים פחות טובים אבל תמיד כיף לי ללמוד תוך כדי הצלחות. יש לי עוד הרבה מה לשפר ויש לי צוות רעב מאוד שרוצה להצליח. אני רוצה להמשיך להצליח, ובטח עם המועדון הזה”.
דולב חזיזה אמר בסיום: “קצת מבאס, לא חושב שהגיע לנו להפסיד. אני חושב שאם היינו מבקיעים את הראשון מוקדם יותר, היינו מבקיעים גם את השני והשלישי. נעבור גם על מה שהיה טוב בחצי הראשון. היה קצת חוסר מזל, זאת אליפות שנייה שלי במועדון הגדול הזה. תיתן לי את אותו התסריט שנה הבאה ואני חותם על זה. לאורך שנה שלמה, יש כאן שחקנים ששיחקו 60 משחקים. אנחנו לא רגילים לעומס הזה ומתישהו באה ירידה ואני בטוח ששנה הבאה נעשה את זה בצורה יותר טובה”.
11 צפייה בגלריה
דולב חזיזה מאוכזב
דולב חזיזה מאוכזב
דולב חזיזה מאוכזב
(עמרי שטיין)
עוד הוסיף חזיזה: “קשה יותר לשמור על האליפות השנייה כי הרבה יותר כואב להוציא את מה שיש כבר בכיס, ככה שמאוד רצינו לקחת את האליפות השנייה. היה לנו רצף מטורף של ניצחונות עם חמישיות ושישיות ואולי לקחו את זה כמובן מאליו. בסופו של דבר האליפות שלנו ואני מקווה ומאחל לעצמי שגם הגביע בעזרת השם. צריך ללמוד לשנה הבאה לא לבוא שחוקים ומקווה שנעשה את זה”.
חזיזה התייחס למאבק האליפות עם הפועל באר שבע: “את ההפרש אנחנו יצרנו. ב”ש פתחה טוב יותר מאיתנו את העונה אבל בחדר ההלבשה דיברנו שצריך לטרוף יותר. אני שמח שעשינו את זה בסוף עם תשע נקודות הפרש שלושה משחקים לסוף. עבדנו קשה מאוד להגיע לרגע הזה ואחרי הניצחון מול הפועל ת”א הבנו שזה רגל וחצי שלנו. גם לקונפרנס ליג יש כמה אחוזים בזה שאנחנו שחוקים קצת לקראת הסוף. דווקא אז ידענו להעלות את הרמה כי שיחקנו מול קבוצות חזקות בקצב גבוה מאוד, ידענו להמשיך את אותו הקצב בליגה שלנו. שנה שעברה לא היינו רגילים לזה והשנה יש לנו המון משחקים”.
11 צפייה בגלריה
דולב חזיזה מול עידן נחמיאס
דולב חזיזה מול עידן נחמיאס
דולב חזיזה מול עידן נחמיאס
(איציק בלניצקי)
נטע לביא אמר בחגיגות בסיום: "נזכור את כל ההצגות מהעונה, למרות שהיום זה לא מה שרצינו. יש אליפות שנה שנייה ברציפות, אז בואו נחגוג כמו שצריך. יש אליפות". מוחמד אבו פאני הוסיף: "יש לנו קפטן ואנחנו לא שוכחים אותו. נטע לביא עבר פציעה קשה והוא חזר בגדול". גם עומר אצילי חגג את הזכייה עם סטורי באינסטגרם בו כתב: “סופרים תארים, לא הפסדים”.
11 צפייה בגלריה
הסטורי של עומר אצילי
הסטורי של עומר אצילי
הסטורי של עומר אצילי
(אינסטגרם)
11 צפייה בגלריה
הסטורי של עומר אצילי
הסטורי של עומר אצילי
הסטורי של עומר אצילי
(אינסטגרם)